<  
>  
Annonsen er utløpt (vises ikke lenger i stillingssøket eller i bedriftsprofilen)
Ledig stilling

Teknisk ansvarlig for kjennemerkegjenkjenning (ANPR) Tolletaten

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Tolletaten er inne i en omfattende omorganisering og fornyelse, og digitalisering og IT er strategiske virkemidler i endringen. Vår samfunnskritiske rolle for landets forsyningssikkerhet, for å sikre etterlevelse av lover og regler for all import og eksport av alle typer varer, og for å bidra til næringslivets konkurranseevne blir stadig mer synlig.

For å forbedre utføringen av samfunnsoppdraget må Tolletaten ta i bruk ny teknologi, arbeide på nye måter og bedre utnytte informasjon om varestrømmer over grensen og aktørene som er involvert i dette. Tolletaten har igangsatt flere store digitaliseringsprosjekter og et digitaliseringsprogram for store deler av etatens kjernevirksomhet der nye løsninger nå er under utvikling. Både egenutvikling og samarbeid med eksterne leverandører inngår i arbeidet.

Tolletaten gjennomfører en omfattende modernisering med digitale løsninger for å møte morgendagens utfordringer. I den sammenheng har etaten etablert et digitaliseringsprogram som både erstatter gamle løsninger og etablerer IT-løsninger på helt nye områder. Vi skal etablere nye digitale og brukervennlige kanaler mot næringslivet, private og offentlige myndigheter. Målet er å støtte næringslivets behov for en effektiv vareførsel og like konkurransevilkår og gjøre det «lett å gjøre rett» for våre brukere.

 

Elektronisk tilstedeværelse - løsning for kjøretøy- og kjennemerkegjenkjenning (ANPR)
Tolletaten har rullet ut en ny løsning for automatisk gjenkjenning av registreringsskilt langs grensen og på ferjeterminaler, og har i den forbindelse etablerert nytt forvaltningsteam for å kunne drifte og forvalte løsningen.  Som teknisk ansvarlig for ANPR vil du være den i avdelingen som har det helhetlige ansvar for de tekniske løsningsvalg i løsningen, og den som har inngående kjennskap til tjenesten, tjenestekomponentene og relasjoner til andre tjenester.

 

Arbeidsoppgaver:

  • ha oversikt over IKT-tjenestens komponenter og integrasjoner og kunne vurdere påvirkningen av endringer
  • lage og vedlikeholde tekniske målbilder, spesifikasjoner og annen teknisk dokumentasjon
  • sikre nødvendig dokumentasjon i forbindelse med mottak av leveranser fra eksterne og interne leverandører
  • sikre tverrfaglig dialog mellom arkitekter, sikkerhets- og driftspersonell i utvikling og forvaltning av IKT-tjenesten

 

I tillegg vil du:

  • bistå produkteier og tjenesteansvarlig med å planlegge og prioritere teknisk innhold i sprinter/leveranser.
  • bistå i håndtering av endringer, feil og prioriteringer knyttet til tjenestene 
  • bistå med oppfølging og koordinering av tjenesteleveransen til eksterne kunder som Statens Vegvesen

 

Vi ser etter deg som:

  • har evne til å forstå tekniske problemstillinger, virksomhetens behov og brukernes perspektiver
  • er kvalitets- og resultatorientert 
  • er helhetsorientert
  • liker å jobbe i team, og har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner 
  • er nysgjerrig på ny teknologi

 

Kvalifikasjoner:

  • bachelorgrad innen IT eller andre nærliggende fag. Spesielt relevant erfaring og kompetanse kan kompensere for utdanningskravet.
  • god muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk og muntlig engelsk
  • erfaring fra drift, support og forvaltning av IT-løsninger i større organisasjoner
  • erfaring fra kamera og/eller sensorteknologi
  • erfaring med bruk av kritiske IT tjenester på operasjonssentraler eller liknende
  • interesse for hvordan ulike komponenter i en arkitektur kommuniserer med hverandre   

 

Vi tilbyr:

  • lønn som rådgiver/seniorrådgiver etter statens regulativ kr 504 700 –704 800 avhengig av kvalifikasjoner. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. 
  • mulighet til faglig utvikling og jobbe med spennende teknologi
  • utfordrende oppgaver i et innovativt fagmiljø
  • gode kollegaer og et sosialt miljø
  • sentral beliggenhet i nyoppussede lokaler rett ved Oslo S
  • gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
  • fleksitid, sommertid og mulighet for trening i arbeidstiden

