<  
>  
Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Vi søker IT Prosjektleder....som er opptatt av grønn energi og digitalisering Statnett

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Systemutvikling og Porteføljer, Statnett

Statnett har satt en digital ambisjon. Vi skal sikre nok kraftforsyning til at klimamålene om nullutslipp nås, først og fremst i Norge, men også med bidrag til Norden og Europa. For å levere på dette målet, er det igangsatt flere store initiativ for å ta ut gevinster gjennom å digitalisere større deler av virksomheten. Bruk av data og kunstig intelligens blir essensielt. Vil du være med på denne reisen?

Et viktig pågående initiativ er programmet “FRIDA” som skal hente ut gevinster knyttet til planlegging og forvaltning av Statnett sine anlegg. Gevinstene skal hentes gjennom analyser og beslutninger basert på store datamengder, noe som krever nye verktøy og endringer i roller og prosesser. Programmet har også fått et særskilt ansvar for å etablere et solid digitalt fundament. Programmet har høy ledelsesoppmerksomhet og er løftet frem som ett av de viktigste bidragsyterne til Statnett sin digitale transformasjon.

For å realisere Statnetts planer knyttet til anleggsporteføljen, trenger vi en erfaren IT prosjektleder med ambisjoner. I første omgang vil du lede FRIDA-programmet videre, i neste omgang arbeidet innenfor nye satsningsområder. Du er gjerne ung, med interesse for digitalisering, og som ønsker å bidra i det grønne skifte.
Du har gode lederegenskaper, setter sammen effektive team, delegerer nødvendig ansvar, er målrettet og strukturert. Du evner å tenke helhetlig og langsiktig, samtidig som raske gevinster skal høstes. Du har faglig og personlig autoritet, evner å skape tillit og kan kommunisere godt til styringsgruppe og andre interessenter. Du tør å utfordre etablerert praksis, men har samtidig respekt for den sunne balansen mellom nytenkning og det etablerte. Du har troen på god involvering av menneskene i endringsprosesser, og brukerinvolvering er for deg en uskreven regel.

Du har god IT-teknisk kompetanse, med forståelse for moderne IT-arkitektur. Du har erfaring fra større komplekse IT-leveranser, bruk av smidig utviklings- og gjennomføringsmetodikk, og gjerne også erfaring med IT-anskaffelser og leverandøroppfølging.
Du fascineres av mulighetene som ligger i ny teknologi og er en pådriver for klok anvendelse av teknologi for å oppnå strategiske ambisjoner og realisere gevinster.

Arbeidsoppgaver
  • Daglig operativ ledelse av FRIDA-programmet i tråd med programmets målsetninger og arbeidsform, etter hvert operativ ledelse av nye prosjekter/program
  • Bygge gode team- og samarbeidsrelasjoner innad i program/prosjekt og på tvers i virksomheten
    Sørge for et godt arbeidsmiljø og høyt motiverte medarbeidere som leverer på målsetninger for program/prosjekt
  • Inngåelse- og oppfølging av nødvendige kontrakter med 3.parter
    Rapportering til program-/prosjektstyre og andre interessenter
  • Bidra til strategisk forretningsutvikling gjennom utforming og gjennomføring av leveranser som støtter oppunder Statnett sine målsetninger for effektivisering av anleggsforvaltningen
  • Bidra til identifisering og modning av nye gevinstområder, samt utarbeide nødvendig beslutningsunderlag
Kvalifikasjoner
  • Sivilingeniør eller tilsvarende, fortrinnsvis innen informatikk, gjerne med tilleggsutdannelse innen økonomi/ledelse
  • Erfaring som prosjektleder av større IKT-prosjekter med flere delprosjekter
  • Erfaring med smidig IT-utvikling
  • God teknisk/IT-faglig forståelse og kompetanse
  • Erfaring med leverandørstyring og/eller fra samarbeidsprosjekter som inkluderer eksterne parter
  • Erfaring med forretningsutvikling
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Personlige egenskaper

 

Vi søker kandidater som gjenspeiler våre lederforventninger: Ledere i Statnett er tydelige, utvikler og tenker helhet

Du får muligheten til å være del av en spennende og nytenkende virksomhet som jobber aktivt for å ta i bruk teknologi og nye arbeidsformer for å sikre en smart, effektiv og sikker strømforsyning nasjonalt og internasjonalt. Vi gjør stor grad av in-house utvikling, som kombineres og integreres med produkter og tilpassede rammeverk. Utvikling gjennomføres etter smidig/agil tankegang med fokus på kvalitet i et levetidsperspektiv. Vi har demonstrert nytten av å arbeide i tverrfaglige team, og har tro på å gi teamene stor grad av autonomi i hvordan oppgaven løses, innenfor avtalte målsetninger og gjeldende retningslinjer.

