<  
>  
Annonsen er utløpt (vises ikke lenger i stillingssøket eller i bedriftsprofilen)
Stillingsannonse

Underdirektør - Lyngdal Skatteetaten

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Avdeling Innland er en av fire avdelinger i divisjon Brukerdialog. Innland har som oppgave å sikre kvalitet på fastsetting av skatt og avgift, samt følge opp skattepliktige innen særskilte områder med risiko for manglende etterlevelse av skatte- og avgiftsreglene. Oppgaveløsningen i avdelingen er landsdekkende og gruppene utfører veiledning, informasjon, fastsettelse- og kontrollarbeid

Vi har nå ledig stilling som gruppeleder ved Lyngdal skattekontor. Stillingen og gruppen er nyopprettet som blant annet følge av at kontoret i Lyngdal fra 1. november får tilført syv nye medarbeidere fra skatteoppkreverne. Etter endringen vil Lyngdal skattekontor ha over 30 medarbeidere fordelt på to grupper. Kontoret og gruppene får ansvar for kvalitetssikring og oppfølging av skattemeldingen for pensjonister, lønnstakere og næringsdrivende. Kontoret har også ansvar for publikumsveiledning og ID-kontroll. Gruppen vil bestå av 16-18 dyktige og engasjerte medarbeidere som deltar aktivt i etatens utviklings- og forbedringsarbeid.

Vi søker deg som ønsker å bidra til den spennende endringsreisen som Skatteetaten står i. Vi er en stor etat hvor våre ledere må evne å tenke helhetlig og trives med å samarbeide på tvers av ulike fagmiljø. Ledere i Skatteetaten motiveres av å være i en lederrolle, ønsker å bruke tid på lederskap og er villige til å utvikle eget lederskap. 

For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd

Arbeidsoppgaver
  • Utvikle et godt fag- og arbeidsmiljø basert på medarbeiderinvolvering
  • Resultat- og personalansvar for egen gruppe og delansvar for seksjonens samlede resultatkrav
  • Bidra aktivt i seksjonens ledergruppe
  • Samarbeide med andre miljøer både internt i Skatteetaten og eksternt
Kvalifikasjoner
  • Du må ha relevant utdanning fra universitet/høyskole, minimum på bachelornivå. Internasjonale grader
    må være godkjent av NOKUT.
  •  Du har god forståelse for samfunnsutviklingen, og ser potensiale for digitalisering
  • Du har god virksomhetsforståelse, og forståelse av brukernes behov
  • Det er en fordel om du har relevant kunnskap om fagområdet du skal lede
  • Det er en fordel med erfaring fra omstillingsprosesser fra større organisasjoner/offentlige
    virksomheter.
Personlige egenskaper
  • Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og har evne til å skape engasjement
  • Du har pågangsmot og gjennomføringsevne
  • Du er endringsorientert og tilpasningsdyktig i forhold til etatens skiftende rammevilkår
  • Du er trygg i lederrollen og er opptatt av å utvikle dine medarbeidere.
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger.

Stillingen lønnes som underdirektør (kode 1059), fra kr 630 000 – kr 760 000, avhengig av kvalifikasjoner. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. De første seks månedene regnes som prøvetid.

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Se flere annonser

Aleris Agder i Lillesand holder til i moderne og funksjonelle lokaler, hvor pasientene skal føle seg i sentrum. Vi har
14.01.2021 Hele Agder
Aleris Agder i Lillesand holder til i moderne og funksjonelle lokaler, hvor pasientene skal føle seg i sentrum. Vi har
15.01.2021 Hele Agder
Ønsker du å bli en del av et fremoverlent og sosialt sterkt salgsmiljø, bør du lese videre!Hvem er vi:Falck Alarm
15.01.2021 Oslo
Ønsker du å bli en del av et fremoverlent og sosialt sterkt salgsmiljø, bør du lese videre!Hvem er vi:Falck Alarm
15.01.2021 Ålesund
Ønsker du å bli en del av et fremoverlent og sosialt sterkt salgsmiljø, bør du lese videre!Hvem er vi:Falck Alarm
15.01.2021 Bergen
Hvem er vi:Falck Alarm By Verisure tilbyr markedsledende alarmløsninger til privatbolig og bedrifter gjennom oppsøkende salg. Om du har salgserfaring
15.01.2021 Stavanger
Ønsker du å bli en del av et fremoverlent og sosialt sterkt salgsmiljø, bør du lese videre!Hvem er vi:Falck Alarm
15.01.2021 Trondheim
Vi er alltid interessert i komme i kontakt med dyktige kandidater. Dersom du synes vår bedrift og bransje er interessant
16.09.2013 Oslo
Vis alle 29.629 ledige stillinger

I Skatteetaten får du jobbe sammen med noen av de beste på ditt fagfelt, du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder og du får muligheten til å utvikle deg. I Skatteetaten jobber alle mot et felles mål, å sikre finansieringen av velferdsstaten. Vi består av et direktorat, seks divisjoner med landsdekkende ansvar og 6 500 ansatte.