 

Inkluderende arbeidsliv og mangfold 
I Tolletaten er vi opptatt av mangfold. Vi jobber for et inkluderende arbeidsliv og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Vi bidrar i inkluderingsdugnaden og er med på å realisere regjeringens mål om at 5 % av faste nyansettelser i staten skal være personer med funksjonsnedsettelse og kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere. Dersom du har behov for tilrettelegging, forsøker vi å imøtekomme dette så langt det lar seg gjøre i stillingen. Oppgir du opplysninger om funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV i din søknad, kan dette bli brukt til statistikkformål.  

 

Vi benytter SEMAC bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater.

 

For nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte underdirektør Morten Karterud tlf 959 19 693 (moka@toll.no) eller tjenesteansvarlig ANPR Anders Tangen (andt@toll.no) tlf 908 76 857.

 

Søknadsfristen er 12.10.2020.

Stillingsnummer 58/2020

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Flere stillinger

Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
09.01.2019 Oslo
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Trondheim
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Bergen
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lene seg Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
26.02.2019 Stavanger
Hvem søker vi? Vi søker konsulenter som trigges av å skape varige verdier for kunden. Realisering av gevinster er krevende, men med fokus, lidenskap, kunnskap og integritet – og en god dose hardt arbeid – har vi bidratt til dokumenterte gevinster hos våre kunder på over 6 milliarder siden 2011. Det er derfor vi kaller oss Norges ledende forbedringsmiljø! Vi er i sterk vekst, og vi trenger flere flinke kolleger som deler denne lidenskapen, og som vil bli med på vår forbedringsreise. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet, som er kjekke å jobbe sammen med! Hvis det er deg, ønsker vi at du legger inn en søknad! Typiske arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder Bistå med å bygge Karabin som selskap i vekst Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Etablere gevinstplaner og måleparametere for våre kunder Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Pluss med et par års relevant arbeidserfaring Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Takle en hektisk hverdag Nøyaktig og strukturert Kundefokusert Hva kan vi tilby? Hos oss får du jobbe med interessante og motiverende prosjekter på tvers av bransje og fag. Vi har en bred kundeportefølje, med spennende prosjekter i både offentlig og privat sektor. Du vil jobbe med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape målbare, dokumenterte effekter. Vi har en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk bedriftskultur. Dette gjør oss effektive. Vi belønner ansatte som arbeider hardt, og dette synliggjøres. Sist, men ikke minst, blir du en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner, profesjonelt og sosialt. Vi har en unik kultur i selskapet, og legger stor vekt på sosialt samvær. For oss er trivsel helt avgjørende for at vi skal kunne prestere og levere etter beste evne. Det er nemlig oss sammen, som utvikler Norges beste konsulentselskap!
23.01.2020 Trondheim
Hvem søker vi? Vi søker konsulenter som trigges av å skape varige verdier for kunden. Realisering av gevinster er krevende, men med fokus, lidenskap, kunnskap og integritet – og en god dose hardt arbeid – har vi bidratt til dokumenterte gevinster hos våre kunder på over 6 milliarder siden 2011. Det er derfor vi kaller oss Norges ledende forbedringsmiljø! Vi er i sterk vekst, og vi trenger flere flinke kolleger som deler denne lidenskapen, og som vil bli med på vår forbedringsreise. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet, som er kjekke å jobbe sammen med! Hvis det er deg, ønsker vi at du legger inn en søknad! Typiske arbeidsoppgaver: Bidra i forbedringsprosjekter Rådgiver og diskusjonspartner for våre kunder Bistå med å bygge Karabin som selskap i vekst Bistå i implementering av etterlevelse hos kunden Etablere gevinstplaner og måleparametere for våre kunder Bidra til å utvikle kundeforholdet og sikre at kunden oppnår effekter Kvalifikasjoner og egenskaper: Nyutdannet på masternivå, med gode akademiske resultater God forståelse for metodikk, teknikker og beste praksis Pluss med et par års relevant arbeidserfaring Meget høy grad av logisk sans og forståelse Utadvendt, inspirerende og tillitsskapende Takle en hektisk hverdag Nøyaktig og strukturert Kundefokusert Hva kan vi tilby? Hos oss får du jobbe med interessante og motiverende prosjekter på tvers av bransje og fag. Vi har en bred kundeportefølje, med spennende prosjekter i både offentlig og privat sektor. Du vil jobbe med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape målbare, dokumenterte effekter. Vi har en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk bedriftskultur. Dette gjør oss effektive. Vi belønner ansatte som arbeider hardt, og dette synliggjøres. Sist, men ikke minst, blir du en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner, profesjonelt og sosialt. Vi har en unik kultur i selskapet, og legger stor vekt på sosialt samvær. For oss er trivsel helt avgjørende for at vi skal kunne prestere og levere etter beste evne. Det er nemlig oss sammen, som utvikler Norges beste konsulentselskap!