Vi søker kandidater som kan identifisere seg med våre verdier; felleskap, respekt og langsiktighet.

Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske
myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar også sikkerhetsklarering av kandidater der det er aktuelt.

Hvorfor velge å jobbe i Statnett:

  • Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt
  • Vi forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur
  • Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år
  • Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet
  • Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt
  • Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt
  • Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere
Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Cognizant is looking for graduate talent with a background in Data Science to join the Artificial Intelligence & Analytics team in Oslo, Stockholm or Copenhagen, one of Cognizant’s biggest global practices well-known for its ability to execute and client focus. Cognizant is an international, client centric and results driven organization, providing you a huge opportunity to learn and grow whilst building your professional network. As part of this team you will provide a full range of data and analytic services to clients across multiple sectors. You will work alongside other experts to deliver data driven solutions to our clients, many of whom are well-known brands. Are you ready to join us and build the data driven future?  Your role as a Data Scientist: You will be part of a group responsible for delivering analytics products ranging from descriptive statistics to advanced statistical (predictive) modeling, operations research and machine learning algorithms. This includes the latest innovations in Augmented Intelligence and Artificial Intelligence. The members of the team work in a variety of industries and use a diverse set of tools to bring insights out of complex data. You will be part of the strategic drive to identify opportunities for AI, develop practical hands on solutions and implement them to give our clients a competitive edge. About the graduate program: The Nordics are recruiting new talent for our graduate program. The Graduate Program is an 18-month trainee program providing comprehensive Cognizant Academy courses, including a two-week onboarding in Spain. All graduates receive a Buddy and are mentored by Cognizant experts throughout program. As a Graduate, you become a permanent employee from day one and can take advantage of the full employee Benefits package. . Key Requirements: ·         Bachelor/Master’s degree within Computer Science, Engineering, Mathematics, Statistics, Economics or other quantitative subject Strong academic results    You have no more than 18 months of relevant work experience! Knowledge of data analysis, statistics and/or machine learning         Programming experience (e.g. Python, R, C#, Java)       Experience working with data standards and technologies (e.g. SQL)        Excellent written and verbal communication skills        Willingness to travel/relocate   Personal attributes we are looking for in our graduates:        You are curious and self-driven with a willingness to learn           You have an ability to prioritize and manage deadlines in a fast paced environment ·      You have an eye for detail and are focused on quality standards           You take initiative and proactively identify opportunities for improvement     You are able to implement structure and process         You enjoy building relationships and networking in a highly matrixed environment           You will work in a mix of team-based and individual roles and your ability to be self motivated and self driven will be as crucial for success as your ability to collaborate and work in a truly team-oriented environment.   With Cognizant you will get: The opportunity to be part of a rapidly expanding global organization with an outstanding reputation ·         A global and multicultural work environment, with the possibility to work on projects abroad      Access to top ranked learning and development opportunities       Competitive salary and pension  New and modern office at Lysaker A social environment with frequent activities such as monthly Pay Day Club, seasonal holiday parties, weekly group fitness training, and much more Important:         All candidates must be fluent in English and the local Scandinavian language, both oral and written          Applications must be submitted with academic transcripts from Higher Education (applications without transcripts will not be considered). ·         Please apply for the position in English (Transcripts may be in a Scandinavian Language)        We will evaluate applications on an ongoing basis and therefore recommend submitting your application as soon as possible          Applications will not be accepted after the deadline Apply online now: If you want to work in a genuinely entrepreneurial environment and be challenged and inspired as part of a highly competent team, join us and apply now! Deadline:  20.04.20
10.09.2019 Oslo
