<  
>  
Annonsen er utløpt (vises ikke lenger i stillingssøket eller i bedriftsprofilen)
Ledig stilling

Underdirektør - Produktutvikling Skatteetaten

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Brukerdialog, Skatteetaten

Vi søker etter deg som har evne til å motivere andre, som er handlekraftig og har godt humør. Har du i tillegg evne til å tenke strategisk og helhetlig, og er opptatt av utvikling gjennom økt digitalisering og automatisering - da kan du være rett person til å lede Brukerdialogs nye produktutviklingsgruppe.

Den nye produktutviklingsgruppen er en av 3 grupper i avdeling Forbedring. Avdelingen har ansvar for oppgaver som skal støtte divisjonens utvikling gjennom analyse, metodikk og tjenestestyring/produktledelse. Gruppen leder arbeidet med forretningsutvikling innenfor kjerneområdene skatt og avgift og bistår divisjonens ledelse med å drive endringsagendaen gjennom økt digitalisering og automatisering. Gruppen følger opp at den maskinelle produksjonen har nødvendig kvalitet og leverer innen leveranseplanen, og eier dialogen mot divisjon IT knyttet til divisjonens produkter/tjenester. Gruppen er divisjonens kompetanseenhet på prosess og metoder for forretningsutvikling, KF/lean og prosessmodellering i etatens kvalitetssystem.

Vi søker nå etter leder til nyopprettet stilling som underdirektør Produktutvikling med arbeidssted Oslo. Den nye gruppen består av ca 18 godt erfarne medarbeidere. Medarbeiderne har arbeidssted hovedsaklig i Oslo. Din nærmeste leder er avdelingsdirektøren og du vil være en del av avdelingens ledergruppe. I ledergruppen får du god mulighet til å bidra til strategisk utvikling både for avdelingen og divisjonen.

I etaten får du jobbe sammen med noen av de beste på fagfeltet ditt. Du får også samarbeide med kollegaer fra andre fagområder og du får mulighet til å utvikle deg. Lederne våre ønsker å bruke tid på ledelse og å utvikle seg som leder. Skatteetatens verdier er profesjonell, imøtekommende og nytenkende. Vi ønsker at du identifiserer deg med verdiene våre.  

For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Førstegangsintervjuer kan derfor bli gjennomført på video. 

Arbeidsoppgaver
  • ansvar for å utvikle overordnede planer for utviklingen av produktene og prosessene
  • lede den kortsiktige og langsiktige produkt- og prosessutviklingen
  • ansvar for implementering av regelverksendringer
  • ivareta Brukerdialogs behov relatert til tjenester som eies av andre divisjoner 
  • ansvar for dialogen mot Divisjon IT og et spesielt oppfølgingsansvar knyttet til den maskinelle produksjonen
  • ivareta Brukerdialogs rolle i samhandlingsfora for utvikling
  • ansvar for prosess- og metodestøtte for divisjonens utviklingsarbeid 
  • ansvar for metode, implementering og forvaltning av prosessrammeverk i Brukerdialog
  • ansvar for at produktspesifikke områder på skatteetaten.no er oppdatert
  • lede samhandling mellom gruppene knyttet til utvikling av produktene
  • delta aktivt i organisering og utvikling av avdelingens oppgaver, både strategisk og operativt
  • personalansvar for ca 18 medarbeidere 
Kvalifikasjoner
  • høyere utdanning med mastergrad. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT. Utdanning på bachelornivå og flere års relevant erfaring med gode resultater fra tilsvarende arbeid kan kompensere for manglende mastergrad.
  • minimum 2 års ledererfaring
  • erfaring fra kunnskapsmiljøer er en fordel
  • kunnskap innen skatte- og avgiftsområdet er en fordel
  • erfaring med utviklingsarbeid gjennom økt digitalisering og automatisering er ønskelig 
  • gode digitale ferdigheter/kompetanse

Vi ber om at du i søknaden spesielt redegjør for din erfaring iht punktene over.