23.01.2020 Stavanger
Position Description Har du lyst på en utfordrende og variert stilling som Senior Azure .Net-utvikler ved vårt kontor i Oslo? Vår oppdragsmengde øker innen Azure og .Net og vi ser etter deg som har relevant erfaring fra utvikling av applikasjoner på Microsoft teknologi.Ansvarsområder og arbeidsoppgaver:• Utvikling av spennende, avanserte og innovative løsninger innen blant annet IOT.• Programmering i C# og F#• Være utvikler i utviklings- og leveranseprosjekter på Azure• Arbeide i tverrfaglige team med Smidige metoder• Videreutvikling av Acandos standard for rammeverk, metodikk og verktøy innenforSoftware Engineering• Bidra i aktuelle faggrupperØnskede kvalifikasjoner:• 10+ års erfaring innen utvikling av applikasjoner• Relevant utdanning på høgskole- eller universitetsnivå (relevant erfaring kan kompenserefor manglende formell utdanning)• Meget god erfaring fra utvikling på .NET plattform• Godt kjent med rammeverket ASP.NET MVC• Erfaring fra følgende områder Azure, SOA, TDD, Knockout, NHibernate, Entity Framework,Web API, REST tjenster, NUnit• God kunnskap om ledende JavaScript rammeverk som AngularJS, ReactVi søker deg som ...:• brenner for utvikling og moderne applikasjoner• liker å jobbe sammen med kravstillere, fagressurser og utviklere• har evnen til å arbeide systematisk og planmessig• er løsningsorientert, positiv og flink til å kommunisere• har gode fremstillingsevner på norsk.Noe av hva vi kan tilby:• Deltakelse i spennende utviklingsprosjekter for forskjellige kunder• Varierte arbeidsoppgaver• Deltakelse i vårt kompetanse- og sertifiseringsløp innen Azure• Deltagelse i etablerte og relevante faggrupper innenfor utvikling for kunnskapsdeling ogfaglig utvikling• Engasjert og uformelt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse• Meget gode pensjons- og forsikringsordninger• Konkurransedyktig lønn og fleksibel arbeidstid• Bedriftsidrettslag med organisert trening• Godt sosialt miljø med mange månedlige aktiviteter for de som ønskerVil du vite mer?Ta kontakt med Ib Johansen på e-post: ib.johansen@cgi.com eller telefon: 416 01 917. Vi behandler søknader fortløpende, og aktuelle kandidater vil kontaktes i løpet av kort tid.Søknadsfrist: Snarest What you can expect from us Build your career with us.It is an extraordinary time to be in business. As digital transformation continues to accelerate, CGI is at the center of this change—supporting our clients’ digital journeys and offering our professionals exciting career opportunities.At CGI, our success comes from the talent and commitment of our professionals. As one team, we share the challenges and rewards that come from growing our company, which reinforces our culture of ownership. All of our professionals benefit from the value we collectively create.Be part of building one of the largest independent technology and business services firms in the world.Learn more about CGI at www.cgi.com.No unsolicited agency referrals please.CGI is an equal opportunity employer.
06.02.2020 Oslo
Karabin er ledende i Norge på forbedring. Hvert år dokumenterer vi en milliard kroner i resultater for våre oppdragsgivere.   Karabin søker prosjektledere som vil jobbe med offentlig endring!   God endringsledelse kan gi betydelige gevinster også i stat, kommune, fylke og direktorater. Hos Karabin får du jobbe med spennende oppdrag som program- og prosjektleder innen digital transformasjon og prosessutvikling. Du jobber i tett samarbeid med dyktige ansatte hos oppdragsgiver. Vi har en systematikk som fungerer, dyktige kolleger og en lønnsmodell som er ettertraktet også hos erfarne konsulenter.    
18.02.2020 Oslo
Vis alle 18.751 ledige stillinger
Les mer om Tolletaten

Stillingsbeskrivelse

Tolletaten er inne i en omfattende omorganisering og fornyelse, og digitalisering og IT er strategiske virkemidler i endringen. Vår samfunnskritiske rolle for landets forsyningssikkerhet, for å sikre etterlevelse av lover og regler for all import og eksport av alle typer varer, og for å bidra til næringslivets konkurranseevne blir stadig mer synlig.

