<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Økonomi- og driftsavdelingen (ØDA), Integrerings- mangfoldsdirektoratet (IMDi) Seksjonsleder økonomi- og tilskuddsseksjonen i Narvik (2020/15)

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Stillingsbeskrivelse

Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon36 Presentasjon av stillingen:

Vil du bygge opp og lede et solid fagmiljø innen økonomi- og tilskuddsforvaltning? Vi etablerer vår økonomi - og tilskuddsseksjonen i Narvik. Seksjonen skal gi nødvendig støtte og merverdi til resten av organisasjonen innenfor et politikkområde i stor endring.

Du skal etablere gode samarbeidsrelasjoner, både med seksjonsleder for IT- og arkivseksjonen for å utnytte potensialet av den nye samlokaliseringen i Narvik, men også med IMDis øvrige avdelinger i Oslo.

IMDi er en attraktiv arbeidsplass som mange søker seg til. Vi er et moderne og utviklingsorientert direktorat med en betydelig digital portefølje. Ansvaret involverer dialog med justissektoren, kommunal sektor og private leverandører, og du vil ha en sentral rolle i dette.

Arbeidsoppgaver

  • Stillingen inngår i avdelingens ledergruppe, og du vil samarbeide og delta i ulike relevante fora internt i IMDi.
  • Lede - og utvikle direktoratets økonomifunksjon, herunder også regnskap.
  • Lede og videreutvikle direktoratets arbeid med tilskuddsforvaltning i tett samarbeid med andre ansvarlige seksjoner og avdelinger.
  • Være med å bygge opp god kunnskap om økonomi- og tilskuddsforvaltning i hele direktoratet.
  • Systemeierskap og prosjekteierskap for drift og utvikling av digitale systemer som seksjonen har direkte ansvar for.
  • Narvik-kontoret skal bygges opp over tid, og stillingen er sentral, sammen med seksjonsleder for IT- og arkivseksjonen, i å etablere et solid fagmiljø som utnytter potensialet ved en samlokalisering av økonomi, tilskudd, IT og arkiv.
  • Seksjonslederen vil ha tett kontakt opp mot andre seksjoner og avdelinger i direktoratet. Arbeidet innebærer også kontakt opp mot Kunnskaps- og utdanningsdepartementet, og mot Riksrevisjonen.
  • Stillingen inkluderer personalansvar for 17 ansatte

Oppgaver kan endres over tid.

Det må påregnes en del reisevirksomhet.

Seksjonen er under etablering i Narvik, og du vil få en unik mulighet til å påvirke sammensetning av teamet, samarbeidsstrukturer og arbeidsmiljø. Nåværende ansatte i Narvik er kompetente og motiverte medarbeidere med svært god kjennskap til integreringsfeltet, og i tillegg skal mange nye kollegaer rekrutteres.

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning på masternivå, fortrinnsvis innen samfunnsøkonomi, siviløkonomi eller samfunnsfag. Relevant arbeidserfaring med gode resultater fra tidligere arbeidsforhold kan kompensere for noe av manglende høyere utdanning.
  • Erfaring og kunnskap om økonomistyring, budsjettering og regnskap, fortrinnsvis i offentlig sektor
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Det forutsettes generelt gode IT- kunnskaper, og god kunnskap om bruk økonomistyrings- og regnskapssystemer
  • Erfaring med utvikling og forvaltning av digitale systemer er en fordel
  • Ledererfaring vil bli vektlagt

Personlige egenskaper

  • Strukturert og systematisk
  • Løsningsorientert og leveringsdyktig
  • Fleksibel og serviceinnstilt - pålitelig og stiller opp ved behov
  • Gode samarbeidsevner
  • Personlig egnethet vil vektlegges

Vi tilbyr

  • Lønn i henhold til statens regulativ som underdirektør kr. 640 200 - 789 200 brutto per år (ltr. 70 - 79) , etter kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
  • Fleksibel arbeidstid
  • IMDi er en inkluderende arbeidslivsvirksomhet (IA)
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse
  • Godt faglig og flerkulturelt arbeidsmiljø

