<  
>  
Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Seksjonssjef etterretningsseksjonen Tolletaten

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Tolletaten er en etat i spennende utvikling, med mange pågående endrings- og utviklingsprosesser. Etaten er i ferd med å ferdigstille en omorganiseringsprosess og etablerer Grensedivisjonen med hovedkontor i Moss. Ny organisering skal blant annet bidra til mer effektiv ressursutnyttelse, likebehandling og økt faglig og teknologisk utviklingskraft. 

Etterretningsseksjonen skal etableres som en del av operativ fellesavdeling. Avdelingen skal understøtte den operative utøvelsen av divisjonens kjerneoppgaver som utføres i de seks geografiske områdene. Avdelingen har ansvar for å levere operativ beslutningsstøtte og bistand i den gjennomføring og oppfølging av saker i etterkant av kontroll. I tillegg til etterretningsseksjonen består operativ fellesavdeling av et operasjonssenter og en juridisk seksjon. 

Etterretningsseksjonen skal danne grunnlag for ledernes og tjenestemenns taktiske beslutninger i hverdagen, samt ledernes strategiske valg. Seksjonen skal innhente og produsere etterretning med betydning både for divisjonens kontrollarbeid, taktisk og operativt, samt understøtte etatens etterretningsarbeid i stort. Sentrale oppgaver for etterretningsseksjonen er å ivareta etterretningsledelse, koordinering av lokal etterretning, analyse, taktisk etterretningsstøtte, innhenting, samt formidling til ledere og kontrollmannskaper. 

Som leder for etterretningsseksjonen vil du ha et helhetlig ansvar for å lede enheten administrativt og faglig. Seksjonen består av 30 medarbeidere som du vil ha personalansvaret for.  Enkelte av seksjonens medarbeidere har oppmøte andre steder enn Moss. Seksjonssjefen rapporterer direkte til avdelingsdirektøren for operativ fellesavdeling og inngår i avdelingens ledergruppe. 
 

Sentrale arbeidsområder:  

  • lede etableringen av en ny seksjon 
  • personal- og resultatansvar 
  • plan- og rapporterings- og budsjettansvar 
  • fag- og koordineringsansvar for divisjonens etterretningsarbeid  
  • ansvar for spesialiserte operative oppgaver som innhenting og analyse 

Undervisnings- og foredragsoppgaver samt noe reisevirksomhet må påregnes i stillingen 

Kvalifikasjonskrav: 

  • fullført bachelorgrad. Bestått fordypningsnivå på Tolletatens kompetansesenter og meget god realkompetanse kan erstatte kravet om fullført bachelorgrad 
  • relevant ledererfaring 
  • gode samarbeidsevner 
  • meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne 

Det er ønskelig med:  

  • erfaring med fjernledelse  
  • erfaring fra offentlig sektor  
  • erfaring fra utviklingsarbeid 

Tolletatens lederplakat kommuniserer ledelsesprinsipper som er retningsgivende for våre ledere. Som leder i tolletaten er det nødvendig at du løfter blikket, er rollemodell og bidrar til verdiskapende samfunnsbeskyttelse ved å gjennomføre, utvikle og samhandle. Videre er det viktig at du har høy integritet og evne til å skape et godt arbeidsmiljø i tillegg til å være mål-, resultat- og utviklingsorientert.  

Vi tilbyr: 

  • godt arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere  
  • gode utviklingsmuligheter i en viktig samfunnsetat 
  • stillingen lønnes som seksjonssjef/underdirektør, kr 700 000 – 850 000. For svært godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.   
  • gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse 
  • fleksibel arbeidstidsordning og mulighet for trening i arbeidstiden 
  • arbeidssted Moss 

Grensedivisjonens posisjon på grensen sørger for at varene som passerer Norges grenser flyter effektivt og i nødvendig grad blir kontrollert. Våre tollere har utstrakt kontakt med publikum og næringsliv, og omfattende kompetanse på regelverk om grensekryssende varer, smuglingsbekjempelse og etterretning. Grensedivisjonen består av seks geografiske områder med ansvar for fysisk kontroll og ekspedisjon ved tollstedene, en avdeling med ansvar for fellesfunksjoner, en fagstab og en styringsstab.  