Intility er i sterk vekst og søker flere dyktige teknikere til vårt kontor i Bergen. Ønsker du å jobbe med et kvalitetsprodukt og et konsept du vil bli stolt av å representere?  Er du nysgjerrig og opptatt av utvikling og utfordringer? Brenner du for IT og ønsker å bygge en langsiktig karriere innen teknologi, er dette muligheten du ikke kan gå glipp av.    Vi er i sterk vekst, og skal styrke vårt Bergenskontor med flere teknikere. I dag jobber det 2 personer på dette kontoret, som jobber tett sammen med resten av våre ansatte som hovedsakelig er i Oslo. Vi ser etter deg som har et par års arbeidserfaring, og som ønsker å få en viktig rolle på vår lokasjon i Bergen.   I denne rollen vil dine primæroppgaver være å supportere våre 30 000 sluttbrukere via telefon, chat og e-post. I tillegg vil du få mulighet til å bistå på onsite-oppdrag, samt kundeprosjekter. Mange av disse er nettverksrelaterte, så det er en fordel om du også har en interesse for, og ønsker å videreutvikle deg innen nettverksfaget. Hos oss vil du få mye ansvar fra første dag, og bli en del av et tverrfaglig miljø der kunnskapsdeling står i fokus.  I Intility er de ansatte vår viktigste ressurs, og i løpet av den første tiden som ansatt vil du få grundig opplæring i våre systemer og tjenester. Opplæringen vil skje på vårt hovedkontor sentralt i Oslo, og har en tidsramme på 3-6 måneder. Intility dekker reiseutgifter og bopel i denne perioden. Utover opplæringsperioden ønsker vi at du skal reise til Oslo med jevne mellomrom for å delta i møter og sosiale arrangementer.    Vi ønsker søkere med følgende kvalifikasjoner og egenskaper:    Fagbrev, fagskole eller høyere utdannelse innen IT/teknologi    1-3 års IT-erfaring er foretrukket, men nyutdannede oppfordres også til å søke   Har en stor interesse for IT, og et sterkt ønske om å lære deg nye ting    Trives med å prate med kunder over telefon, chat og email  Kjennskap til Cisco nettverksteknologi er et pluss, men ikke et krav     Hjelper kollegaene dine, ikke fordi du må, men fordi du har lyst    Er til å stole på, har god prioriteringsevne, og trives i et hektisk miljø    Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsegenskaper i et skandinavisk språk og engelsk.    Vi tilbyr:    Muligheten til å være med på å bygge opp vårt Bergenskontor  Et konsept du vil bli stolt av å representere    Dyktige kollegaer som gleder seg til å dele kunnskapen sin med deg    Muligheten for å ta relevante sertifiseringer    Kurs og opplæring gjennom Intility Academy    Utfordrende arbeidsoppgaver fra dag én    Et energisk miljø med mange sosiale happenings    Hard jobbing og mye moro som gjør at du vil glede deg til å gå på jobb    Kjernetid: 08.00- 16.00, med muligheter til å jobbe sen-, tidlig-, og helgevakter    Mulighet til å etter hvert kunne jobbe en periode på et av våre avdelingskontorer i Oslo, Trondheim eller Stockholm.       I Intility er vi opptatt av at de ansatte trives på jobb og sammen med hverandre. I helgene kan man dra på fotballkamp på Intility Arena med familie, venner og kollegaer, eller på fjellet på en av våre firmahytter på Norefjell Ski og Spa Resort. I tillegg arrangeres det flere sosiale og faglige arrangementer gjennom året.    Send oss din søknad, CV og karakterutskrifter/vitnemål.    Søknader vil bli behandlet fortløpende.    Vi gleder oss til å lese søknaden din!    
03.03.2020 Oslo, Bergen
Ønsker du å starte karrieren din i en bedrift som satser på lærlingene sine, og hvor et vellykket opphold kan føre til fast ansettelse? I så fall er lærlingplass i Intilitys support-avdeling en mulighet du ikke vil gå glipp av. Vi tar både inn de som er inne i sitt siste skoleår og skal være lærling fra høsten av, samt lærlinger som allerede har tatt deler av sin læretid og ønsker å fullføre den hos oss. Intility er en komplett teknologiplattform som benyttes av over 600 selskaper. Vi består av over 370 medarbeidere som bidrar til å digitalisere morgendagens selskaper. Med en snittalder på 28 år, jobber vi sammen for å skape noe som er større enn summen av den enkelte.I Intility har vi lang og god erfaring med å ta inn lærlinger. Siden 2004 har over 60 lærlinger tatt fagbrev hos oss. Mer enn 40 av disse er fortsatt ansatt, og er blitt viktige ressurser for selskapet. Vi har alltid et langsiktig perspektiv når vi tar inn lærlinger, og lærlingplass er ofte inngangsbilletten til en lang karriere i Intility. Ønsker du hjelpe sluttbrukere og bygge forståelse for den tekniske plattformen? Vår support-avdeling, Technical Services, søker deg som ønsker å få bred innsikt i den tekniske plattformen og bygge dyp kompetanse på sentrale verktøy og systemer, før videre spesialisering. Vi supporterer våre 30.000 sluttbrukere via telefon, chat og e-post. De fleste henvendelser til Intility går gjennom Technical Services som resulterer i at man får jobbet med varierte problemstillinger og opparbeidet seg bred kunnskap innenfor faget. Vi har ingen tradisjonell 1. linje, hos oss blir man kastet ut i det og får bryne seg på tekniske utfordringer fra dag én, selvsagt med god opplæring og støtte fra våre erfarne teknikere. Hos oss får du muligheten til å jobbe med et kvalitetsprodukt som kundene er fornøyd med.Vi ser etter deg som:  Er på ditt siste skoleår og søker lærlingplass, eller deg som allerede har fullført deler av lærlingtiden Har en stor interesse for IT, og et sterkt ønske om å lære deg nye ting Trives med å prate med kunder over telefon, chat og email  Hjelper kollegaene dine, ikke fordi du må men fordi du har lyst Er til å stole på, har god prioriteringsevne, og trives i et hektisk miljø Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsegenskaper i et skandinavisk språk og engelsk. Hos oss:  Får du kontinuerlig faglig påfyll gjennom Intility Academy, og oppfordres til å ta sertifiseringer  Blir du en del av et sterkt fagmiljø hos en av verdens ledende skyleverandører Vil du jobbe med et kvalitetsprodukt og