<  
>  
Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Vil du bruke kompetansen din til å endre et lite stykke Norge? Skatteetaten

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Har du lyst å bruke kompetansen din og virkelig kunne gjøre forskjell for både deg selv og andre? Sammen med mange gode, tøffe, hyggelige og ekstremt flinke kollegaer kan du være med å bringe oss fremover i utviklingen av det mest moderne og innovative Folkeregisteret som verden har sett.

Senior informasjonsarkitekt/funksjonell arkitekt for Folkeregisteret

Hva er egentlig et Folkeregister? Kan det være noe kult da?
Folkeregisteret er en del av Norges IT-grunnmur og holder orden på hvem du er og hvor du bor. Litt som Facebooks tryggere storebror, krydret med mange flere opplysninger og en god dose personvern. Folkeregisteret er hovedkilden til all personrelatert informasjon, og blir benyttet av en rekke, både private og offentlige prosesser. Vi har bygget nye løsninger, hvor vi samhandler med andre etater via digitale grensesnitt og ved å automatisere saksbehandlingen er samfunnet umiddelbart oppdatert på det meste som har skjedd. Siden alt går så fort nå for tiden og våre samarbeidspartnere har tenkt å tilrettelegge spennende tjenester for oss alle, øker også deres krav til hva vi leverer. 24/7 med tilhørende herligheter står derfor langt fremme i pannebrasken vår.

Vi har brukt 4 år på å modernisere Folkeregisteret og begynner å nærme oss slutten av denne fasen. Men du rekker fortsatt å starte i prosjektet, før dette sømløst blir overført til forvaltning. Vi har tenkt at fremtiden skal bli like lys og spennende som i prosjektet, for det er fortsatt mye igjen å modernisere. Vi fortsetter i god ånd med tverrfaglige team, smidig metodikk og løpende produksjonssettinger med mye ansvar og initiativ.

Hvem er du?
Hva er vi opptatt av når vi søker etter en ambisiøs informasjonsarkitekt som også ivaretar rollen som funksjonell arkitekt? Vi ser etter deg som kjenner deg igjen i en verden som vår. Som raskt evner å sette deg inn i kompliserte fagområder, nye problemstillinger og ser behov på tvers, fra sluttbrukerne til forretningen. Deg som forstår at for å lykkes i rollen må du både være en sterk prosessdriver som kan lede andre og samtidig må du kunne utføre operativt arbeid knyttet til informasjonsarkitektur og begrepsmodeller på et virksomhetsnivå. Du vet hvordan teknologien fungerer og mestrer verktøy, metode, programvare og andre virkemidler som er nødvendig for å levere. Ikke minst evner du å skape god dialog og et god samarbeid med de rundt deg – både forretningen/eiere, designere og utviklere og eksterne samarbeidspartnere i det private og offentlige Norge.

For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor alle intervjuer på video inntil videre.

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. 

Arbeidsoppgaver omfatter typisk følgende
  • prosessledelse ved analyse av virksomhetsområder innen Folkeregisteret og utarbeidelse og videreutvikling av begrepskataloger, begrepsmodeller og informasjonsmodeller
  • tett samarbeid med utviklingsteamene, for å sørge for at Folkeregisteret utvikles i tråd med den underliggende informasjonsmodellen
  • dialog med eksterne samarbeidspartnere både i det private og offentlige Norge
  • lede behov- og kravarbeid i smidige utviklingstiltak
  • analysere, strukturere og dokumentere krav
  • utforske brukernes behov og omsette disse til løsning
  • se nye løsninger og muligheter
  • være pådriver for samarbeid på tvers av fagområder
  • bidra til at kravene kan bli realisert i gode IT-løsninger
Kvalifikasjoner
  • høyere relevant utdanning, ønskelig med bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning
  • flere års arbeidserfaring som informasjonsarkitekt, funksjonell arkitekt eller tilsvarende rolle i systemutviklingstiltak
  • dokumentert kunnskap og erfaring med begrepsutvikling, informasjonsforvaltning og metadatamodellering
  • erfaring fra systemutviklingsprosjekter eller forvaltning med smidig metodikk
  • erfaring fra moderne utvekslingsformater
  • god forretningsforståelse er viktig og vi tror derfor erfaring fra en større virksomhet vil være en fordel
  • gode skriftlige og muntlige formidlingsevner på norsk