Vi utfører SEMAC bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater. Du må kunne sikkerhetsklareres for hemmelig og levere uttømmende politiattest ved tilbud om ansettelse.  

Inkluderende arbeidsliv og mangfold  

I tolletaten er vi opptatt av mangfold. Vi jobber for et inkluderende arbeidsliv og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.  Vi bidrar i inkluderingsdugnaden og er med på å realisere regjeringens mål om at 5 % av faste nyansettelser i staten skal være personer med funksjonsnedsettelse og kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere. Dersom du har behov for tilrettelegging, forsøker vi å imøtekomme dette så langt det lar seg gjøre i stillingen. Oppgir du opplysninger om funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV i din søknad, kan dette bli brukt til statistikkformål. 

For nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte Heidi Vildskog på telefon 415 14 206 eller Stina Smedsrud på telefon 995 03 714.  

Du kan lese mer om alle lederstillingene og mulighetene i ny organisering i Tolletaten på toll.no 

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Aleris Bergen er i stek vekst og opplever stor etterspørsel etter våre spesialister, våre pasienter kommer som privatbetalende eller via helseforsikringer. Vi utvide vår kapasitet og søker etter;o Hudlegeo Gynekologo ØNHo Nevrolog Vi ser spesielt etter deg som har bred erfaring. Du ønsker å jobbe heltid/ deltid i et spennende fagmiljø med en svært kompetent og stor legegruppe bestående av medisinske spesialister. Legene som arbeider hos oss har et velfungerende støtteapparat rundt seg – og får dermed de beste forutsetninger for å sette pasientene i fokus. Du har gode samarbeidsevner, er fleksibel, viser engasjement for arbeidet og har høy grad av serviceinnstilling. Du må ha god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne. Aleris Bergen har medisinsk senter med nye flotte lokaler i Bergen sentrum. Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser og faglige utfordringer i et dynamisk arbeidsmiljø. Tiltredelse etter avtale. For mer informasjon kontakt med Anne-Elin Hanebrekke, Leder Aleris Bergen. Mobil: 92606685. E-post:   anne-elin.hanebrekke@aleris.no Søknadsfrist: snarest. Søknad med CV sendes til: anne-elin.hanebrekke@aleris.no
10.07.2020 Bergen
Stendi søker tilkallingsvikarer til våre avdelinger for omsorgstjenester i Midt-Troms - er DU vår nye kollega? Er du ute etter en spennende og utfordrende stilling der du kan bruke deg selv i et kreativt og positivt miljø, der både tøffe tak, godt arbeidsmiljø og faglige utviklingsmuligheter er en del av arbeidshverdagen? Vi søker deg som har et brennede engasjement for mennesker og er ikke redd for å stå i vanskelige situasjoner. Du gleder deg over "de små tingene" og er flink til å skape en relasjon med våre beboere! Du vil jobbe med ulike beboere, noe som krever at du er fleksibel, åpen, ærlig, imøtekommende, nysgjerrig, tillitsbyggende og omsorgsfull. Du må videre være arbeidsvillig og faglig engasjert, og kunne jobbbe selvstendig så vel som i team. Du må ha god fysisk og psykisk helse.  Kvalifikasjoner som ønskes er: * 3-årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning, eller annen relevant utdanning og erfaring. * Helsefaglig kompetanse innenfor psykiatri og omsorg er ønskelig * Erfaring i arbeid med mennesker, institusjonsarbeid er en fordel * Førerkort kl. B er et krav * Kreativ person med fokus på aktivitets- og ferdighetstrening  Som miljøterapeut hos Stendi deltar du i et team som arbeider målrettet for å bedre beboers livssituasjon, skape utviklingsmuligheter og istandsetter beboer til å mestre en selvstendig og positiv tilværelse.   Arbeidstid: Du vil inngå i en medleverturnus. I full stilling innebærer det 3 døgn arbeid -7 døgn fri - 4 døgn arbeid -7 døgn fri. Du jobber og bor på arbeidsstedet de døgnene du er på arbeid. Det er krav til politiattest for å jobbe hos oss. Menn oppfordres til å søke. Vi tilbyr lønn etter kvalifikasjoner, veiledning og oppfølging- og en fleksibel og variert arbeidsdag. Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte avdelingsleder Aleksander Tretnes, tlf: 48221803.