Kontaktinformasjon

Ragnhild Dugstad, Forvaltningsdirektør, Logg inn for å se kontaktinformasjon

Arbeidssted

Dronningensgate 52/54
8515 Narvik

Søk på stillingen:

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver:Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi)

Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon36 Stillingsprosent: 100% Fast Søknadsfrist: 14.06.2020





Om arbeidsgiveren

Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi)er et direktorat underlagt Kunnskapsdepartementet (KD). IMDi er et gjennomføringsorgan for integreringspolitikken, og skal som forvaltningsorgan og kompetansesenter styrke kommunenes, sektormyndighetenes og andre samarbeidspartneres kunnskap og kompetanse om integrering og mangfold, slik at kommuners og sektorers samfunnsoppdrag kan utføres best mulig. Direktoratets hovedarbeidsområder er bosetting av nyankomne med flyktningbakgrunn og oppfølging av introduksjonsloven, bidra til økt sysselsetting blant personer med innvandrerbakgrunn, dialog med minoritetsbefolkningen, tilrettelegging av offentlige tjenester, forebygging av tvangsekteskap, kunnskapsutvikling og -formidling. IMDi er nasjonal fagmyndighet for tolking i offentlig sektor.

Direktoratet ble opprettet 1. januar 2006 og har ca. 216 ansatte fordelt på i kontorer i Narvik, Bergen og Oslo. Ca. 30 prosent av IMDis ansatte har innvandrerbakgrunn. Direktoratet har i 2020 ca. 279 mill. kr. i driftsbudsjett og forvalter i underkant av 11 mrd. kr. i tilskuddsmidler

IMDi ønsker å gjenspeile mangfoldet i samfunnet, og det er et personalpolitisk mål å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. IMDi oppfordrer kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss uten hensyn til etnisitet, religion, kjønn, alder, seksuell orientering og funksjonsevne.

IMDi jobber for å realisere regjeringens inkluderingsdugnad om at 5 % av nyansettelser i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en. IMDi er en IA-virksomhet, som innebærer at både arbeidsgiver og de ansatte forplikter seg til systematisk samarbeid for å oppnå mer inkluderende arbeidsplasser.

I samsvar med Offentleglova kan en søker offentliggjøres på søkerliste selv om han/hun har bedt om at søknaden behandles konfidensielt. Vedkommende vil i så fall bli varslet før offentliggjøring.

Les mer om Økonomi- og driftsavdelingen (ØDA), Integrerings- mangfoldsdirektoratet (IMDi)

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Kandidatmatch
Sykepleierstudent
Denne teksten er anonymisert
Match 70%
Jobbsøker
Denne teksten er anonymisert
Match 70%
Jobbsøker
Denne teksten er anonymisert
Match 70%
Jobbsøker
Denne teksten er anonymisert
Match 70%

Se flere annonser

Søknadsfristen for sommeren 2024 løp ut 14. januar, men du kan allerede nå melde interesse for summer internship i 2025.
Snarest Oslo
Er du nyutdannet, og har sterkt engasjement for landbruksnæringen? Nå har du mulighet til å være med å utvikle landbruket
28.04.2024 Nordreisa
Er du klar for et interessant år som prosjektingeniør i Ymber-konsernet? Har du nylig fullført, eller nærmer du deg fullført
28.04.2024 Nordreisa
Vi er på jakt etter en kreativ og relasjonsorientert trainee, som vil bruke sin kompetanse og engasjement til det beste
28.04.2024 Nordreisa
Vil du være med på det råeste prosjektgjennomføringslaget innen jernbane i Norge? Nettpartner sin Bane-divisjon og NRC Group slår kreftene
Snarest Flere steder
Are you looking to make a real impact? For over a century, our people have been the driving force in
28.04.2024 Oslo
Are you looking to make a real impact? For over a century, our people have been the driving force in
08.05.2024 Oslo
We are now seeking a Chief Project Officer to join the top leadership team of the company, reporting to the
12.05.2024 Flere steder
Vis alle 34.386 ledige stillinger

Fakta om Økonomi- og driftsavdelingen (ØDA), Integrerings- mangfoldsdirektoratet (IMDi)