K
  • Abonner på stillinger
  • Følg
  • Les mer om Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI)
Registrer deg i CV-database

Kriminalomsorgens samfunnsoppdrag er å gjennomføre varetektsfengsling og straffereaksjoner på en måte som er betryggende for samfunnet og som motvirker straffbare handlinger. Målet vårt er at den domfelte etter soning skal velge å leve et kriminalitetsfritt liv. Kriminalomsorgen består av Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI), Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS og fem regioner med cirka 60 lokale fengsler og friomsorgskontor.

KDI holder til i lyse og trivelige lokaler i Kriminalomsorgens hus i Lillestrøm,samt har en lokasjon i Horten. KDI ledes av en direktør og er organisert med seks avdelinger og to staber, avdeling for budsjett og styring, avdeling for bygg og økonomi, avdeling for regelverk og sikkerhet, avdeling for innhold og kapasitet, avdeling for HR, avdeling for IKT, internasjonal stab og kommunikasjonsstab. Avdeling for IKT er i hovedsak lokalisert i Horten.

Rådgiver/seniorrådgiver - Applikasjonsdrift
Viktig melding: Denne stillingen har utlopt / er ikke aktiv
Om stillingen
Om stillingen

Vi søker en erfaren, engasjert, initiativrik og selvgående person til en nyopprettet stilling i vår driftsseksjon. Kriminalomsorgsdirektoratets IKT avdeling (KDI IKT) ligger i hovedsak i Horten, men denne stillingen er lokalisert i Agder fengsel i Mandal. Agder fengsel er det første fengslet i Norge som er bygget etter ny nasjonal standard, og skal tilby innsatte og ansatte moderne digitale hjelpemidler i hverdagen. Den som tiltrer stillingen vil jobbe med å drifte og forvalte fellesløsninger for hele kriminalomsorgen.

Det satses mye på digitalisering og modernisering i Kriminalomsorgen, og i den forbindelse ønsker vi å ha deg som kollega. Du vil bli en del av KDI IKT, og blant annet bidra til at våre ca. 5000 ansatte får en enklere hverdag. I den forbindelse trenger vi deg som kan holde tjenestene våre stabile, sikre og tilgjengelige for våre brukere.

Moderne og fremtidsrettede løsninger er viktig for oss. Selvbetjeningsløsningene bygges på en moderne webplattform. I tillegg, legger vi til rette for å bruke Azure som kjøremiljø for den nye selvbetjeningsportalen for publikum.

Som en etablert driftsleverandør for Kriminalomsorgen, har vi også fått ansvaret for å drifte, og videreutvikle integrasjonsplattformen <> for hele justissektoren. Det satses på digitalisering i hele sektoren, og det er et stort behov for integrasjoner mellom politiet, domstolene, kriminalomsorgen og andre offentlige aktører som NAV. Samfunnsgevinsten er stor. Her trenger vi dine egenskaper for å sørge for at plattformen kjører som forventet. Vi har fokus på et godt arbeidsmiljø hvor det er høyt under taket, og rom for å ha det gøy på jobb.

Stillingen inngår i IKT-drift som består av 11 personer per dags dato. Hele IKT består av 35 personer. Vi har et godt fagmiljø, og har stort fokus på kompetansebygging og -deling.

Arbeidsoppgaver
  • Drifte selvbetjeningsportalene i Azure og på vårt datasenter.
  • Sørge for at <> kjører stabilt.
  • Bistand til drift av kriminalomsorgens totale applikasjonsportefølje.
  • Komme med forslag og idéer til områder vi kan digitalisere og automatisere.
  • Bistå i løsningsdesign og kvalitetssikring.
  • Forvalte og videreutvikle etatens databaseplattform (MS SQL).

Den som ansettes må påregne endringer i ansvars- og arbeidsområde.

Utdanning og erfaring

Du må

  • Ha høyskole- eller universitetsgrad på minimum bachelornivå (høyere IKT-faglig utdanning).
  • Ha minimum 3 års relevant erfaring, for stilling som seniorrådgiver kreves minimum 8 års relevant erfaring og utdanning på masternivå. Lang, relevant erfaring kan unntaksvis kompensere for manglende formell utdanning (seniorrådgiver).
  • Ha erfaring med oppsett og vedlikehold av IIS.
  • Ha kjennskap til konfigurasjon og forvaltning av SaaS-tjenester i Azure.
  • Beherske norsk og engelsk skriftlig og muntlig.

Hvis du kjenner deg igjen i punktene så langt, vil vi gjerne at du sender oss en søknad.

I tillegg er det ønskelig at du

  • Har erfaring med oppsett og vedlikehold av Microsoft SQL Server.
  • Har erfaring med overvåkingsverktøy.
  • Har erfaring med sikkerhet, sertifikathåndtering og kryptering.
  • Har erfaring med distribuerte systemer med integrasjoner.
  • Har kjennskap til kø-baserte systemer som RabbitMQ.
  • Har god kjennskap til sikkerhet og personvern.
  • Ser fordelen med å følge bransjestandarder.
Personlige egenskaper
  • Er strukturert, selvstendig og med god gjennomføringsevne.
  • Tar initiativ, er løsningsorientert og tar eierskap til systemene du er med på å drifte.
  • Liker å jobbe i team.
  • Er opptatt av kvalitet og god kommunikasjon.
  • Ønsker å drive norsk kriminalomsorg til nye digitale høyder.
Vi tilbyr
  • Arbeidssted i Agder fengsel, avdeling Mandal.
  • Et godt IKT-fag- og arbeidsmiljø.
  • Varierte arbeidsoppgaver og muligheter til faglig og personlig utvikling.
  • Fleksibel arbeidstidsordning.
  • Mulighet for trening i arbeidstiden.
  • Meningsfulle oppgaver i en etat med et viktig samfunnsoppdrag.
  • Gode pensjons, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse.
  • Stillingen avlønnes som rådgiver (stillingskode 1434) med årslønn i spennet kr. 449 300 - 667 200 eller seniorrådgiver (stillingskode 1364) i lønnsspennet kr. 532 300 - 723 200. Lønnsplassering er avhengig av erfaring og kvalifikasjoner. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til Statens pensjonskasse.
Generell informasjon

Ansattes holdninger og verdier skal være i tråd med kriminalomsorgens verdisyn. Våre verdier er: Åpenhet, respekt, profesjonalitet og engasjement.

Det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.

Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold, og vi oppfordrer kvalifiserte kandidater med ulik arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. Kriminalomsorgen jobber for å realisere regjeringens inkluderingsdugnad om at 5 % av nyansettelser i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV'n.

Vi vil sørge for tilrettelegging på arbeidsplassen dersom det er behov for det. Det gjøres oppmerksom på at dersom søkere tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller <>, kan opplysningen brukes til registreringsformål

Prøvetiden er 6 måneder.

Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet. Det pågår for tiden en utredningsprosess i kriminalomsorgen som kan medføre en organisasjonsendring.

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse tilløsningsarkitekt Anette Hagberg tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon, eller seksjonssjef IKT-drift Ernst Carlsen tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon.

For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon

Se annonsen og søk på stillingen





Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Internett: https://karrierestart.no/ledig-stilling/1434941
Søknadsfrist : 12.01.2020

Fakta om stillingen og søknadsprosess

Antall stillinger: 1

Tiltredelse Stillingstype Arbeidssted
Etter avtale Fast ansettelse, Heltid Lindesnes