23.01.2020 Målselv, Sørreisa, Dyrøy, Senja
BAS
GK Rør Trøndelag har siden oppstarten i 2013 etablert seg som en ledende rørleggerbedrift i Trøndelag. Vi er 110 motiverte ansatte som setter godt arbeidsmiljø og rørleggerfaget i førersetet.  Med bakgrunn i en økende ordrereserve søker vi medarbeidere som vil ta del i dette. Arbeidsoppgaver: Utføre varierte rørleggerarbeider på en faglig sikker og god måte Etablere og opprettholde gode relasjoner og teamsamarbeid internt og eksternt på en profesjonell og tillitsvekkende måte Ivareta selskapets HMS- og kvalitetsrutiner Ønskede kvalifikasjoner/egenskaper: Svennebrev som rørlegger med gode faglige ferdigheter Løsningsorientert og med evne til å jobbe både selvstendig og i team Ryddig og strukturert Noen års erfaring i faget og erfaring fra prosjekt Evnen til å motivere andre og få ting gjort. Beherske norsk skriftlig og muntlig Vi kan tilby: Mulighet til å utvikle deg og vokse internt i selskapet Utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter Kurs og utvikling av deg som leder  Gode lønns, pensjons og forsikringsbetingelser Godt sosialt miljø og dyktige kollegaer    Har du spørsmål, ta kontakt med avdelingsleder Andreas Hellem på tlf 90532703. Vi ser frem til å høre fra deg! Søknader blir vurdert fortløpende.
08.06.2020 Trondheim
Vil du bli med på laget for bærekraftighet? Har du erfaring som rørleggerbas/anleggsleder, kjenner faget og ser utfordringene på byggeplassen? Ønsker du å utvikle deg i faget og få nye muligheter?  Vi er i stor vekst og trenger produksjonsledere, som tar hånd om store prosjekter. Som produksjonsleder får du ansvaret for det administrative på byggeplassen. Arbeidsoppgaver: Ansvar for den daglige byggeplassledelsen Utarbeider og følger opp fremdrifts- og timeverksplaner Daglig oppfølging og tilrettelegging for egne rørleggere, underentreprenører og partnere på byggeplass   Sørge for effektiv produksjon på byggeplassen Ansvar for materialhåndtering og logistikk på byggeplass   Oppfølging og innrapportering av avviks- og endringshåndtering på byggeplass   Delta i møter i forbindelse med forberedelser, gjennomføring og avslutting av prosjekter  Være bindeleddet mellom prosjektleder og bas Ønskede kvalifikasjoner/egenskaper: Rørlegger med minimum 5 års bas-erfaring   Forståelse for funksjonen til tekniske anlegg  Dyktig på ressursplanlegging   God kjennskap til akkordtariffen   Løsnings- og resultatorientert  Gode samarbeidsevner  Beherske norsk og engelsk skriftlig og muntlig  Et sterkt ønske om å lykkes Evne til å motivere andre og gå forran som et godt eksempel Vi kan tilby: En interessant og spennende stilling i en offensiv bedrift med solid økonomi   Utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter   Opplæring til stillingen og utvikling av deg som leder  Kurs og etterutdanning   God fastlønnsordning med individuell resultatlønnsordning  Gode pensjons- og forsikringsforhold   Bil- og telefonordning Godt sosialt miljø med dyktige kollegaer Har du spørsmål, ta kontakt med avdelingsleder Andreas Hellem på tlf 90532703. Vi ser frem til å høre fra deg! Søknader blir vurdert fortløpende.
08.06.2020 Trondheim
Vil du skape fremtidens bærekraftige løsninger? Vil du være med på laget og skape noe av betydning? Vi trenger flere dyktige og motiverte medarbeidere som tar produksjonen og håndverket til rørleggerne på alvor. Hos oss får du mulighet til å være med å påvirke bransjen i førersetet hos en av landets ledende tekniske entreprenør. GK Rør avd. Trøndelag består av 110 motiverte ansatte som setter godt arbeidsmiljø og rørleggerfaget i førersetet.  