Divisjon brukerdialog har ansvar for alle Skatteetatens publikumstjenester, som skattemelding, skatteoppgjør og skattekort. Divisjonen skal være en pådriver i etatens arbeid med å digitalisere, effektivisere og forenkle tjenester for brukerne, og utvikle etatens dialog med brukerne. Divisjonen har rundt 2000 årsverk og er etatens største enhet.

Skatteetatens arbeidsstyrke skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og/eller hull i CV til å søke våre stillinger. Vi er en IA-bedrift og vil legge arbeidsforholdene til rette for deg hvis du har behov for det.

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjon ikke tas til følge.

Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten.

Les mer om Skatteetaten

Stillingsbeskrivelse

Avdeling Innland er en av fire avdelinger i divisjon Brukerdialog. Innland har som oppgave å sikre kvalitet på fastsetting av skatt og avgift, samt følge opp skattepliktige innen særskilte områder med risiko for manglende etterlevelse av skatte- og avgiftsreglene. Oppgaveløsningen i avdelingen er landsdekkende og gruppene utfører veiledning, informasjon, fastsettelse- og kontrollarbeid

Vi har nå ledig stilling som gruppeleder ved Lyngdal skattekontor. Stillingen og gruppen er nyopprettet som blant annet følge av at kontoret i Lyngdal fra 1. november får tilført syv nye medarbeidere fra skatteoppkreverne. Etter endringen vil Lyngdal skattekontor ha over 30 medarbeidere fordelt på to grupper. Kontoret og gruppene får ansvar for kvalitetssikring og oppfølging av skattemeldingen for pensjonister, lønnstakere og næringsdrivende. Kontoret har også ansvar for publikumsveiledning og ID-kontroll. Gruppen vil bestå av 16-18 dyktige og engasjerte medarbeidere som deltar aktivt i etatens utviklings- og forbedringsarbeid.

Vi søker deg som ønsker å bidra til den spennende endringsreisen som Skatteetaten står i. Vi er en stor etat hvor våre ledere må evne å tenke helhetlig og trives med å samarbeide på tvers av ulike fagmiljø. Ledere i Skatteetaten motiveres av å være i en lederrolle, ønsker å bruke tid på lederskap og er villige til å utvikle eget lederskap. 

For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd

Arbeidsoppgaver
  • Utvikle et godt fag- og arbeidsmiljø basert på medarbeiderinvolvering
  • Resultat- og personalansvar for egen gruppe og delansvar for seksjonens samlede resultatkrav
  • Bidra aktivt i seksjonens ledergruppe
  • Samarbeide med andre miljøer både internt i Skatteetaten og eksternt
Kvalifikasjoner
  • Du må ha relevant utdanning fra universitet/høyskole, minimum på bachelornivå. Internasjonale grader
    må være godkjent av NOKUT.
  •  Du har god forståelse for samfunnsutviklingen, og ser potensiale for digitalisering
  • Du har god virksomhetsforståelse, og forståelse av brukernes behov
  • Det er en fordel om du har relevant kunnskap om fagområdet du skal lede
  • Det er en fordel med erfaring fra omstillingsprosesser fra større organisasjoner/offentlige
    virksomheter.
Personlige egenskaper
  • Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og har evne til å skape engasjement
  • Du har pågangsmot og gjennomføringsevne
  • Du er endringsorientert og tilpasningsdyktig i forhold til etatens skiftende rammevilkår
  • Du er trygg i lederrollen og er opptatt av å utvikle dine medarbeidere.
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger.

Stillingen lønnes som underdirektør (kode 1059), fra kr 630 000 – kr 760 000, avhengig av kvalifikasjoner. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. De første seks månedene regnes som prøvetid.

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • JAN 15
    2021
    3 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
  • JAN 17
    2021
    7 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
  • JAN 18
    2021
    23 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
  • JAN 20
    2021
    2 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST

Fakta om Skatteetaten