Personlige egenskaper
  • analytisk anlagt
  • strategisk blikk og helhetsforståelse
  • løsningsorientert og handlekraftig
  • evne til å motivere og oppnå resultater gjennom andre
  • høy arbeidskapasitet
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

Stillingen lønnes som underdirektør (kode 1059), fra kr 650 000 – kr 900 000, avhengig av kvalifikasjoner. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. De første seks månedene regnes som prøvetid.

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. 

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Vil det være meningsfullt for deg å jobbe med løsninger som vesentlig forbedrer hverdagen for helsepersonell og pasienter gjennom bruk av digitale helsetjenester?CheckWare er markedsleder og i sterk vekst i Norge og har ambisjon om å bli en betydelig internasjonal aktør innen digital pasientmedvirkning.CheckWare sitter med digitale distribusjonsrettigheter til over 1100 oppdaterte og kvalitetssikrede psykometriske tester, kartleggingsverktøy og intervjuskjema som benyttes innen alle deler av helsesektoren.Våre løsninger gjør at pasientene kan delta digitalt i egen behandling og ta mer ansvar for egen helse. Kundene våre får dermed effektivisert innsamlingen og oppfølgingen av helseinformasjon. Det er et globalt behov for slike løsninger.CheckWare er nå anskaffet av alle helseregionene i Norge. Vi har avtaler innen både somatikk, psykisk helsevern og rusbehandling til bruk i klinisk arbeid, kvalitetsarbeid og forskning.Vi søker derfor deg som ønsker å bidra til at digitale versjoner av kartleggingsverktøy CheckWare har anskaffet rettigheter til opprettholder sine faglige og kvalitetsmessige mål både for klinisk bruk, kvalitetsarbeid og forskning.Du er strukturert, har øye for detaljer, gode kommunikasjonsevner og et sterkt ønske om å bidra til at flere pasienter får bedre helse og god livskvalitet. Du vil jobbe i et internasjonalt team som sørger for at våre digitale skjemaløsninger møter validitets- og reliabilitetskrav.Vi har et høyt tempo og du må være interessert i å trå til skikkelig for et offensivt selskap i et hurtigvoksende marked.Rollen blir sentral i videreutviklingen av CheckWare og du må kjenne deg igjen i våre verdier: Vi er dedikerte til våre kunder og kolleger, er pålitelige og leverer kvalitet. Vi ønsker rett og slett å gå foran for å vise vei!Dine viktigste oppgaver blirSikre kvaliteten i CheckWare sine digitale skjemaløsninger: At kartleggingsverktøy er riktig implementert og opprettholder mål for kvalitet og faglige formål.Delta som konsulent i prosjekter knyttet til implementering av ulike typer skjema i CheckWare.Delta aktivt i det interne kvalitetsarbeidet knyttet til digital skjemautvikling.Ønsket bakgrunn og kvalifikasjonerHøyere utdannelse innen psykologi, minimum bachelornivå.Sterk interesse for, eller erfaring med å jobbe med psykologiske tester og psykometri.God evne til å lese og tolke faglig dokumentasjon, slik som vitenskapelige artikler og tekniske manualer.Evne til kritisk evaluering av informasjon, og kunne stille spørsmål når dette trengs.Nøyaktig, strukturert, løsningsorientert og har høyt tempo.Meget gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig i både norsk og engelsk.Interesse for helse og digitale løsninger.Hvorfor oss?Vi gir deg en selvstendig rolle med gode muligheter for faglig og personlig utvikling.Du får en unik mulighet til å jobbe med meningsfull programvare og framoverlente kunder.Vi er et kompetent, inkluderende og travelt arbeidsmiljø med tro på at fornøyde kollegaer og kunder er avgjørende for å oppnå gode resultater.Vi er i en solid posisjon innen digitalisering av pasientoppfølging i Norge med spennende satsinger også internasjonalt.Konkurransedyktige betingelser, pensjonsordninger og forsikringer er selvsagt inkludert.Arbeidssted er i Trondheim. Kontaktperson er Frode Næss, Direktør leveranse og kundeoppfølging, tlf. 402 01?594.?Søknad merket "Kvalitetskonsulent psykometriske tester og skjema" sendes til jobb@checkware.com snarest og senest innen 26. november. Legg ved din CV og fortell hvorfor du ønsker denne utfordringen og hvorfor du er rett person til stillingen.Vi gleder oss til å høre fra deg! Adresse: Trondheim
29.10.2020 Trondheim
Stillingsbeskrivelse Om Kantarellen bo- og rehabiliteringssenter: Kantarellen bo- og rehabiliteringssenter har 24 skjermede plasser, 72 ordinære plasser og 23 dagsenterplasser. Senteret ligger i naturskjønne omgivelser i bydel Søndre Nordstrand, med en fin tursti tilrettelagt i området. Vår kulturavdeling byr på et innholdsrikt og spennende program. Det skjer mye spennende på Kantarellen, så les mer om oss på vår facebookside eller se filmen "Fire historier fra Aktivitetsdosetten" for å få et lite innblikk i hverdagen hos oss. Om jobben og dine utviklingsmuligheter: Hos oss står alltid beboerne i fokus og vi jobber etter et overordnet mål; I dag skal jeg bidra til å skape en god dag for våre beboere! Som sykepleier består arbeidsoppgavene primært av å gjøre sykepleiefaglige vurderinger hos beboerne, og utføre sykepleiespesifikke oppgaver og prosedyrer. Samtidig er det viktig at du som sykepleier hos oss viser omsorg ovenfor våre beboere, ser viktigheten av aktivisering og at du alltid har et lyttende øre ledig. Vi har nemlig mange beboere med spennende historier å fortelle! Dine arbeidsoppgaver vil også bestå av å veilede andre kollegaer, samt bidra til undervisning for å heve kompetansen på avdelingen. Hos oss får du muligheten til et tverrfaglig samarbeid med andre faggrupper som lege, fysioterapeut, ergoterapeut og helsefagarbeidere. Her er det mulig å utvikle seg sammen med kompetente og hyggelige kolleger i et arbeidsmiljø preget av våre verdier: Respekt, ansvar, enkelhet og kunnskap. Om deg: Vi søker sykepleiere som er faglig dyktige og trygg i sin rolle. Du er autorisert sykepleier og har gjerne videreutdanning Det er en fordel om du har erfaring med å jobbe på sykehjem Du har god kjennskap til dokumentasjonssystemet Gerica Du behersker norsk skriftlig og muntlig godt, tilsvarende Bergenstesten/C2. Du er selvgående, initiativrik, nøyaktig og har en empatisk og trygg personlighet. Gjennom engasjement, en profesjonell holdning og evnen til å kommunisere klarer du å skape gode relasjoner med våre beboere, pårørende, og medarbeidere. Hvis du vil høre alle beboerne sine historier, må du være en omsorgsfull person, serviceinnstilt, effektiv og forståelsesfull, og du må møte mennesker med respekt og verdighet. Det stilles krav til gyldig politiattest før tiltredelse.   