Med bakgrunn i en økende ordrereserve søker vi medarbeidere som vil ta del i dette. Arbeidsoppgaver: Prosjektering av røranlegg primært innenfor næring og bolig 3D-design og beregninger i Revit/MagiCAD Tett samarbeid med interne avdelinger; marked, entreprise, automatikk, kulde og ventilasjon for et felles og omforent teknisk konsept Følge opp prosjekter mot eksterne kunder og byggherrer Ansvar for egne prosjekter i form av; kvalitetssikring og myndighetsbehandling, møtedeltagelse, planlegging, oppfølging og fremdrift, tett oppfølging av prosjektøkonomi, forskrifter, at prosjektkrav og interne prosedyrer blir fulgt Bidra til utviklingen av nye prosjekteringsverktøy som BIM, beregningsverktøyer etc. Bidra til at prosjekteringsavdelingen fremstår som et ressurs-, kvalitets- og kunnskapssenter for de øvrige avdelingene i GK familien  Ønskede kvalifikasjoner: Formell høyskole/universitetsbakgrunn fra VVS-relaterte fag eller tilsvarende Gode kunnskaper innen rørprosjektering og sprinkler Kjennskap til 3D modellering er en fordel Generell god teknisk forståelse God samarbeidsevne og resultatorientert Nøyaktig, serviceinnstilt og med gode kommunikasjonsevner Gode IT kunnskaper  Vi kan tilby: Å være med på å utvikle avdelingen innen kompetanse på BIM og 3D-prosjektering  En interessant og spennende stilling hos Skandinavias ledende tekniske entreprenør og servicepartner  En offensiv bedrift i vekst og med solid økonomi Kurs og etterutdanning gjennom GK-skolen eller aktuelle eksterne kurs  Gode rutiner for prosjekt- og økonomistyring  Gode pensjons-, lønns- og forsikringsforhold  Godt sosialt miljø med dyktige kollegaer   Har du spørsmål, ta kontakt med avdelingsleder Stian Klette på tlf 958 32 444. Vi ser frem til å høre fra deg! Søknader blir vurdert fortløpende.
08.06.2020 Trondheim
Vil du være med og skape fremtidens bærekraftige løsninger? Vil du være med på laget og skape noe av betydning? Vi trenger flere dyktige og motiverte medarbeidere som tar produksjonen og håndverket til rørleggerne på alvor. Hos oss får du mulighet til å være med å påvirke bransjen i førersetet hos en av landets ledende tekniske entreprenør. GK Rør avd. Trøndelag består av 110 motiverte ansatte som setter godt arbeidsmiljø og rørleggerfaget i førersetet.  Med bakgrunn i en økende ordrereserve søker vi medarbeidere som vil ta del i dette. Arbeidsoppgaver: Planlegge, lede og følge opp prosjekter fra start til slutt Teknisk-, økonomisk- og fremdriftsansvar for egne prosjekter   HMS- og kvalitetsansvar for egne prosjekter   Oppfølging av underleverandører/partnere   Tilrettelegge for optimal produksjon i samarbeid med produksjonsledere og baser  Ivareta og utvikle gode relasjoner til samarbeidspartnere Ønskede kvalifikasjoner/egenskaper: Ing.-/Siv.ing.kompetanse VVS og/eller prosjektledererfaring fra bygg/totalentrepriser  Relevant erfaring en fordel, gjerne bakgrunn fra håndverksfag   Analytiske ferdigheter  Resultatorientert og kremmerånd  Evne til å lede og motivere mennesker Utadvendt og serviceinnstilt  Generelt god IT kunnskap  Vi kan tilby: En interessant og spennende stilling i en offensiv bedrift med solid økonomi Utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter Kurs og etterutdanning Gode pensjons- og forsikringsforhold God fastlønnsordning med individuell resultatlønn Bil- og telefonordning Godt sosialt miljø med dyktige kollegaer Har du spørsmål, ta kontakt med avdelingsleder Andreas Hellem på tlf 90532703. Vi ser frem til å høre fra deg! Søknader blir vurdert fortløpende.
08.06.2020 Trondheim
Vil du være med på laget og skape noe av betydning? Vi trenger flere dyktige og motiverte medarbeidere som tar produksjonen og håndverket til rørleggerne på alvor. Hos oss får du mulighet til å være med å påvirke bransjen i førersetet hos en av landets ledende tekniske entreprenør. GK Rør avd. Trøndelag består av 110 motiverte ansatte som setter godt arbeidsmiljø og rørleggerfaget i førersetet.  Med bakgrunn i en økende ordrereserve søker vi medarbeidere som vil ta del i dette. Arbeidsoppgaver: Utarbeide kalkyler for salgsmuligheter hos eksisterende og nye kunder Prosjektutvikle og detaljkalkulere prosjekter Prosjekteringsledelse i innledende fase Prosjektering av energi- og røranlegg Utarbeide forslag til prosjektbudsjett, samt bistå prosjektleder ved innkjøp Sørge for at arbeidene utføres i henhold til GKs verdier, rutiner og kvalitetsplaner Ivareta og utvikle gode relasjoner mot eksisterende og nye kunder Samarbeide tett med prosjektledere samt nye og eksisterende kunder og leverandører Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper: VVS-ingeniør eller tilsvarende, med god faglig bakgrunn Erfaring fra bransjen evt. rådgiverbakgrunn Erfaring med kalkulasjonsprogrammet