 Det er en fordel om du har

  • god generell IT-teknisk forståelse og kompetanse
  • erfaring som utvikler
  • erfaring med utforming av epos og brukerhistorier
  • erfaring med Confluence og Jira
Personlige egenskaper
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner på tvers av fagområder
  • evne til å raskt sette deg inn i kompliserte fagområder, nye problemstillinger og se behov på tvers
  • er analytisk, initiativrik og selvdreven
  • beslutningsdyktig og med evne til å prioritere
  • kan lede og få andre med deg – uten en formell lederrolle
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

Stillingen lønnes som seniorrådgiver (kode 1364) eller senioringeniør (kode 1181), fra kr 700 000 – kr 920 000, avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har 6 måneders prøvetid.

Noe reisevirksomhet må påregnes.

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Stendi søker tilkallingsvikarer til våre avdelinger for omsorgstjenester i Midt-Troms - er DU vår nye kollega? Er du ute etter en spennende og utfordrende stilling der du kan bruke deg selv i et kreativt og positivt miljø, der både tøffe tak, godt arbeidsmiljø og faglige utviklingsmuligheter er en del av arbeidshverdagen? Vi søker deg som har et brennede engasjement for mennesker og er ikke redd for å stå i vanskelige situasjoner. Du gleder deg over "de små tingene" og er flink til å skape en relasjon med våre beboere! Du vil jobbe med ulike beboere, noe som krever at du er fleksibel, åpen, ærlig, imøtekommende, nysgjerrig, tillitsbyggende og omsorgsfull. Du må videre være arbeidsvillig og faglig engasjert, og kunne jobbbe selvstendig så vel som i team. Du må ha god fysisk og psykisk helse.  Kvalifikasjoner som ønskes er: * 3-årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning, eller annen relevant utdanning og erfaring. * Helsefaglig kompetanse innenfor psykiatri og omsorg er ønskelig * Erfaring i arbeid med mennesker, institusjonsarbeid er en fordel * Førerkort kl. B er et krav * Kreativ person med fokus på aktivitets- og ferdighetstrening  Som miljøterapeut hos Stendi deltar du i et team som arbeider målrettet for å bedre beboers livssituasjon, skape utviklingsmuligheter og istandsetter beboer til å mestre en selvstendig og positiv tilværelse.   Arbeidstid: Du vil inngå i en medleverturnus. I full stilling innebærer det 3 døgn arbeid -7 døgn fri - 4 døgn arbeid -7 døgn fri. Du jobber og bor på arbeidsstedet de døgnene du er på arbeid. Det er krav til politiattest for å jobbe hos oss. Menn oppfordres til å søke. Vi tilbyr lønn etter kvalifikasjoner, veiledning og oppfølging- og en fleksibel og variert arbeidsdag. Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte avdelingsleder Aleksander Tretnes, tlf: 48221803.
23.01.2020 Målselv, Sørreisa, Dyrøy, Senja
BAS
GK Rør Trøndelag har siden oppstarten i 2013 etablert seg som en ledende rørleggerbedrift i Trøndelag. Vi er 110 motiverte ansatte som setter godt arbeidsmiljø og rørleggerfaget i førersetet.  Med bakgrunn i en økende ordrereserve søker vi medarbeidere som vil ta del i dette. Arbeidsoppgaver: Utføre varierte rørleggerarbeider på en faglig sikker og god måte Etablere og opprettholde gode relasjoner og teamsamarbeid internt og eksternt på en profesjonell og tillitsvekkende måte Ivareta selskapets HMS- og kvalitetsrutiner Ønskede kvalifikasjoner/egenskaper: Svennebrev som rørlegger med gode faglige ferdigheter Løsningsorientert og med evne til å jobbe både selvstendig og i team Ryddig og strukturert Noen års erfaring i faget og erfaring fra prosjekt Evnen til å motivere andre og få ting gjort. Beherske norsk skriftlig og muntlig Vi kan tilby: Mulighet til å utvikle deg og vokse internt i selskapet Utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter Kurs og utvikling av deg som leder  Gode lønns, pensjons og forsikringsbetingelser Godt sosialt miljø og dyktige kollegaer    Har du spørsmål, ta kontakt med avdelingsleder Andreas Hellem på tlf 90532703. Vi ser frem til å høre fra deg! Søknader blir vurdert fortløpende.