et konsept du vil bli stolt av å representere  Blir du en del av et ungt og engasjerende arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer som gjør at du vil trives på jobb  Vil du glede deg til å komme på jobb Får du muligheten til å kvalifisere deg for fast ansettelse etter endt læretid  Vi er opptatt av at de ansatte trives på jobb og sammen med hverandre. Vi har ulike treningsgrupper, som løpegruppe med profesjonell løpetrener og et fotballag i bedriftsligaen. I helgene kan man dra på fotballkamp på Intility Arena med familie, venner og kolleger, eller på fjellet på en av våre firmahytter på Norefjell Ski og Spa Resort. Det arrangeres også flere sosiale og faglige arrangementer gjennom året. For at du skal være i flyt i hverdagen serveres frokost, lunsj og ettermiddagsmat til alle ansatte. I tillegg er det mulig å bestille middag med seg hjem.  Send oss søknad, CV og karakterutskrifter. Dersom du ikke har fått vitnemålet ditt enda, ønsker vi at du legger ved en utskrift/printscreen av karakterene du har oppnådd hittil på videregående. Få også med fraværet. Vi behandler søknader fortløpende.Vi gleder oss til å lese søknaden din! 
23.12.2019 Oslo
Why You'll Love Cisco We change the World, you will become passionate about your employer and the brand you represent. Everything is converging on the Internet, making networked connections more meaningful than ever before in our lives. Our employees' groundbreaking ideas impact everything. Here, that means we take creative ideas from the drawing board to dynamic solutions that have real world impact. You'll be part a team that cares about its customers, enjoys having fun, and you'll take part in changing the lives of those in our local communities. Come prepared to be encouraged and inspired. What You’ll Do The Customer Success Specialist (CSS) role is a highly critical, strategic advisor and technical expert that engages with customers to accelerate their adoption of Cisco products & solutions that transform their business and drive business outcomes. The role resides within the Cisco Customer Experience (CX) organization, one of Cisco’s fastest growing teams.You will be a hands-on expert for the security architecture. This role owns delivery of targeted engagements intended to increase security product awareness, share industry practices, and drive overall security product consumption and business value. The CSS brings strategic vision and tactical expertise to ensure every customer engagement is a success while also actively participating in the global CSS Community where they collaborate with their peers to share best practices and customer success stories. You are able to effectively combine technical knowledge in security with a solid grasp of business priorities to provide consultative solutions pivotal to helping customers realize value faster.This is a technical role aimed at helping our customers with a myriad of their adoption challenges across the security product domain. In the role, you will: Deliver accelerators and ATX (Ask-the-Expert) to a set of customers that qualify, tailoring deliverables and producing quantifiable business outcomes with scope and on-time engagement. Facilitate high impact, technology-specific workshops targeted at all levels of an organization to accelerate a business initiative, potentially in conjunction with the Customer Success Executive (CSE). Leverage domain specialization and expertise to identify and proactively handle risk areas and customer expectations that could impact successful delivery. Contribute to security product and offer improvement by providing lifecycle feedback to CX Security Product Management and CX Success Programs Teams. Inspire customers to make tactical and strategic deployment decisions and track long term business outcomes. Collaborate with Account teams, CX, and Partners to improve customer adoption, address product concerns, and drive incremental growth. Be responsible for evangelizing the end-to-end CX offer strategy and roadmap to sales specialists, delivery teams, and customers. Drive adoption and expansion of Cisco security products by highlighting feature opportunities, winning use cases, and relevant strategies to customers and the Success team. A willingness to travel 25% or more (pending role requirements). Who You’ll Work With If you are looking for hands-on involvement in crafting the future direction of Cisco and Customer Experience, we have a place for you. You will build close relationships with customers, CX counterparts, architects, & engineers in achieving their goals. Who You Are Customer Obsessed: Actively understands customer needs and aligns architectural and vertical expertise to cross-functional teams to drive alignment on decisions that enhance customer value. Technical Guru: Deep technical knowledge with ability to understand and connect customer use cases/plans with Cisco solutions and how Cisco solutions can be optimally applied in a customer’s environment to accelerate customer value. A drive for continued learning in new technologies, functionality, and best practices. Cross-Team Collaborator & Influencer: Work across internal and external teams of all levels to inspire technical implementation decisions and work towards common goal. Ability to operate and interact with customers in a remote / virtual and face-to-face environment (varies by role). Business Acumen: Clear understanding of high-level business landscape including key strategic priorities, processes, and competitive