Cordel Gode kommunikasjonsevner og relasjonsbyggende egenskaper med evne til å jobbe selvstendig så vel som i team Resultatorientert med god økonomiforståelse Kunnskap om automatiske slokkeanlegg Må beherske norsk skriftlig og muntlig Vi kan tilby: Utfordrende og utviklende arbeidsoppgaver Et godt og tverrfaglig arbeidsmiljø En interessant og spennende stilling hos Skandinavias ledende tekniske entreprenør og servicepartner  En offensiv bedrift i vekst og med solid økonomi Kurs og etterutdanning gjennom GK-skolen eller aktuelle eksterne kurs  Gode rutiner for prosjekt- og økonomistyring  Gode pensjons-, lønns- og forsikringsforhold  Godt sosialt miljø med dyktige kollegaer Har du spørsmål, ta kontakt med avdelingsleder Stian Klette på tlf 958 32 444. Vi ser frem til å høre fra deg! Søknader blir vurdert fortløpende.
08.06.2020 Trondheim
Har du erfaring fra finans og ønske om å utvikle din kompetanse i et ledende IT-konsulenthus?Da kan du være med å hjelpe våre kunder i digitalisering av deres virksomhet. Sammen med et stort kompetansemiljø innenfor Dynamics 365 vil du være en sentral rådgiver innenfor finansområdet. Din kompetanse er viktig for å forstå kundens prosesser og realisere gevinster gjennom endringer og ny teknologi.I CGI har vi mer enn 40 års erfaring med leveranse på forretningsapplikasjoner, og vi har bygget opp et av Nordens sterkeste Microsoft Dynamics-miljøer. Gjennom vårt brede utvalg av tjenester og applikasjoner hjelper vi våre kunder til å bli mer nyskapende, konkurransedyktige og lønnsomme. Vi arbeider med å optimalisere kundens forretningsprosesser og være en rådgiver gjennom digitaliseringen med fokus på implementering og forvaltning av Dynamics 365-plattformen.Som seniorfagkonsulent finans får du muligheten til å jobbe med spennende prosjekter for Enterprise-segmentet og spesielt innen produksjon, eiendom og tjenesteytende virksomhet. Du blir en del av et forretningsområde som teller nærmere 50 medarbeidere, og vil jobbe med Norges ledende kunder innenfor disse segmentene. I rollen som fagkonsulent vil du bidra til merverdi hos våre kunder gjennom å forbedre deres eksisterende virksomhet. Dette gjør vi ved å implementere og forvalte nye eller eksisterende forretningsløsninger. Videre arbeider vi i tett sammen med øvrige deler av CGI for å kunne tilby markedsledende kompetanse og løsninger innen blant annet Master Data Management, Business Intelligence, robotikk, IoT, og skytjenester.Noe av hva vi kan tilby:- En utfordrende og spennende rolle i et selskap og avdeling i vekst.- Muligheten til å tilegne deg kompetanse som er fremtidsrettet og verdsatt av markedet.- En fleksibel arbeidshverdag med stor grad av frihet under ansvar.- Muligheten for personlig og faglig utvikling gjennom sertifiseringer, kurs, deltakelse påkonferanser osv.- Å bli en del av et godt arbeidsmiljø som dyrkes gjennom blant annet Kick Off, sommerfester,fredagstreff, bedriftsidrettslag, Hackweekends med mer.- Konkurransedyktige betingelser.- Gode pensjons- og forsikringsordninger.- Deltakelse i CGIs aksjesparingsprogram.- Høyere utdanning innen økonomi/finans og/eller IT/teknologi. Lang erfaring kan kompenserefor høyere utdanning.- Minimum fem års arbeidserfaring etter studier hvor minimum 3 av disse årene har inkludertarbeid med ERP-systemer med fokus på Finans, og gjerne med koblingen mot prosjekt.- Erfaring med bruk av Microsoft Dynamics AX eller Dynamics 365 Finance and Operations.- Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig.Det en forutsetning at du har forståelse for forretningsprosesser og gjerne i kombinasjon med teknologi, samt mulighetene dette gir for verdiskapning for våre kunder. Du er komfortabel med å rådgi kunden i hvordan prosesser kan effektiviseres ved bruk av ERP-verktøy. Som person er du engasjert og initiativtakende, i tillegg til at du er en utstrakt team-player med evnen til å skape tillit. Tilslutt ser vi for oss at du er analytisk og jobber strukturert.Vil du vite mer?For mer informasjon, kontakt Director Consulting Services, Morten Kvernbråten, på e-post: morten.kvernbraaten@cgi.com eller via telefon 977 27 000  
08.07.2020 Oslo
Vis alle 21.031 ledige stillinger