08.06.2020 Trondheim
Vil du bli med på laget for bærekraftighet? Har du erfaring som rørleggerbas/anleggsleder, kjenner faget og ser utfordringene på byggeplassen? Ønsker du å utvikle deg i faget og få nye muligheter?  Vi er i stor vekst og trenger produksjonsledere, som tar hånd om store prosjekter. Som produksjonsleder får du ansvaret for det administrative på byggeplassen. Arbeidsoppgaver: Ansvar for den daglige byggeplassledelsen Utarbeider og følger opp fremdrifts- og timeverksplaner Daglig oppfølging og tilrettelegging for egne rørleggere, underentreprenører og partnere på byggeplass   Sørge for effektiv produksjon på byggeplassen Ansvar for materialhåndtering og logistikk på byggeplass   Oppfølging og innrapportering av avviks- og endringshåndtering på byggeplass   Delta i møter i forbindelse med forberedelser, gjennomføring og avslutting av prosjekter  Være bindeleddet mellom prosjektleder og bas Ønskede kvalifikasjoner/egenskaper: Rørlegger med minimum 5 års bas-erfaring   Forståelse for funksjonen til tekniske anlegg  Dyktig på ressursplanlegging   God kjennskap til akkordtariffen   Løsnings- og resultatorientert  Gode samarbeidsevner  Beherske norsk og engelsk skriftlig og muntlig  Et sterkt ønske om å lykkes Evne til å motivere andre og gå forran som et godt eksempel Vi kan tilby: En interessant og spennende stilling i en offensiv bedrift med solid økonomi   Utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter   Opplæring til stillingen og utvikling av deg som leder  Kurs og etterutdanning   God fastlønnsordning med individuell resultatlønnsordning  Gode pensjons- og forsikringsforhold   Bil- og telefonordning Godt sosialt miljø med dyktige kollegaer Har du spørsmål, ta kontakt med avdelingsleder Andreas Hellem på tlf 90532703. Vi ser frem til å høre fra deg! Søknader blir vurdert fortløpende.
08.06.2020 Trondheim
Vil du skape fremtidens bærekraftige løsninger? Vil du være med på laget og skape noe av betydning? Vi trenger flere dyktige og motiverte medarbeidere som tar produksjonen og håndverket til rørleggerne på alvor. Hos oss får du mulighet til å være med å påvirke bransjen i førersetet hos en av landets ledende tekniske entreprenør. GK Rør avd. Trøndelag består av 110 motiverte ansatte som setter godt arbeidsmiljø og rørleggerfaget i førersetet.  Med bakgrunn i en økende ordrereserve søker vi medarbeidere som vil ta del i dette. Arbeidsoppgaver: Prosjektering av røranlegg primært innenfor næring og bolig 3D-design og beregninger i Revit/MagiCAD Tett samarbeid med interne avdelinger; marked, entreprise, automatikk, kulde og ventilasjon for et felles og omforent teknisk konsept Følge opp prosjekter mot eksterne kunder og byggherrer Ansvar for egne prosjekter i form av; kvalitetssikring og myndighetsbehandling, møtedeltagelse, planlegging, oppfølging og fremdrift, tett oppfølging av prosjektøkonomi, forskrifter, at prosjektkrav og interne prosedyrer blir fulgt Bidra til utviklingen av nye prosjekteringsverktøy som BIM, beregningsverktøyer etc. Bidra til at prosjekteringsavdelingen fremstår som et ressurs-, kvalitets- og kunnskapssenter for de øvrige avdelingene i GK familien  Ønskede kvalifikasjoner: Formell høyskole/universitetsbakgrunn fra VVS-relaterte fag eller tilsvarende Gode kunnskaper innen rørprosjektering og sprinkler Kjennskap til 3D modellering er en fordel Generell god teknisk forståelse God samarbeidsevne