Øvrig: Vi har en 80% fast stilling som sykepleier på skjermet avdeling i todelt turnus og med arbeid hver 3.helg. Stillingen er ledig per dags dato. Vi har et svangerskapsvikariat i 100% stilling på skjermet avdeling i todelt turnus og med arbeid hver 3.helg. Stillingen er ledig fra dags dato til og med 30.06.2021. Med mulighet for forlengelse. Vi har også ledige vikariat sykepleierstillinger på somatisk avdeling i todelt turnus og med arbeid hver 3.helg. Vi ønsker også sykepleiere som ekstravakter. Informasjon til deg som søker jobb: Dersom du blir innkalt til intervju kreves det at du har med CV, godkjente attester og andre relevante dokumenter eller at du har opplastet dette direkte i Karrierestart.
28.10.2020 Oslo
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
09.01.2019 Oslo
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Trondheim
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Bergen
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lene seg Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Stavanger
Hvem søker vi? Vi søker konsulenter som trigges av å skape varige verdier for kunden. Realisering av gevinster er krevende, men med fokus, lidenskap, kunnskap og integritet – og en god dose hardt arbeid – har vi bidratt til dokumenterte gevinster hos våre kunder på over 6 milliarder siden 2011. Det er derfor vi kaller oss Norges ledende forbedringsmiljø! Vi er i sterk vekst, og vi trenger flere flinke kolleger som deler denne lidenskapen, og som vil bli med på vår forbedringsreise. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet, som er kjekke å jobbe sammen med! Hvis det er deg, ønsker vi at du legger inn en søknad! Typiske arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder Bistå med å bygge Karabin som selskap i vekst Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Etablere gevinstplaner og måleparametere for våre kunder Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Pluss med et par års relevant arbeidserfaring Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Takle en hektisk hverdag Nøyaktig og strukturert Kundefokusert Hva kan vi tilby? Hos oss får du jobbe med interessante og motiverende prosjekter på tvers av bransje og fag. Vi har en bred kundeportefølje, med spennende prosjekter i både offentlig og privat sektor. Du vil jobbe med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape målbare, dokumenterte effekter. Vi har en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk bedriftskultur. Dette gjør oss effektive. Vi belønner ansatte som arbeider hardt, og dette synliggjøres. Sist, men ikke minst, blir du en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner, profesjonelt og sosialt. Vi har en unik kultur i selskapet, og legger stor vekt på sosialt samvær. For oss er trivsel helt avgjørende for at vi skal kunne prestere og levere etter beste evne. Det er nemlig oss sammen, som utvikler Norges beste konsulentselskap!
23.01.2020 Trondheim
Hvem søker vi? Vi søker konsulenter som trigges av å skape varige verdier for kunden. Realisering av gevinster er krevende, men med fokus, lidenskap, kunnskap og integritet – og en god dose hardt arbeid – har vi bidratt til dokumenterte gevinster hos våre kunder på over 6 milliarder siden 2011. Det er derfor vi kaller oss Norges ledende forbedringsmiljø! Vi er i sterk vekst, og vi trenger flere flinke kolleger som deler denne lidenskapen, og som vil bli med på vår forbedringsreise. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet, som er kjekke å jobbe sammen med! Hvis det er deg, ønsker vi at du legger inn en søknad! Typiske arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder Bistå med å bygge Karabin som selskap i vekst Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Etablere gevinstplaner og måleparametere for våre kunder Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Pluss med et par års relevant arbeidserfaring Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Takle en hektisk hverdag Nøyaktig og strukturert Kundefokusert Hva kan vi tilby? Hos oss får du jobbe med interessante og motiverende prosjekter på tvers av bransje og fag. Vi har en bred kundeportefølje, med spennende prosjekter i både offentlig og privat sektor. Du vil jobbe med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape målbare, dokumenterte effekter. Vi har en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk bedriftskultur. Dette gjør oss effektive. Vi belønner ansatte som arbeider hardt, og dette synliggjøres. Sist, men ikke minst, blir du en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner, profesjonelt og sosialt. Vi har en unik kultur i selskapet, og legger stor vekt på sosialt samvær. For oss er trivsel helt avgjørende for at vi skal kunne prestere og levere etter beste evne. Det er nemlig oss sammen, som utvikler Norges beste konsulentselskap!
23.01.2020 Stavanger
Vis alle 22.795 ledige stillinger

