Vår salg- og markedsavdeling bygger nå opp et nytt miljø med ansvar for kundeinnsikt og strategi som bla. skal bidra til mer og bedre beslutningsinformasjon om kundene i vårt videre arbeid med merkevare, markedsføring og kommunikasjon, og vi søker derfor nå en analytisk, helhetstenkende og engasjert
MARKEDSANALYTIKER -- KUNDEINNSIKT OG STRATEGI
Er du glad i tall og analyse, og evner å knytte det opp til markeds- og forretningsstrategi? Da er du kanskje vår nye markedsanalytiker!
Vi ser etter deg som ønsker å bidra til å heve vårt arbeid innen kundeinnsikt, markedsanalyse og strategi. Du får mulighet til å jobbe operativt med variert analysearbeid, samt delta i flere spennende strategiske prosjekter.
Du vil foreta analyser på tvers av data og innsiktskilder, samt sammenstille og presentere funnene på en strukturert måte som skaper verdi og kommersiell suksess for REMA 1000. Eksempel på aktuelle kilder er salgstall/markedsdata fra Nielsen, interne nøkkeltall, medietall, resultater fra kvantitative og kvalitative kundeundersøkelser/consumer research, eksterne databaser som SSB og Mintel etc.
Hovedoppgaver/ansvar:
- Markeds- og forbrukeranalyser basert på et variert kildemateriale
- Kampanje- og effektanalyser
- Oppfølging og analyse av kundeundersøkelser
- Sammenstille og presentere innsikt på en strukturert, lett forståelig og elegant måte
- Delta i strategiske prosjekter knyttet til kundeinnsikt, strategi & marketing
Kvalifikasjoner/bakgrunn:
- 1-3 års analyseerfaring, gjerne knyttet til retail/FMCG i konsulentbransjen og eller industri/kjedesiden, medie- eller analysebyrå.
- Høyskoleutdanning innen økonomi/markedsføring/ (Bachelor, Master, Siv. øk el. tilsv.)
- Nyutdannede kandidater og analysespirer med sterke akademiske resultater, riktig personlig profil og utpregede analytiske egenskaper oppfordres også til å søke
- Svært god analytisk kapasitet og stor interesse for markeds- og kundeanalyse
- Gjerne erfaring og kunnskap i relevante analyseverktøy, MS Excel og generelt god IT-kompetanse
- Du er vant med og dyktig på å bearbeide store mengder markedsinformasjon og tallmateriale som du klarer å bearbeide til praktisk og relevant beslutningsgrunnlag
Personlige egenskaper:
- Helhetstenkende, god strategisk forståelse og evner å sette seg inn i komplekse problemstillinger basert på et variert informasjons- og datagrunnlag
- Utpreget analytisk, stortrives med tall- og innsiktsarbeid, og evner å omsette tallene og innsikten til beslutningsgrunnlag og verdi
- Engasjert, nysgjerrig og rask læringsevne. Du klarer raskt å omsette læring og teori til praktisk informasjon.
- Evner å trekke ut essensen fra informasjon og innsikt, og kommuniserer resultatet på en tydelig og strukturert måte
- Høy forståelse for bruk av verktøyene Excel og PowerPoint, og formidler beslutningsinformasjonen til gode visuelle og kommersielle rapporter og presentasjoner
- Håndterer høyt arbeidstempo og har høy grad av gjennomføringsevne
- Positiv og omgjengelig, gode kommunikasjonsegenskaper
- Strukturert arbeidsform
Vår nye markedsanalytiker vil få store faglige og personlige utviklingsmuligheter i et kompetent og uformelt fagmiljø i Norges ledende dagligvarekjede. Du vil få bryne deg på et bredt spekter av analyseoppgaver der du får anledning til å bruke hele verktøykassen din. Vi vil sørge for at du får konkurransedyktige betingelser som reflekterer din kompetanse og tyngde.
I denne rekrutteringen samarbeider vi med vår rekrutteringspartner Smartpeople Search & Selection. Har du ytterligere spørsmål om stillingen kan du kontakte vår rådgiver Kjetil Wendelborg på mobiltlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon hos Smartpeople. Dersom du trigges av denne utfordringen og oppgavene treffer dine ambisjoner, så vil vi be deg søke ved å registrere deg snarest via stillingsportalen påwww.smartpeople.no. Vi ser frem til å motta ditt motivasjonsbrev og CV!
Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver.
Smartpeople er opptatt av å følge myndighetenes smittevernråd, og vil sikre at rekrutteringsprosessen blir gjennomført på en trygg og god måte for kandidatene, bla. ved hjelp av gode digitale løsninger.
Adresse: Gladengveien 2,0661 Oslo