O
  • Abonner på stillinger
  • Følg
  • Les mer om Oslo kommune, Undervisningsbygg KF
Registrer deg i CV-database

Undervisningsbygg Oslo KF ble etablert 1. januar 2002 for å eie, utvikle, bygge, drifte og vedlikeholde skolebyggene i Oslo. Foretaket er Oslos største eiendomsforvalter med ca. 1,5 millioner kvadratmeter fordelt på 167 skoler og 750 bygninger. Undervisningsbygg har i dag ca. 200 medarbeidere. Vi holder til i nye og moderne lokaler sentralt på Helsfyr, med en flott kantine, trimrom - og utsikt over hele Oslo!

Arbeidsplassene i Undervisningsbygg skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi ønsker representasjon av kvinner og menn i alle stillinger. Personer med minoritetsbakgrunn oppfordres til å søke. Arbeidsforholdene vil om nødvendig bli lagt til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.

Søkere som ønsker sin søknad unntatt fra offentlighet, bes opplyse om dette og grunngi dette særskilt. I henhold til offentlegloven § 25 kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.

Les mer om Undervisningsbygg herwww.undervisningsbygg.oslo.kommune.no

En av Norges største byggherrer søker koordinator for Standard Kravspesifikasjon (SKOK)
Viktig melding: Denne stillingen har utlopt / er ikke aktiv
Om stillingen

Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon39 Presentasjon av stillingen:

Undervisningsbygg søker en dyktig koordinator for å ivareta intern forvaltning av standard kravspesifikasjon for Oslo kommune. Du vil være ansvarlig for koordinering av -- og deltakelse i -- fraviksbehandlingen/fraviksrådet, redaksjonsrådet og fasilitering av arbeidsgrupper knyttet til utarbeidelse/endring av krav i SKOK, med tilhørende manualer og veiledere.

Stillingen vil ha ansvar for å utarbeide/oppdatere kursmateriell og tilrettelegge for kurs i DAK-manual, Merkemanual, FDVU leveransekrav, tekniske krav, omfang og fravik fortløpende etter ferdigstillelse av de enkelte manualene/dokumentene. Du vil samarbeide tett med eiendomsdirektøren og prosjektdirektøren som eier redaksjonsrådet, medlemmer i redaksjonsrådet, kapittelansvarlige og øvrige ansatte som har innspill til endringer i kravspesifikasjoner, manualer og veiledere innen SKOK.

I seksjon for eiendomstjenester er vi i dag 17 faste ansatte, men seksjonen er i utvikling. Seksjonen som helhet har mange og sammensatte oppgaver innenfor eiendomsfaget, blant annet: internkontroll, forvaltning av kunstverk, brannvern, SHA (sikkerhet, helse og arbeidsmiljø) for eiendomsavdelingen, kontroll og mottak av FDVU-dokumentasjon (forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling) og systemansvar for støttesystemene våre (Faciliate, Trix og ORRA). Vi legger stor vekt på trivsel i hverdagen, samtidig som vi jobber resultatorientert og målrettet.

Arbeidsoppgaver

  • Møteadministrasjon for redaksjonsråd og fraviksråd
    • Motta henvendelser/saker og holde oversikt over innmeldinger/vedtak
    • Innkalle til formøter, redaksjonsrådsmøter og fraviksrådsmøter
    • Utarbeide agendaer/presentasjoner og forberede saksdokumenter/materiale til møtene
    • Sende ut agenda/presentasjon inkl. referat og sakspapirer
    • Lede fraviksrådet
    • Skrive referater
  • Orientere om vedtak
  • Holde oversikt over vedtak
  • Følge opp ressursgruppene og kapittelansvarlig for å holde oversikt over fremdrift og ved behov bistå som prosessdriver/koordinator for å sikre fremdrift i arbeidet
  • Bistå ved oppdatering av nettside
  • Oppdatere interne SKOK-dokumenter (Byggherrens dokument, Omfang-/fravikskjema, Korreksjonsliste mfl.)
  • Holde kontakt med overordnet forvalter ang. database for SKOK, endringer i SKOK-dokumentene mm.
  • Være intern koordinator/prosessdriver dersom SKOK-dokumentene skal revideres
  • Utarbeide, koordinere og utvikle opplæringsmateriell, og være pådriver for opplæringsaktiviteter for SKOK

Kvalifikasjoner

Vi søker deg som har erfaring fra dokumentasjonsforvaltning og anvendelse av fagsystemer som støtteverktøy, du har erfaring med veiledning/opplæring av andre brukere og god forståelse for team- og prosjektprosesser. Vi søker deg som har relevant utdanning på bachelornivå, ev. har fordypning i prosjektledelse og organisasjonsfag. Stillingen krever gode IKT-kunnskaper

Personlige egenskaper

Du er en gjennomfører med høy arbeidskapasitet, er flink til å formidle, engasjere og følge opp samarbeidspartnere, både internt og eksternt. Du er omgjengelig, har en strukturert og systematisk arbeidsform, er utviklingsorientert og har evne til å motivere dine medarbeidere. Samhandling er viktig for deg, og du har evnen til å jobbe godt på tvers av fagmiljøer.

Du kan relatere deg til våre verdier: Profesjonell, Modig, Nytenkende og Redelig.

Vi tilbyr

Du vil bli en del av et sosialt, hyggelig og kompetent arbeidsfellesskap som skal bygge og forvalte skoler vi kan være stolte av. I tillegg til et trivelig arbeidsmiljø med gode utviklingsmuligheter kan vi tilby en stilling med utfordrende arbeidsoppgaver. Vi holder til i nye, flotte lokaler sentralt på Helsfyr i Oslo hvor vi har både treningsrom og sykkelparkering i bygget. Vi har fleksibel arbeidstid og gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring. Lønn etter avtale.

Bystyret vedtok i januar 2020 at de fire eiendomsforetakene Omsorgsbygg, Undervisningsbygg, Kultur-og Idrettsbygg samt utbyggingsvirksomheten til Boligbygg skal slås sammen til et foretak kalt Oslobygg KF. Gjennomføringsfasen starter nå og Oslobygg KF vil tidligst være operativ i starten av 2021. Oslobygg KF vil forvalte om lag 2,5 millioner kvadrat eiendom og blir en av Norges største byggherrer og eiendomsaktører. I forbindelse med etablering av Oslobygg KF må det påregnes endringer grunnet omstillingen etableringen innebærer

Kontaktinformasjon

Anne Løseth, seksjonsleder, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Tore Fredriksen, eiendomsdirektør, Logg inn for å se kontaktinformasjon

Arbeidssted

Grensesvingen 7
0661 Oslo

Søk på stillingen:

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver:Oslo kommune

Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon39 Stillingsprosent: 100% Fast Søknadsfrist: 17.06.2020





Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Internett: https://karrierestart.no/ledig-stilling/1539853
Søknadsfrist : 17.06.2020

Fakta om stillingen og søknadsprosess

Antall stillinger: 1

Tiltredelse Stillingstype Arbeidssted
Etter avtale Fast ansettelse, Heltid Oslo