I Skatteetaten får du jobbe sammen med noen av de beste på ditt fagfelt, du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder og du får muligheten til å utvikle deg. I Skatteetaten jobber alle mot et felles mål, å sikre finansieringen av velferdsstaten. Vi består av et direktorat, seks divisjoner med landsdekkende ansvar og 6 500 ansatte.

Divisjon brukerdialog har ansvar for alle Skatteetatens publikumstjenester, som skattemelding, skatteoppgjør og skattekort. Divisjonen skal være en pådriver i etatens arbeid med å digitalisere, effektivisere og forenkle tjenester for brukerne, og utvikle etatens dialog med brukerne. Divisjonen har rundt 2000 årsverk og er etatens største enhet.

Skatteetatens arbeidsstyrke skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og/eller hull i CV til å søke våre stillinger. Vi er en IA-bedrift og vil legge arbeidsforholdene til rette for deg hvis du har behov for det.

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjon ikke tas til følge.

Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten.

Les mer om Skatteetaten

Stillingsbeskrivelse

Brukerdialog, Skatteetaten

Vi søker etter deg som har evne til å motivere andre, som er handlekraftig og har godt humør. Har du i tillegg evne til å tenke strategisk og helhetlig, og er opptatt av utvikling gjennom økt digitalisering og automatisering - da kan du være rett person til å lede Brukerdialogs nye produktutviklingsgruppe.

