Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon59 Presentasjon av stillingen:
Enhet Barnevern og ressursteam i Narvik kommune har om lag 28 årsverk, hvor enhetsleder/barnevernleder har det overordnede fag-, personal- og budsjettansvar. Fagleder foretar beslutninger vedrørende faglig daglig drift av tjenesten og forvaltning av saksbehandlerressurser ut fra avdelingens varierende behov. Sosialkurator arbeider i team og rapporterer direkte til fagleder. Målsettingen med arbeidet i barneverntjenesten er styrking av foresattes omsorgskompetanse og positiv utvikling hos barnet/ungdommen gjennom tverrprofesjonelt samarbeid og koordinering av oppfølging mellom relevante instanser, veiledningsarbeid og samtaler med med barn og familier.
Barneverntjenesten er en arbeidsplass hvor det kontinuerlig arbeides med å levere tjenester etter Lov om barneverntjenester på et høyt faglig nivå. Herunder har vi fokus på å arbeide både selvstendig og i team, og det legges til rette for faglig utvikling blant de ansatte gjennom kurs og fagdager. Vi som arbeider i barneverntjenesten mener at vi har en av verdens aller viktigste jobber. Dette da vårt ansvar er å hjelpe og beskytte barn og ungdom fra å leve i og under forhold som kan virke hemmende på deres utvikling. Arbeidet skjer gjennom både direkte arbeid med barn, unge og familier, samt gjennom deltakelse i kommunens ulike forebyggende arbeid. Vi søker deg som bryr deg om barn og unge, og som har et ønske om å hjelpe utsatte barn og familier i risiko.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandlingsoppgaver etter Lov om barneverntjenester.
- Gjennomføring av samtaler med barn, ungdom og familier i ulike livssituasjoner i og utenfor hjemmet.
- Koordinering av ansvarsgruppemøter og deltakelse i samarbeid med relevante instanser.
- Bidra inn i barneverntjenestens arbeid med interne rutiner og kvalitetsutvikling av det barnevernfaglige arbeidet gjennom aktiv deltakelse i teamarbeid og annen møtevirksomhet - i og utenfor tjenesten.
- Barneverntjenesten er inndelt i ulike team, hvor en i hovedsak arbeider innenfor et område. Det må påregnes å kunne arbeide med både undersøkelsessaker, tiltakssaker og fosterhjemsarbeid etter behov.
- Bruk av relevant lov- og avtaleverk.
- Være barneverntjenestens partsrepresentant i fylkesnemnda, tingrett og domstolen forøvrig.
- Noe reisevirksomhet og ettermiddagsarbeid/kveldsarbeid må påregnes.
- Bidra inn i arbeid med å informere samarbeidspartnere om vårt mandat og arbeid.
- Bidra aktivt inn i et kontinuerlig arbeid for å opprettholde og skape et helsefremmende og godt arbeidsmiljø i avdelingen.
Som ansatt er du en del av Barneverntjenestens akuttvakt-funksjon og vil delta i tjenestens vaktordning.
Kvalifikasjoner
- Det stilles krav om 3-årig høyskoleutdannelse som barnevernspedagog eller sosionom
- Det er ønskelig med minst 2 års relevant erfaring fra arbeid med barn og/eller familier
- Sertifikat klasse B
- God fremstillingsevne, både muntlig og skriftlig
- Personlig egnethet tillegges stor vekt
Personlige egenskaper
- Ha gode samarbeidsevner, være raus, nytenkende og fleksibel
- Like å arbeide med barn og familier
- Evne til ydmykhet i møte med mennesker i vanskelige situasjoner
- Kunne stå for egne faglige vurderinger i pressede situasjoner
- Like tverrfaglige samarbeid og utfordringer i ditt arbeid
- Kunne trives i et hektisk miljø og tett på dine medarbeidere
- Kunne organisere eget arbeid på en selvstendig, effektiv og strukturert måte
- Ha omsorg for deg selv og dine kollegaer i en hektisk arbeidshverdag
Den som får tilbud om stillingen må legge fram godkjent politiattest før tiltredelse. Attester og vitnemål legges frem ved innkalling til intervju.
Vi tilbyr
Jobb med spennende arbeidsoppgaver i et godt arbeidsmiljø sammen med kolleger med høy faglig kompetanse
- Lønn etter gjeldende regulativ. Arbeidstid er 37,5 timer per uke. Fra lønnen blir det trukket 2 % innskudd til pensjonsordningen.
- God pensjons-og forsikringsordninger
- Gode og engasjerte kollegaer
Annet
Vi oppfordrer kvalifiserte til å søke - uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller minoritetsbakgrunn. Fast ansatte i Narvik kommune med fortrinnsrett som overtallig, ferdig arbeidsavklart eller som ønsker å øke sin stillingsandel, oppfordres til å søke.For alle stillinger gjelder de regler som går fram av lover, annet regelverk og gjeldende tariffavtale. Ved første gangs ansettelse i kommunen gjelder en prøvetid på seks måneder.
Det gjøres oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønske om unntak fra offentlighet må begrunnes i søknaden, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Søker vil bli varslet om ønsket ikke tas til følge.
Narvik kommune oppfordrer til å benytte elektronisk søknadsskjema.
Kontaktinformasjon
Britta-Karin Strømholt, Fagleder, Logg inn for å se kontaktinformasjon, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Morten Borgen, Enhetsleder, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Teknologiveien 2A
8517 Narvik
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Narvik kommune
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon59
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 20.07.2020