og resultatorientert Nøyaktig, serviceinnstilt og med gode kommunikasjonsevner Gode IT kunnskaper  Vi kan tilby: Å være med på å utvikle avdelingen innen kompetanse på BIM og 3D-prosjektering  En interessant og spennende stilling hos Skandinavias ledende tekniske entreprenør og servicepartner  En offensiv bedrift i vekst og med solid økonomi Kurs og etterutdanning gjennom GK-skolen eller aktuelle eksterne kurs  Gode rutiner for prosjekt- og økonomistyring  Gode pensjons-, lønns- og forsikringsforhold  Godt sosialt miljø med dyktige kollegaer   Har du spørsmål, ta kontakt med avdelingsleder Stian Klette på tlf 958 32 444. Vi ser frem til å høre fra deg! Søknader blir vurdert fortløpende.
08.06.2020 Trondheim
Vil du være med og skape fremtidens bærekraftige løsninger? Vil du være med på laget og skape noe av betydning? Vi trenger flere dyktige og motiverte medarbeidere som tar produksjonen og håndverket til rørleggerne på alvor. Hos oss får du mulighet til å være med å påvirke bransjen i førersetet hos en av landets ledende tekniske entreprenør. GK Rør avd. Trøndelag består av 110 motiverte ansatte som setter godt arbeidsmiljø og rørleggerfaget i førersetet.  Med bakgrunn i en økende ordrereserve søker vi medarbeidere som vil ta del i dette. Arbeidsoppgaver: Planlegge, lede og følge opp prosjekter fra start til slutt Teknisk-, økonomisk- og fremdriftsansvar for egne prosjekter   HMS- og kvalitetsansvar for egne prosjekter   Oppfølging av underleverandører/partnere   Tilrettelegge for optimal produksjon i samarbeid med produksjonsledere og baser  Ivareta og utvikle gode relasjoner til samarbeidspartnere Ønskede kvalifikasjoner/egenskaper: Ing.-/Siv.ing.kompetanse VVS og/eller prosjektledererfaring fra bygg/totalentrepriser  Relevant erfaring en fordel, gjerne bakgrunn fra håndverksfag   Analytiske ferdigheter  Resultatorientert og kremmerånd  Evne til å lede og motivere mennesker Utadvendt og serviceinnstilt  Generelt god IT kunnskap  Vi kan tilby: En interessant og spennende stilling i en offensiv bedrift med solid økonomi Utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter Kurs og etterutdanning Gode pensjons- og forsikringsforhold God fastlønnsordning med individuell resultatlønn Bil- og telefonordning Godt sosialt miljø med dyktige kollegaer Har du spørsmål, ta kontakt med avdelingsleder Andreas Hellem på tlf 90532703. Vi ser frem til å høre fra deg! Søknader blir vurdert fortløpende.
08.06.2020 Trondheim
Vil du være med på laget og skape noe av betydning? Vi trenger flere dyktige og motiverte medarbeidere som tar produksjonen og håndverket til rørleggerne på alvor. Hos oss får du mulighet til å være med å påvirke bransjen i førersetet hos en av landets ledende tekniske entreprenør. GK Rør avd. Trøndelag består av 110 motiverte ansatte som setter godt arbeidsmiljø og rørleggerfaget i førersetet.  Med bakgrunn i en økende ordrereserve søker vi medarbeidere som vil ta del i dette. Arbeidsoppgaver: Utarbeide kalkyler for salgsmuligheter hos eksisterende og nye kunder Prosjektutvikle og detaljkalkulere prosjekter Prosjekteringsledelse i innledende fase Prosjektering av energi- og røranlegg Utarbeide forslag til prosjektbudsjett, samt bistå prosjektleder ved innkjøp Sørge for at arbeidene utføres i henhold til GKs verdier, rutiner og kvalitetsplaner Ivareta og utvikle gode relasjoner mot eksisterende og nye kunder Samarbeide tett med prosjektledere samt nye og eksisterende kunder og leverandører Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper: VVS-ingeniør eller tilsvarende, med god faglig bakgrunn Erfaring fra bransjen evt. rådgiverbakgrunn Erfaring med kalkulasjonsprogrammet Cordel Gode kommunikasjonsevner og relasjonsbyggende egenskaper