marketplace. Results Oriented: Interest in and proven execution ability with relevant technologies and customer outcomes. First Responder: Skilled at issue management and handling customer expectations. Effective Communicator: Delivers complex information in a confident and convincing manner, appropriate to a diverse audience that produces clarity and impact. Technical Requirements You have an in depth understanding of Security that allows you to assist the customer with barriers that they experience as they onboard and implement Cisco Security Solutions. You provide technical consultative support for Security to Cisco customers, partners, account teams and other internal technical support teams. You have the ability to communicate, demonstrate, and accelerate the proper utilization of Security as you encourage the customer to engage in the daily use of the solution. You provide guidance to help drive Security for deployment, craft policies around configuration, automate features and utilize reporting capabilities to help accelerate adoption. You navigate the customer’s mixed security environments and migrate customers from legacy or competitive platforms to the latest Cisco platform. You demonstrate strong communications skills and lead when engaging customers, partners, and account teams. You utilize moderate to complex lab environments to demonstrate the resolution of barriers across the entire customer lifecycle for products & solutions including, but not limited to, Cisco NGFW, NGIPS, Advanced Threat Solutions, Email Security, and Web Security. Required Experience Bachelor's degree in Computer Science, Computer Engineering, Electrical Engineering or related field. 3-5 years of experience in technical consulting or direct customer interfacing/engagement role with a deep understanding of industry best practices related to domain. Thorough understanding of the technical fundamentals of aligned technology/specialization areas, including features and use cases, and an ability to define and articulate how technology can be used to solve business challenges. Practical experience in configuring, supporting and troubleshooting networks. Experience working with Linux/OSX operating systems. Experience with Cisco NGFW, NGIPS, Advanced Threat Solutions, Email Security, Web Security. Experience with VMware. Familiarity with Network proxies. Understanding of security protocols - SSL, IPSE, ACL, SMTP, HTTP, HTTPS, IMAP, POP3 and security policies. Suggested Cisco technical Certifications: CCNA / CCNP / CCDP/ CCIE or equivalent strongly preferred. BS Engineering, Computer Science, Masters preferred. You should have strong written, verbal and listening skills. Experience in building a business around security solutions. Positive relationships with large security customers in Local market. Deep understanding of security trends and evolution, market trends and challenges. Solid grasp of key Cisco competitors in security. Desired Skills Prior experience with a number of core Cisco security products eg. ISE, NGFW, AMP, Threatgrid, ESA/WSA, Umbrella, Duo or Cisco competitor equivalents. Experience managing/deploying network security (ACLs, whitelisting/blacklisting). Experience building a business around security solutions. Positive relationships with large security customers in Local market. Understanding of security trends and evolution, a solid understanding of key Cisco competitors in security.  
09.01.2020 Norge
Grunnet den ekstraordinære situasjonen vi står ovenfor i disse dager med koronaviruset, har vi besluttet å ikke ansette flere medarbeidere per dags dato. Dersom du likevel ønsker å vise interesse for Bravida, kan du eventuelt sende oss en åpen søknad, som vil bli tatt tak i på et senere tidspunkt. Dersom du synes Bravida er en interessant arbeidsgiver og stillingene vi normalt ansetter til er aktuelle for deg, kan du sende oss en åpen søknad. Du blir da registrert i vårt system slik at vi kan ta direkte kontakt med deg dersom det dukker opp en jobbmulighet. For å jobbe med rør og/eller ventilasjon hos oss er det krav om fagbrev. Vi har flere typer stillinger innenfor dette området, og vi jobber både på prosjekter og med service. Vil du bli lærling kan du ta kontakt med avdelingssjefen på stedet der du vil jobbe. Søknad Ved å klikke SØK vil du få muligheten til å skrive hvilket område du kan tenke deg å jobbe, samt hvilken type stilling du ønsker. Kontakt oss Du kan også ta kontakt med din nærmeste avdeling, se oversikt og kontaktinformasjon her.  
25.03.2020 Norge
Grunnet den ekstraordinære situasjonen vi står ovenfor i disse dager med koronaviruset, har vi besluttet å ikke ansette flere medarbeidere per dags dato. Dersom du likevel ønsker å vise interesse for Bravida, kan du eventuelt sende oss en åpen søknad, som vil bli tatt tak i på et senere tidspunkt. Dersom du synes Bravida er en interessant arbeidsgiver og stillingene vi normalt ansetter til er aktuelle for deg, kan du sende oss en åpen søknad. Du blir da registrert i vårt system slik at vi kan ta direkte kontakt med deg dersom det dukker opp en jobbmulighet. For å jobbe innenfor elektro hos oss er det krav om fagbrev innenfor elektrofaget. Vi har mange typer stillinger, og vi jobber både på prosjekter og med service. Vi har i tillegg til ordinære elektrikerstillinger også stillinger innenfor telematikk og sikkerhet. Vil du bli lærling kan du ta kontakt med avdelingssjefen på stedet der du vil jobbe. Søknad Ved å klikke SØK vil du få muligheten til å skrive hvilket område du kan tenke deg å jobbe, samt hvilken type stilling du ønsker. Kontakt oss Du kan også ta kontakt med din nærmeste avdeling, se oversikt og kontaktinformasjon her.
