S
  • Abonner på stillinger
  • Følg
  • Les mer om St.Olav videregående skole
Registrer deg i CV-database

Rogaland fylkeskommune er en av fylkets største arbeidsgivere med rundt 4000 ansatte. Vil du være med å utvikle Rogaland sammen med flinke og engasjerte kollegaer?

Sammen utvikler vi ett godt Rogaland!

Økonomikonsulent ved St.Olav vgs, 100% fast stilling
Viktig melding: Denne stillingen har utlopt / er ikke aktiv
Om stillingen

Ledig stilling som økonomikonsulent ved St. Olav videregående skole, 100% fast

St. Olav videregående skole tilbyr utdanningsprogrammene Studiespesialisering og International Baccalaureate (IB). Som en del av tilbudet innenfor studiespesialisering har skolen en egen forskerlinje knyttet til realfag. Skolen ligger sentralt i Stavanger med svært god tilgang til offentlig kommunikasjon.

St. Olav har totalt ca. 840 elever og 100 lærere og andre ansatte. Læringsmiljøet er preget av god trivsel og høyt faglig nivå med gode faglige resultater.

Ved St. Olav videregående skole er det fra 01.08.2020 ledig 100% fast stilling som konsulent/ saksbehandler innenfor fagområdene lønn og økonomi.

Om stillingen:

Stillingen er plassert i skolens administrasjon som omfatter støttefunksjoner som kontor, lønn/økonomi, personal-administrasjon, elevadministrasjon, IKT, drift og renhold.

Arbeidsoppgavene vil i hovedsak være:

  • Utarbeidelse av budsjett og økonomirapporter
  • Registering, oppfølging og kontroll av lønn
  • Fakturabehandling, kasseoppgjør med mer
  • Administrativt arbeid knyttet til fravær, permisjoner og pensjon
  • Oppfølging og kontroll av reiseregninger og utlegg
  • Oppfølging av budsjettendringer og refusjonssaker
  • Utarbeidelse av arbeidskontrakter
  • Diverse oppgaver knyttet til skolens administrasjon

I stillingen er det en utstrakt grad av veiledning og service overfor ansatte. Stillingen vil også omfatte arbeid sammen med administrasjonsteamet med ulike støttefunksjoner/ -oppgaver.

Det kreves:

  • Relevant utdanning
  • Erfaring fra tilsvarende arbeidsoppgaver
  • Interesse for fagområdet og gode anlegg for system og struktur
  • God IKT-kompetanse, spesielt innen Microsoft O365
  • Kjennskap til lovverket innen området
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Politiattest

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Utdanning på universitets-/høgskolenivå
  • Kjennskap til offentlig sektor og kommunal forvaltning og interesse for fagområdet
  • Evne til å arbeide systematisk, strukturert og selvstendig
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Personlig initiativ og lyst til å jobbe i et aktivt miljø

Stillingen krever både evne til selvstendig arbeid og et utstrakt samarbeid med øvrig merkantilt personal, ledelse og brukere. Serviceinnstilling, gode samarbeidsegenskaper, fleksibilitet og personlige egenskaper vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Utfordrende og spennende oppgaver i et utviklende fellesskap
  • Trivelige kollegaer i et tverrfaglig arbeidsmiljø
  • Gode faglige utviklingsmuligheter
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale

Kontaktperson for stillingen er avdelingsleder Eivind Sædberg, tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon, epost





Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Internett: https://karrierestart.no/ledig-stilling/1531582
Søknadsfrist : 09.06.2020

Fakta om stillingen og søknadsprosess

Antall stillinger: 1

Tiltredelse Stillingstype Arbeidssted
Etter avtale Fast ansettelse, Heltid Stavanger