med evne til å jobbe selvstendig så vel som i team Resultatorientert med god økonomiforståelse Kunnskap om automatiske slokkeanlegg Må beherske norsk skriftlig og muntlig Vi kan tilby: Utfordrende og utviklende arbeidsoppgaver Et godt og tverrfaglig arbeidsmiljø En interessant og spennende stilling hos Skandinavias ledende tekniske entreprenør og servicepartner  En offensiv bedrift i vekst og med solid økonomi Kurs og etterutdanning gjennom GK-skolen eller aktuelle eksterne kurs  Gode rutiner for prosjekt- og økonomistyring  Gode pensjons-, lønns- og forsikringsforhold  Godt sosialt miljø med dyktige kollegaer Har du spørsmål, ta kontakt med avdelingsleder Stian Klette på tlf 958 32 444. Vi ser frem til å høre fra deg! Søknader blir vurdert fortløpende.
08.06.2020 Trondheim
Har du erfaring fra finans og ønske om å utvikle din kompetanse i et ledende IT-konsulenthus?Da kan du være med å hjelpe våre kunder i digitalisering av deres virksomhet. Sammen med et stort kompetansemiljø innenfor Dynamics 365 vil du være en sentral rådgiver innenfor finansområdet. Din kompetanse er viktig for å forstå kundens prosesser og realisere gevinster gjennom endringer og ny teknologi.I CGI har vi mer enn 40 års erfaring med leveranse på forretningsapplikasjoner, og vi har bygget opp et av Nordens sterkeste Microsoft Dynamics-miljøer. Gjennom vårt brede utvalg av tjenester og applikasjoner hjelper vi våre kunder til å bli mer nyskapende, konkurransedyktige og lønnsomme. Vi arbeider med å optimalisere kundens forretningsprosesser og være en rådgiver gjennom digitaliseringen med fokus på implementering og forvaltning av Dynamics 365-plattformen.Som seniorfagkonsulent finans får du muligheten til å jobbe med spennende prosjekter for Enterprise-segmentet og spesielt innen produksjon, eiendom og tjenesteytende virksomhet. Du blir en del av et forretningsområde som teller nærmere 50 medarbeidere, og vil jobbe med Norges ledende kunder innenfor disse segmentene. I rollen som fagkonsulent vil du bidra til merverdi hos våre kunder gjennom å forbedre deres eksisterende virksomhet. Dette gjør vi ved å implementere og forvalte nye eller eksisterende forretningsløsninger. Videre arbeider vi i tett sammen med øvrige deler av CGI for å kunne tilby markedsledende kompetanse og løsninger innen blant annet Master Data Management, Business Intelligence, robotikk, IoT, og skytjenester.Noe av hva vi kan tilby:- En utfordrende og spennende rolle i et selskap og avdeling i vekst.- Muligheten til å tilegne deg kompetanse som er fremtidsrettet og verdsatt av markedet.- En fleksibel arbeidshverdag med stor grad av frihet under ansvar.- Muligheten for personlig og faglig utvikling gjennom sertifiseringer, kurs, deltakelse påkonferanser osv.- Å bli en del av et godt arbeidsmiljø som dyrkes gjennom blant annet Kick Off, sommerfester,fredagstreff, bedriftsidrettslag, Hackweekends med mer.- Konkurransedyktige betingelser.- Gode pensjons- og forsikringsordninger.- Deltakelse i CGIs aksjesparingsprogram.- Høyere utdanning innen økonomi/finans og/eller IT/teknologi. Lang erfaring kan kompenserefor høyere utdanning.- Minimum fem års arbeidserfaring etter studier hvor minimum 3 av disse årene har inkludertarbeid med ERP-systemer med fokus på Finans, og gjerne med koblingen mot prosjekt.- Erfaring med bruk av Microsoft Dynamics AX eller Dynamics 365 Finance and Operations.- Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig.Det en forutsetning at du har forståelse for forretningsprosesser og gjerne i kombinasjon med teknologi, samt mulighetene dette gir for verdiskapning for våre kunder. Du er komfortabel med å rådgi kunden i hvordan prosesser kan effektiviseres ved bruk av ERP-verktøy. Som person er du engasjert og initiativtakende, i tillegg til at du er en utstrakt team-player med evnen til å skape tillit. Tilslutt ser vi for oss at du er analytisk og jobber strukturert.Vil du vite mer?For mer informasjon, kontakt Director Consulting Services, Morten Kvernbråten, på e-post: morten.kvernbraaten@cgi.com eller via telefon 977 27 000  