25.03.2020 Norge
Områdegjennomganger er et verktøy for systematiske analyser av utvalgte budsjettområder som brukes i mange land. Gjennomgangene kan belyse ressursbruk og måloppnåelse i en sektor, på tvers av sektorer, i enkeltvirksomheter eller på tvers av virksomheter. Områdegjennomganger skal legge til rette for å identifisere effektiviseringsgevinster og for bedre målretting av regler og tiltak. I tillegg kan det identifiseres utgifter som kan nedprioriteres for eksempel fordi ordninger er blitt utdaterte eller har stor overlapp med andre, og mer effektive virkemidler. Formålet er å forberede tiltak som kan gi fremtidig budsjettmessig handlingsrom og/eller bedre ressursbruk i form av bedre måloppnåelse. Arbeidet med utreding i departementene organiseres i prosjekter som rapporterer til prosjektstyrer ledet av FIN. Det er regjeringen som beslutter mandatene for hver enkelt gjennomgang og hvordan de faglige rådene fra utredningene skal oppfølges. Vi søker en erfaren, resultatorientert person til å lede arbeidet med områdegjennomganger i Finansdepartementet. Du vil få ansvar for den faglige utviklingen av rammeverket i FIN, basert på læring fra gjennomførte utredninger i Norge og fra internasjonal praksis. Du skal kunne delta i faglige utredninger og inneha rollen som prosjektleder eller leder av prosjektstyrer. Arbeidet vil også omfatte prosesser for å initiere nye utredninger og anskaffelse av eventuell ekstern bistand i henhold til anbudsregelverket. Du vil samarbeide tett med budsjettseksjonene i avdelingen og med de departementene og virksomhetene som inngår i utredningene.  Vi søker en person med høyere utdanning med gode resultater og god kunnskap om utredning av strukturtiltak eller effektiviseringsprosesser, prosjektstyring og forståelse for politiske beslutningsprosesser. Det er en fordel om du kan vise til prosjektledererfaring, erfaring fra anskaffelsesprosesser, samt kjennskap til statlig budsjettarbeid. Du har stor arbeidskapasitet, god muntlig og skriftlig framstillingsevne, kan raskt sette deg inn i nye problemstillinger og komplekse prosjekter, og evner å håndtere flere saker samtidig. Du er samfunnsengasjert og har interesse for rasjonell bruk av felleskapets ressurser. Du kan jobbe selvstendig med oppfølging av egne oppgaver og se de strategisk viktige eller kritiske utfordringer i den enkelte sak for å prioritere arbeidsinnsatsen riktig. Gode samarbeidsevner og god rolleforståelse i møte med andre departementer, etater og eksterne konsulenter vil også bli vektlagt. Vi tilbyr utfordrende og samfunnsnyttige arbeidsoppgaver i et kompetent fagmiljø med gode muligheter for faglig utvikling og nærhet til politiske beslutninger. Annen informasjon Lønn: 600 000 – 850 000 kroner. Betalt overtid. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Søknadsfrist: 3. april 2020. Kontakt: Nærmere opplysninger ved avdelingsdirektør Silje Gamstøbakk tlf. 22 24 43 54/93 60 93 30. Vi gjennomfører bakgrunnssjekk på kvalifiserte søkere før ansettelse. Ansatte i Finansdepartementet må kunne autoriseres for adgang til informasjon gradert BEGRENSET etter sikkerhetsloven. For mer informasjon om autorisasjon, se her: https://jobbifin.dep.no/jobb-ifin/rekrutteringsprosessen/   I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Søker vil bli orientert om dette på forhånd. Finansdepartementet er opptatt av mangfold og ønsker å være en arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming, hull i CV, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-bedrift, og i dette ligger det blant annet at vi vil sørge for tilrettelegging på arbeidsplassen dersom det er behov for det. Alle kvalifiserte søkere vil bli vurdert.
30.03.2020 Oslo
Akershus universitetssykehus HF Anestesiavdelingen har ledig 6-måneders vikariater for spesialister i anestesiologi, i tillegg LIS vikariater. Snarlig oppstart og mulighet for forlengelse. Anestesiavdelingen ved Ahus har over 320 ansatte, hvorav 60 er leger, 18 av disse er LIS. Avdelingen har to LIS i primærvakt og to overleger i sekundær- og tertiærvakt, samt en overlege i langdagssjikt. I tillegg har intensivseksjonen egne leger i hjemmevaktordning. Anestesiavdelingen er en stor avdeling med arbeid ved sentraloperasjon, postoperativ, intensivseksjon, smertepoliklinikk og dagkirurgisk senter. Det er knyttet to professorater til avdelingen. Avdelingen har et friskt, sosialt og stimulerende arbeidsmiljø. Det er stor aktivitet på dag, kveld og natt. Legene har allsidige arbeidsoppgaver med mange kritisk syke pasienter. Det planlegges oppstart av døgnkontinuerlig PCI-virksomhet. Vi har også nært samarbeid med barneavdelingen når det gjelder tilsyn av syke barn på nyåpnet barne-intermediær enhet. Akershus universitetssykehus er et sykehus med stor aktivitet. Vi utfører ca 30000 kirurgiske inngrep årlig, og har ca 5500 fødsler pr år. Alle søkere må søke elektronisk. Arbeidsoppgaver Legen forventes å delta i arbeid ved operasjon, intensiv og postoperativ, og vil fortrinnsvis gå tilstedevakt. Kvalifikasjoner Søker må ha gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig. Spesialister i anestesiologi / LIS  Personlige egenskaper Vi søker kollegaer som har gode samarbeidsevner, er fleksible og arbeidsomme. Personlige egenskaper vektlegges.   Vi tilbyr Mulighet for hjelp med bolig og barnehage. Kort reisevei til Oslo.    
07.04.2020 Lørenskog
Vis alle 21.706 ledige stillinger