Den nye produktutviklingsgruppen er en av 3 grupper i avdeling Forbedring. Avdelingen har ansvar for oppgaver som skal støtte divisjonens utvikling gjennom analyse, metodikk og tjenestestyring/produktledelse. Gruppen leder arbeidet med forretningsutvikling innenfor kjerneområdene skatt og avgift og bistår divisjonens ledelse med å drive endringsagendaen gjennom økt digitalisering og automatisering. Gruppen følger opp at den maskinelle produksjonen har nødvendig kvalitet og leverer innen leveranseplanen, og eier dialogen mot divisjon IT knyttet til divisjonens produkter/tjenester. Gruppen er divisjonens kompetanseenhet på prosess og metoder for forretningsutvikling, KF/lean og prosessmodellering i etatens kvalitetssystem.

Vi søker nå etter leder til nyopprettet stilling som underdirektør Produktutvikling med arbeidssted Oslo. Den nye gruppen består av ca 18 godt erfarne medarbeidere. Medarbeiderne har arbeidssted hovedsaklig i Oslo. Din nærmeste leder er avdelingsdirektøren og du vil være en del av avdelingens ledergruppe. I ledergruppen får du god mulighet til å bidra til strategisk utvikling både for avdelingen og divisjonen.

I etaten får du jobbe sammen med noen av de beste på fagfeltet ditt. Du får også samarbeide med kollegaer fra andre fagområder og du får mulighet til å utvikle deg. Lederne våre ønsker å bruke tid på ledelse og å utvikle seg som leder. Skatteetatens verdier er profesjonell, imøtekommende og nytenkende. Vi ønsker at du identifiserer deg med verdiene våre.  

For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Førstegangsintervjuer kan derfor bli gjennomført på video. 

Arbeidsoppgaver
  • ansvar for å utvikle overordnede planer for utviklingen av produktene og prosessene
  • lede den kortsiktige og langsiktige produkt- og prosessutviklingen
  • ansvar for implementering av regelverksendringer
  • ivareta Brukerdialogs behov relatert til tjenester som eies av andre divisjoner 
  • ansvar for dialogen mot Divisjon IT og et spesielt oppfølgingsansvar knyttet til den maskinelle produksjonen
  • ivareta Brukerdialogs rolle i samhandlingsfora for utvikling
  • ansvar for prosess- og metodestøtte for divisjonens utviklingsarbeid 
  • ansvar for metode, implementering og forvaltning av prosessrammeverk i Brukerdialog
  • ansvar for at produktspesifikke områder på skatteetaten.no er oppdatert
  • lede samhandling mellom gruppene knyttet til utvikling av produktene
  • delta aktivt i organisering og utvikling av avdelingens oppgaver, både strategisk og operativt
  • personalansvar for ca 18 medarbeidere 
Kvalifikasjoner
  • høyere utdanning med mastergrad. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT. Utdanning på bachelornivå og flere års relevant erfaring med gode resultater fra tilsvarende arbeid kan kompensere for manglende mastergrad.
  • minimum 2 års ledererfaring
  • erfaring fra kunnskapsmiljøer er en fordel
  • kunnskap innen skatte- og avgiftsområdet er en fordel
  • erfaring med utviklingsarbeid gjennom økt digitalisering og automatisering er ønskelig 
  • gode digitale ferdigheter/kompetanse

Vi ber om at du i søknaden spesielt redegjør for din erfaring iht punktene over.

Personlige egenskaper
  • analytisk anlagt
  • strategisk blikk og helhetsforståelse
  • løsningsorientert og handlekraftig
  • evne til å motivere og oppnå resultater gjennom andre
  • høy arbeidskapasitet
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

Stillingen lønnes som underdirektør (kode 1059), fra kr 650 000 – kr 900 000, avhengig av kvalifikasjoner. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. De første seks månedene regnes som prøvetid.

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. 

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • NOV 01
    2020
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 02
    2020
    11 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 03
    2020
    2 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 05
    2020
    7 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)

Fakta om Skatteetaten