08.07.2020 Oslo
CGI er et av verdens ledende selskaper innen IT- og forretningsutvikling. Med overkant av 77.000 ansatte på 400 lokasjoner i 40 land, betjener CGI nærmere 5.000 kunder verden over. Dette er innenfor et bredt spekter av løsnings- og tjenestetilbud, som blant annet design, programmering, applikasjonsutvikling, systemintegrasjon, arkitektur, infrastruktur, strategi- og forretningsutvikling. I CGI har vi en egen avdeling som arbeider tett opp mot prosjekter tilknyttet industribransjen. På grunn av økt etterspørsel av våre tjenester og ambisjoner, søker vi nå en ny senior fagkonsulent prosjekt til denne avdelingen.Arbeids- og ansvarsområder:I Manufacturing arbeider vi med innovative strategier og løsninger som bistår industribedrifter med å bli mer kundesentriske. Våre ansatte har lang erfaring innen levering av forretningsapplikasjoner, og er stolte av å ha bygget opp et av Nordens sterkeste Microsoft Dynamics 365-miljøer. Her tilbyr vi tjenester innen bl.a. ERP, CRM, Office 365 og sharepoint, for å nevne noen. Som senior fagkonsulent prosjekt vil du jobbe med kunder i prosjekt og forvaltning som har behov for bistand med prosjektmodulen i Dynamics 365 Operations. Du vil jobbe tett med konsulentene fra øvrige fagområder, som eksempelvis finans, lager & logistikk m.m. Det forventes også at du evner å ta rollen som track-lead i prosjektet.Vi kan tilby deg:I CGI er vi opptatt av at våre medarbeidere skal trives og kunne utvikle seg, både personlig og faglig. Vi tilbyr derfor kurs, sertifiseringer og deltakelse på faglige arrangementer. Det er også mulighet for å delta på andre interne fagkvelder, workshops, hackweekends osv. – alt for å sikre deg en sterk faglig kompetanse. Du vil selvfølgelig få konkurransedyktige betingelser med gode pensjon- og forsikringsordninger, aksjespareprogram for alle våre ansatte, samt andre goder som blant annet dekket mobilabonnement og bredbånd.Den vi søker kjenner seg igjen i flere av følgende punkter:- Høyere utdannelse innen IT/teknologi eller andre relevante fagområder. Lang erfaring kankompensere for manglende høyere utdannelse.- Minimum 3-5 års erfaring med ERP systemer, fortrinnsvis innen Microsoft Dynamics AX,Dynamics 365 for Finance and Operations, M3 eller IFS.- God forståelse for forretningsprosesser tilknyttet prosjekt, innkjøp og salg rettet mot finans.- Sterke kommunikasjonsevner, og evner å være rådgiver for kunden i hvordan effektivisereprosesser ved bruk av ERP-verktøy. Gjerne også praktisk erfaring fra å arbeide påkundesiden.- Fordel om du har kjennskap til DevOps og erfaring innen CE/CRM – PSA/FieldServices, meningen krav.- Behersker godt norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig.Som person trives du med å samarbeide innad i team, samtidig som du evner å arbeide selvstendig innenfor egne ansvarsområder. Du er engasjert og tar initiativ i din arbeidshverdag, samt jobber strukturert, analytisk og proaktivt med dine oppgaver. Ettersom stillingen innebærer samarbeid innad i leveranseteam og med kunder, er det viktig at du samarbeid godt med andre mennesker og evner å skape tillit blant de du omgås.Vil du vite mer om stillingen?Ta kontakt med undertegnede for mer informasjon om stillingen: Director Consulting Services, Jan-Richard Bjerkås, på tlf: 469 50 005 eller mail: jan-richard.bjerkas@cgi.com  
08.07.2020 Bergen
Vis alle 18.385 ledige stillinger

