O
  • Abonner på stillinger
  • Følg
  • Les mer om Orkla PRG Norway and Group
Registrer deg i CV-database

Pierre Robert Group er Orklas tekstilenhet med virksomhet i Norge, Sverige, Finland samt egen nettbutikk. Vi eier flere sterke merkevarer i det nordiske tekstilmarkedet, og designer og utvikler klær til kvinner, menn og barn. Produktporteføljen består hovedsakelig av basetekstiler, sportsklær og ullklær, som selges primært i dagligvare, online og sportskanalen. Gruppen har ca 300 ansatte og driftsinntektene var i overkant av 680 millioner kroner i 2018.

Pierre Robert Group søker ny salgsdirektør
Viktig melding: Denne stillingen har utlopt / er ikke aktiv
Om stillingen

Til ledergruppen i Pierre Robert Group søker vi salgsdirektør:

Den ideelle kandidaten har salgserfaring fra relevante stillinger i DVH og lengre ledererfaring fra ulike deler av virksomheten. Du må i tillegg ha god vurderingsevne, gode relasjonsevner og evne å ta komplekse beslutninger i et miljø preget av høyt tempo.

ANSVAR OG MYNDIGHET
Salgsdirektør er øverste resultatansvarlig for salgsutviklingen i selskapets kjernevirksomhet, særlig i dagligvare. Stillingen vil ha som en av sine hovedoppgaver å reetablere Pierre Robert som attraktiv kategoriutvikler, samt videreutvikle en offensiv salgsorganisasjon med god drift og optimalisert ressursbruk.
Salgsdirektør har ansvar for indre salgsfunksjoner med kjedesalgssjefer og kategoriutvikling, samt ytre salgsapparat i butikk.

HOVEDOPPGAVER

  • Etablere Pierre Robert som ledende leverandør til dagligvarehandelen
  • Resultatansvar for salg og distribusjon
  • Forhandlinger, betingelser og prising
  • Strategisk og operativt ansvar for å ivareta og utvikle kunderelasjoner til grupper og detaljistkjeder i Norge
  • Målstyring ift. budsjetter og planprosesser
  • Ta ansvar for ledelse av kryssfunksjonelle teams i organisasjonen for å sikre optimale resultater for selskapet
  • Ledelse og videreutvikling av ledere og medarbeidere i avdelingen

ERFARINGSKRAV

  • Relevant ledererfaring, fortrinnsvis fra store organisasjoner
  • Dokumenterte salgsresultater
  • Erfaring fra praktisk resultatansvar og endringsprosesser
  • Demonstrert erfaring / forståelse for de fleste av følgende områdene er nødvendig:
    • Key Account Management
    • Strategisk kundebehandling
    • Forhandlinger
    • Kategoriutvikling og merchandising
    • Sortimentsutvikling
    • Organisasjonsutvikling
    • Erfaring fra marketing eller en kategorifunksjon

NØDVENDIGE PERSONLIGE EGENSKAPER

  • Lederegenskaper som fører til gode resultater og motiverte medarbeidere
  • Inneha nødvendig beslutningskraft, tempo og evne til å sette retning
  • Gode relasjonsevner og samarbeidsevner internt og eksternt ved etterlevelse av Orklas verdier; "modig", "til å stole på" og "inspirerende"
  • Analytisk og utviser god vurderingsevne og forretningsmessig kreativitet
  • Utvise nødvendig endringsvilje og fleksibilitet
  • Helhetsorientert med evne til å håndtere mange agendaer samtidig og samtidig bevare roen
  • Resultat- og konkurranseorientert

Spørsmål om stillingen kan rettes til CEO Tine Hammernes Leopold, tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon eller HR Manager Annette Langtind, tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon

Arbeidssted: SkøyenSøknadsfrist: 06.01.2020




Adresse: 0277 Oslo

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Internett: https://karrierestart.no/ledig-stilling/1440881
Søknadsfrist : 11.01.2020

Fakta om stillingen og søknadsprosess

Antall stillinger: 1

Tiltredelse Stillingstype Arbeidssted
Etter avtale Fast ansettelse, Heltid Oslo