Tolletatens samfunnsoppdrag er å sikre etterlevelse av lover og regler for grensekryssende vareførsel. Vi bidrar til at det skal være lett å gjøre rett, og vet hjelp av etterretning og ny teknologi kontrollerer vi målrettet. Vi tilbyr spennende arbeidsoppgaver i en organisasjon i endring. Etaten har i 2020 en samlet budsjettramme på 1,765 milliarder kroner og ca. 1530 ansatte.

Les mer om Tolletaten

Stillingsbeskrivelse

Tolletaten er en etat i spennende utvikling, med mange pågående endrings- og utviklingsprosesser. Etaten er i ferd med å ferdigstille en omorganiseringsprosess og etablerer Grensedivisjonen med hovedkontor i Moss. Ny organisering skal blant annet bidra til mer effektiv ressursutnyttelse, likebehandling og økt faglig og teknologisk utviklingskraft. 

Etterretningsseksjonen skal etableres som en del av operativ fellesavdeling. Avdelingen skal understøtte den operative utøvelsen av divisjonens kjerneoppgaver som utføres i de seks geografiske områdene. Avdelingen har ansvar for å levere operativ beslutningsstøtte og bistand i den gjennomføring og oppfølging av saker i etterkant av kontroll. I tillegg til etterretningsseksjonen består operativ fellesavdeling av et operasjonssenter og en juridisk seksjon. 