I Skatteetaten får du jobbe sammen med noen av de beste på ditt fagfelt, du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder og du får muligheten til å utvikle deg. I Skatteetaten jobber alle mot et felles mål, å sikre finansieringen av velferdsstaten. Vi består av et direktorat, seks divisjoner med landsdekkende ansvar og 6 500 ansatte.

Divisjon IT skal sikre at Skatteetaten har en velfungerende IT-portefølje. Skatteetaten leverer tjenester som brukes av hele Norges befolkning og vi huser et av landets største og ledende IT-miljøer. Divisjonen består av rundt 850 årsverk som jobber med utvikling, drift og forvaltning av etatens IT-løsninger.

Skatteetatens arbeidsstyrke skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og/eller hull i CV til å søke våre stillinger. Vi er en IA-bedrift og vil legge arbeidsforholdene til rette for deg hvis du har behov for det.

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjon ikke tas til følge.

Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten.

Les mer om Skatteetaten

Stillingsbeskrivelse

Har du lyst å bruke kompetansen din og virkelig kunne gjøre forskjell for både deg selv og andre? Sammen med mange gode, tøffe, hyggelige og ekstremt flinke kollegaer kan du være med å bringe oss fremover i utviklingen av det mest moderne og innovative Folkeregisteret som verden har sett.

Senior informasjonsarkitekt/funksjonell arkitekt for Folkeregisteret

Hva er egentlig et Folkeregister? Kan det være noe kult da?
Folkeregisteret er en del av Norges IT-grunnmur og holder orden på hvem du er og hvor du bor. Litt som Facebooks tryggere storebror, krydret med mange flere opplysninger og en god dose personvern. Folkeregisteret er hovedkilden til all personrelatert informasjon, og blir benyttet av en rekke, både private og offentlige prosesser. Vi har bygget nye løsninger, hvor vi samhandler med andre etater via digitale grensesnitt og ved å automatisere saksbehandlingen er samfunnet umiddelbart oppdatert på det meste som har skjedd. Siden alt går så fort nå for tiden og våre samarbeidspartnere har tenkt å tilrettelegge spennende tjenester for oss alle, øker også deres krav til hva vi leverer. 24/7 med tilhørende herligheter står derfor langt fremme i pannebrasken vår.

