Ledig stilling som økonomikonsulent ved St. Olav videregående skole, 100% fast
St. Olav videregående skole tilbyr utdanningsprogrammene Studiespesialisering og International Baccalaureate (IB). Som en del av tilbudet innenfor studiespesialisering har skolen en egen forskerlinje knyttet til realfag. Skolen ligger sentralt i Stavanger med svært god tilgang til offentlig kommunikasjon.
St. Olav har totalt ca. 840 elever og 100 lærere og andre ansatte. Læringsmiljøet er preget av god trivsel og høyt faglig nivå med gode faglige resultater.
Ved St. Olav videregående skole er det fra 01.08.2020 ledig 100% fast stilling som konsulent/ saksbehandler innenfor fagområdene lønn og økonomi.
Om stillingen:
Stillingen er plassert i skolens administrasjon som omfatter støttefunksjoner som kontor, lønn/økonomi, personal-administrasjon, elevadministrasjon, IKT, drift og renhold.
Arbeidsoppgavene vil i hovedsak være:
- Utarbeidelse av budsjett og økonomirapporter
- Registering, oppfølging og kontroll av lønn
- Fakturabehandling, kasseoppgjør med mer
- Administrativt arbeid knyttet til fravær, permisjoner og pensjon
- Oppfølging og kontroll av reiseregninger og utlegg
- Oppfølging av budsjettendringer og refusjonssaker
- Utarbeidelse av arbeidskontrakter
- Diverse oppgaver knyttet til skolens administrasjon
I stillingen er det en utstrakt grad av veiledning og service overfor ansatte. Stillingen vil også omfatte arbeid sammen med administrasjonsteamet med ulike støttefunksjoner/ -oppgaver.
Det kreves:
- Relevant utdanning
- Erfaring fra tilsvarende arbeidsoppgaver
- Interesse for fagområdet og gode anlegg for system og struktur
- God IKT-kompetanse, spesielt innen Microsoft O365
- Kjennskap til lovverket innen området
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Politiattest
Ønskede kvalifikasjoner:
- Utdanning på universitets-/høgskolenivå
- Kjennskap til offentlig sektor og kommunal forvaltning og interesse for fagområdet
- Evne til å arbeide systematisk, strukturert og selvstendig
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Personlig initiativ og lyst til å jobbe i et aktivt miljø
Stillingen krever både evne til selvstendig arbeid og et utstrakt samarbeid med øvrig merkantilt personal, ledelse og brukere. Serviceinnstilling, gode samarbeidsegenskaper, fleksibilitet og personlige egenskaper vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
- Utfordrende og spennende oppgaver i et utviklende fellesskap
- Trivelige kollegaer i et tverrfaglig arbeidsmiljø
- Gode faglige utviklingsmuligheter
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter avtale
Kontaktperson for stillingen er avdelingsleder Eivind Sædberg, tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon, epost