Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon08 Presentasjon av stillingen:
NAV Horten har ca. 90 ansatte fordelt på seks ulike avdelinger. Alle avdelingene har et helhetlig fokus og hver avdeling har ansvar for alle ytelser og oppfølgingsbehov knyttet til sin målgruppe.
NAV Horten søker nå en målrettet, løsningsorientert og ansvarsfull leder for kvalitet og internkontroll.
Stillingen er nyopprettet og rapporterer direkte til kommunalsjef NAV/ NAV leder. Stillingen har det overordnede ansvaret for økonomisk sosialhjelp.
Stillingen er fristilt fra linjeorganisasjonen og har ikke personalansvar, men vil være en del av NAV Hortens ledergruppe.
Vårt hovedoppdrag er å gi mennesker muligheter og vi søker deg som ønsker å bidra i NAVs samfunnsoppdrag.
Arbeidsoppgaver
- Leder for kvalitet og internkontroll vil ha ansvar for å sikre at NAV Horten sine tjenester og drift er målrettet, effektiv, lovlig og forsvarlig
- Oppfølging og vedlikehold av kommunens overordnede styringssystemer for å sikre internkontroll
- Oppfølging av kommunens og statens kvalitetssystem
- Analyse av avvikstendenser i organisasjonen
- Sikre forsvarlig drift og kvalitet i tjenestene gjennom internkontroll
- Arbeid med virksomhetsplan -- strategi og tiltak
- Koordinere og sikre kontorets kompetanseutvikling for ansatte og ledere
- Ansvar for kontorets nyansattprogram innen kvalitet og internkontroll i samarbeid med andre nøkkelpersoner
- Ansvar for den overordnede kompetanseplanen for NAV Horten i samarbeid med andre nøkkelpersoner
- Holde statusmøter og kontormøter for alle ansatte ved NAV Horten innen fagområdet
- Oppfølging og sikring av tilsyn med kommunale tjenester
- Oppfølging og vedlikehold av statlige og kommunale føringer og lovverk
- Sikre oppfølging av tilskuddsmidler og prosjekter i samarbeid med controllere
NAV er i stadig utvikling og stillingens arbeids- og ansvarsområde kan endre seg.
Endringer i oppgaver må påregnes for å sikre NAV kontoret sitt løpende behov for å sikre lovlige og forsvarlige tjenester.
Stillingen har et særskilt selvstendig ansvar for å følge opp de forhold som avdekkes.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Minimum 3-årig relevant utdanning fra høyskole/universitet (bachelor eller tilsvarende)
- Gode kommunikasjonsferdigheter
- God skriftlig og muntlig presentasjonsevne
- Kjennskap til kommunalt og statlig lovverk knyttet til NAV sitt arbeid
Vi ønsker at du har:
- Ledererfaring fra offentlig sektor
- Erfaring fra lignende arbeid innen kvalitets- og internkontrollarbeid
- Erfaring fra prosjektarbeid og prosjektledelse
- Erfaring med NAV sine fagsystemer
- Evne til å sette deg inn i relevant lovverk og forskrifter
Personlige egenskaper
- Evne til å ha et helhetlig blikk på organisasjonen
- Analytiske egenskaper og ferdigheter
- Evne til systematisk arbeid med god struktur
- Forståelse for digitale og automatiserte prosesser i forvaltningen
- Beslutningsdyktig, kreativ og løsningsorientert
- Positiv og stor arbeidskapasitet
- Evne til å arbeide selvstendig og selv ta initiativ til løsninger og forbedringer
Vi tilbyr
- Vi tilbyr et meget godt arbeidsmiljø, med takhøyde og rom for både humor og alvor
- Vi stiller krav til at oppgavene blir levert, og lytter til behov for prioriteringer
- Vi har kommunal pensjonsordning og gode forsikringsordninger
- Vi har knyttet til oss en bedriftshelsetjeneste
- Alle ansatte får rabatt på treningsentere og fri adgang til Horten svømmehall
- Du vil få konkurransedyktig lønn, etter avtale
Kontaktinformasjon
Kristian Aas, Kommunalsjef NAV/NAV leder, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Apotekergata 16
3187 Horten
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Horten kommune
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon08
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 26.03.2020