Vi har brukt 4 år på å modernisere Folkeregisteret og begynner å nærme oss slutten av denne fasen. Men du rekker fortsatt å starte i prosjektet, før dette sømløst blir overført til forvaltning. Vi har tenkt at fremtiden skal bli like lys og spennende som i prosjektet, for det er fortsatt mye igjen å modernisere. Vi fortsetter i god ånd med tverrfaglige team, smidig metodikk og løpende produksjonssettinger med mye ansvar og initiativ.

Hvem er du?
Hva er vi opptatt av når vi søker etter en ambisiøs informasjonsarkitekt som også ivaretar rollen som funksjonell arkitekt? Vi ser etter deg som kjenner deg igjen i en verden som vår. Som raskt evner å sette deg inn i kompliserte fagområder, nye problemstillinger og ser behov på tvers, fra sluttbrukerne til forretningen. Deg som forstår at for å lykkes i rollen må du både være en sterk prosessdriver som kan lede andre og samtidig må du kunne utføre operativt arbeid knyttet til informasjonsarkitektur og begrepsmodeller på et virksomhetsnivå. Du vet hvordan teknologien fungerer og mestrer verktøy, metode, programvare og andre virkemidler som er nødvendig for å levere. Ikke minst evner du å skape god dialog og et god samarbeid med de rundt deg – både forretningen/eiere, designere og utviklere og eksterne samarbeidspartnere i det private og offentlige Norge.

For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor alle intervjuer på video inntil videre.

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. 

Arbeidsoppgaver omfatter typisk følgende
  • prosessledelse ved analyse av virksomhetsområder innen Folkeregisteret og utarbeidelse og videreutvikling av begrepskataloger, begrepsmodeller og informasjonsmodeller
  • tett samarbeid med utviklingsteamene, for å sørge for at Folkeregisteret utvikles i tråd med den underliggende informasjonsmodellen
  • dialog med eksterne samarbeidspartnere både i det private og offentlige Norge
  • lede behov- og kravarbeid i smidige utviklingstiltak
  • analysere, strukturere og dokumentere krav
  • utforske brukernes behov og omsette disse til løsning
  • se nye løsninger og muligheter
  • være pådriver for samarbeid på tvers av fagområder
  • bidra til at kravene kan bli realisert i gode IT-løsninger
Kvalifikasjoner
  • høyere relevant utdanning, ønskelig med bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning
  • flere års arbeidserfaring som informasjonsarkitekt, funksjonell arkitekt eller tilsvarende rolle i systemutviklingstiltak
  • dokumentert kunnskap og erfaring med begrepsutvikling, informasjonsforvaltning og metadatamodellering
  • erfaring fra systemutviklingsprosjekter eller forvaltning med smidig metodikk
  • erfaring fra moderne utvekslingsformater
  • god forretningsforståelse er viktig og vi tror derfor erfaring fra en større virksomhet vil være en fordel
  • gode skriftlige og muntlige formidlingsevner på norsk

 Det er en fordel om du har

  • god generell IT-teknisk forståelse og kompetanse
  • erfaring som utvikler
  • erfaring med utforming av epos og brukerhistorier
  • erfaring med Confluence og Jira
Personlige egenskaper
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner på tvers av fagområder
  • evne til å raskt sette deg inn i kompliserte fagområder, nye problemstillinger og se behov på tvers
  • er analytisk, initiativrik og selvdreven
  • beslutningsdyktig og med evne til å prioritere
  • kan lede og få andre med deg – uten en formell lederrolle
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

Stillingen lønnes som seniorrådgiver (kode 1364) eller senioringeniør (kode 1181), fra kr 700 000 – kr 920 000, avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har 6 måneders prøvetid.

Noe reisevirksomhet må påregnes.

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • JUL 15
    2020
    4 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
9 ledige stillinger
Traineeprogram
Internship / Praktikanter




 
 
 

Fakta om Skatteetaten