Etterretningsseksjonen skal danne grunnlag for ledernes og tjenestemenns taktiske beslutninger i hverdagen, samt ledernes strategiske valg. Seksjonen skal innhente og produsere etterretning med betydning både for divisjonens kontrollarbeid, taktisk og operativt, samt understøtte etatens etterretningsarbeid i stort. Sentrale oppgaver for etterretningsseksjonen er å ivareta etterretningsledelse, koordinering av lokal etterretning, analyse, taktisk etterretningsstøtte, innhenting, samt formidling til ledere og kontrollmannskaper. 

Som leder for etterretningsseksjonen vil du ha et helhetlig ansvar for å lede enheten administrativt og faglig. Seksjonen består av 30 medarbeidere som du vil ha personalansvaret for.  Enkelte av seksjonens medarbeidere har oppmøte andre steder enn Moss. Seksjonssjefen rapporterer direkte til avdelingsdirektøren for operativ fellesavdeling og inngår i avdelingens ledergruppe. 
 

Sentrale arbeidsområder:  

  • lede etableringen av en ny seksjon 
  • personal- og resultatansvar 
  • plan- og rapporterings- og budsjettansvar 
  • fag- og koordineringsansvar for divisjonens etterretningsarbeid  
  • ansvar for spesialiserte operative oppgaver som innhenting og analyse 

Undervisnings- og foredragsoppgaver samt noe reisevirksomhet må påregnes i stillingen 

Kvalifikasjonskrav: 

  • fullført bachelorgrad. Bestått fordypningsnivå på Tolletatens kompetansesenter og meget god realkompetanse kan erstatte kravet om fullført bachelorgrad 
  • relevant ledererfaring 
  • gode samarbeidsevner 
  • meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne 

Det er ønskelig med:  

  • erfaring med fjernledelse  
  • erfaring fra offentlig sektor  
  • erfaring fra utviklingsarbeid 

Tolletatens lederplakat kommuniserer ledelsesprinsipper som er retningsgivende for våre ledere. Som leder i tolletaten er det nødvendig at du løfter blikket, er rollemodell og bidrar til verdiskapende samfunnsbeskyttelse ved å gjennomføre, utvikle og samhandle. Videre er det viktig at du har høy integritet og evne til å skape et godt arbeidsmiljø i tillegg til å være mål-, resultat- og utviklingsorientert.  

Vi tilbyr: 

  • godt arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere  
  • gode utviklingsmuligheter i en viktig samfunnsetat 
  • stillingen lønnes som seksjonssjef/underdirektør, kr 700 000 – 850 000. For svært godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.   
  • gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse 
  • fleksibel arbeidstidsordning og mulighet for trening i arbeidstiden 
  • arbeidssted Moss 

Grensedivisjonens posisjon på grensen sørger for at varene som passerer Norges grenser flyter effektivt og i nødvendig grad blir kontrollert. Våre tollere har utstrakt kontakt med publikum og næringsliv, og omfattende kompetanse på regelverk om grensekryssende varer, smuglingsbekjempelse og etterretning. Grensedivisjonen består av seks geografiske områder med ansvar for fysisk kontroll og ekspedisjon ved tollstedene, en avdeling med ansvar for fellesfunksjoner, en fagstab og en styringsstab.  

Vi utfører SEMAC bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater. Du må kunne sikkerhetsklareres for hemmelig og levere uttømmende politiattest ved tilbud om ansettelse.  

Inkluderende arbeidsliv og mangfold  

I tolletaten er vi opptatt av mangfold. Vi jobber for et inkluderende arbeidsliv og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.  Vi bidrar i inkluderingsdugnaden og er med på å realisere regjeringens mål om at 5 % av faste nyansettelser i staten skal være personer med funksjonsnedsettelse og kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere. Dersom du har behov for tilrettelegging, forsøker vi å imøtekomme dette så langt det lar seg gjøre i stillingen. Oppgir du opplysninger om funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV i din søknad, kan dette bli brukt til statistikkformål. 

For nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte Heidi Vildskog på telefon 415 14 206 eller Stina Smedsrud på telefon 995 03 714.  

Du kan lese mer om alle lederstillingene og mulighetene i ny organisering i Tolletaten på toll.no 

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Fakta om Tolletaten