Bli kjent med Statnett

Flere gode grunner til å velge Statnett

- Vi setter sikkerhet over alt

- Vi skal gjennomføre mange store prosjekter i de kommende årene

- Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver

- Vi har etablert gode karrieresystemer og lederverktøy

- Vi har jobbmuligheter over hele landet

- Vi et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere

Vis mer

Statnett har ansvar for å utvikle og drifte det norske kraftsystemet slik at det til enhver tid møter kravene som samfunnet har til energisektoren. Vi har også ansvaret for forbindelsene til Sverige, Finland, Russland, Danmark og Nederland. Statnett gjennomfører nå en rekke store og spennende prosjekter og har behov for flere kompetente og motiverte medarbeidere. For å fremme mangfold og variasjon blant våre 1400 ansatte ønsker vi søkere uavhengig av etnisk bakgrunn, kjønn og alder. Årlige medarbeiderundersøkelser viser at Statnett har et godt arbeidsmiljø og fornøyde medarbeidere. 

Les mer om Statnett

Stillingsbeskrivelse

Systemutvikling og Porteføljer, Statnett
Systemutvikling og Porteføljer, Statnett

Statnett har satt en digital ambisjon. Vi skal sikre nok kraftforsyning til at klimamålene om nullutslipp nås, først og fremst i Norge, men også med bidrag til Norden og Europa. For å levere på dette målet, er det igangsatt flere store initiativ for å ta ut gevinster gjennom å digitalisere større deler av virksomheten. Bruk av data og kunstig intelligens blir essensielt. Vil du være med på denne reisen?

Et viktig pågående initiativ er programmet “FRIDA” som skal hente ut gevinster knyttet til planlegging og forvaltning av Statnett sine anlegg. Gevinstene skal hentes gjennom analyser og beslutninger basert på store datamengder, noe som krever nye verktøy og endringer i roller og prosesser. Programmet har også fått et særskilt ansvar for å etablere et solid digitalt fundament. Programmet har høy ledelsesoppmerksomhet og er løftet frem som ett av de viktigste bidragsyterne til Statnett sin digitale transformasjon.

For å realisere Statnetts planer knyttet til anleggsporteføljen, trenger vi en erfaren IT prosjektleder med ambisjoner. I første omgang vil du lede FRIDA-programmet videre, i neste omgang arbeidet innenfor nye satsningsområder. Du er gjerne ung, med interesse for digitalisering, og som ønsker å bidra i det grønne skifte.
Du har gode lederegenskaper, setter sammen effektive team, delegerer nødvendig ansvar, er målrettet og strukturert. Du evner å tenke helhetlig og langsiktig, samtidig som raske gevinster skal høstes. Du har faglig og personlig autoritet, evner å skape tillit og kan kommunisere godt til styringsgruppe og andre interessenter. Du tør å utfordre etablerert praksis, men har samtidig respekt for den sunne balansen mellom nytenkning og det etablerte. Du har troen på god involvering av menneskene i endringsprosesser, og brukerinvolvering er for deg en uskreven regel.

Du har god IT-teknisk kompetanse, med forståelse for moderne IT-arkitektur. Du har erfaring fra større komplekse IT-leveranser, bruk av smidig utviklings- og gjennomføringsmetodikk, og gjerne også erfaring med IT-anskaffelser og leverandøroppfølging.
Du fascineres av mulighetene som ligger i ny teknologi og er en pådriver for klok anvendelse av teknologi for å oppnå strategiske ambisjoner og realisere gevinster.

Arbeidsoppgaver
  • Daglig operativ ledelse av FRIDA-programmet i tråd med programmets målsetninger og arbeidsform, etter hvert operativ ledelse av nye prosjekter/program
  • Bygge gode team- og samarbeidsrelasjoner innad i program/prosjekt og på tvers i virksomheten
    Sørge for et godt arbeidsmiljø og høyt motiverte medarbeidere som leverer på målsetninger for program/prosjekt
  • Inngåelse- og oppfølging av nødvendige kontrakter med 3.parter
    Rapportering til program-/prosjektstyre og andre interessenter
  • Bidra til strategisk forretningsutvikling gjennom utforming og gjennomføring av leveranser som støtter oppunder Statnett sine målsetninger for effektivisering av anleggsforvaltningen
  • Bidra til identifisering og modning av nye gevinstområder, samt utarbeide nødvendig beslutningsunderlag
Kvalifikasjoner
  • Sivilingeniør eller tilsvarende, fortrinnsvis innen informatikk, gjerne med tilleggsutdannelse innen økonomi/ledelse
  • Erfaring som prosjektleder av større IKT-prosjekter med flere delprosjekter
  • Erfaring med smidig IT-utvikling
  • God teknisk/IT-faglig forståelse og kompetanse
  • Erfaring med leverandørstyring og/eller fra samarbeidsprosjekter som inkluderer eksterne parter
  • Erfaring med forretningsutvikling
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Personlige egenskaper

 

Vi søker kandidater som gjenspeiler våre lederforventninger: Ledere i Statnett er tydelige, utvikler og tenker helhet

Du får muligheten til å være del av en spennende og nytenkende virksomhet som jobber aktivt for å ta i bruk teknologi og nye arbeidsformer for å sikre en smart, effektiv og sikker strømforsyning nasjonalt og internasjonalt. Vi gjør stor grad av in-house utvikling, som kombineres og integreres med produkter og tilpassede rammeverk. Utvikling gjennomføres etter smidig/agil tankegang med fokus på kvalitet i et levetidsperspektiv. Vi har demonstrert nytten av å arbeide i tverrfaglige team, og har tro på å gi teamene stor grad av autonomi i hvordan oppgaven løses, innenfor avtalte målsetninger og gjeldende retningslinjer.

Vi søker kandidater som kan identifisere seg med våre verdier; felleskap, respekt og langsiktighet.

Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske
myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar også sikkerhetsklarering av kandidater der det er aktuelt.

Hvorfor velge å jobbe i Statnett:

  • Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt
  • Vi forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur
  • Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år
  • Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet
  • Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt
  • Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt
  • Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • APR 13
    2020
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
6 ledige stillinger
Traineeprogram
Internship / Praktikanter
Lærlinger




Fakta om Statnett