For å forbedre utføringen av samfunnsoppdraget må Tolletaten ta i bruk ny teknologi, arbeide på nye måter og bedre utnytte informasjon om varestrømmer over grensen og aktørene som er involvert i dette. Tolletaten har igangsatt flere store digitaliseringsprosjekter og et digitaliseringsprogram for store deler av etatens kjernevirksomhet der nye løsninger nå er under utvikling. Både egenutvikling og samarbeid med eksterne leverandører inngår i arbeidet.

Tolletaten gjennomfører en omfattende modernisering med digitale løsninger for å møte morgendagens utfordringer. I den sammenheng har etaten etablert et digitaliseringsprogram som både erstatter gamle løsninger og etablerer IT-løsninger på helt nye områder. Vi skal etablere nye digitale og brukervennlige kanaler mot næringslivet, private og offentlige myndigheter. Målet er å støtte næringslivets behov for en effektiv vareførsel og like konkurransevilkår og gjøre det «lett å gjøre rett» for våre brukere.

 

Elektronisk tilstedeværelse - løsning for kjøretøy- og kjennemerkegjenkjenning (ANPR)
Tolletaten har rullet ut en ny løsning for automatisk gjenkjenning av registreringsskilt langs grensen og på ferjeterminaler, og har i den forbindelse etablerert nytt forvaltningsteam for å kunne drifte og forvalte løsningen.  Som teknisk ansvarlig for ANPR vil du være den i avdelingen som har det helhetlige ansvar for de tekniske løsningsvalg i løsningen, og den som har inngående kjennskap til tjenesten, tjenestekomponentene og relasjoner til andre tjenester.

 

Arbeidsoppgaver:

  • ha oversikt over IKT-tjenestens komponenter og integrasjoner og kunne vurdere påvirkningen av endringer
  • lage og vedlikeholde tekniske målbilder, spesifikasjoner og annen teknisk dokumentasjon
  • sikre nødvendig dokumentasjon i forbindelse med mottak av leveranser fra eksterne og interne leverandører
  • sikre tverrfaglig dialog mellom arkitekter, sikkerhets- og driftspersonell i utvikling og forvaltning av IKT-tjenesten

 

I tillegg vil du:

  • bistå produkteier og tjenesteansvarlig med å planlegge og prioritere teknisk innhold i sprinter/leveranser.
  • bistå i håndtering av endringer, feil og prioriteringer knyttet til tjenestene 
  • bistå med oppfølging og koordinering av tjenesteleveransen til eksterne kunder som Statens Vegvesen

 

Vi ser etter deg som:

  • har evne til å forstå tekniske problemstillinger, virksomhetens behov og brukernes perspektiver
  • er kvalitets- og resultatorientert 
  • er helhetsorientert
  • liker å jobbe i team, og har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner 
  • er nysgjerrig på ny teknologi

 

Kvalifikasjoner:

  • bachelorgrad innen IT eller andre nærliggende fag. Spesielt relevant erfaring og kompetanse kan kompensere for utdanningskravet.
  • god muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk og muntlig engelsk
  • erfaring fra drift, support og forvaltning av IT-løsninger i større organisasjoner
  • erfaring fra kamera og/eller sensorteknologi
  • erfaring med bruk av kritiske IT tjenester på operasjonssentraler eller liknende
  • interesse for hvordan ulike komponenter i en arkitektur kommuniserer med hverandre   

 

Vi tilbyr:

  • lønn som rådgiver/seniorrådgiver etter statens regulativ kr 504 700 –704 800 avhengig av kvalifikasjoner. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. 
  • mulighet til faglig utvikling og jobbe med spennende teknologi
  • utfordrende oppgaver i et innovativt fagmiljø
  • gode kollegaer og et sosialt miljø
  • sentral beliggenhet i nyoppussede lokaler rett ved Oslo S
  • gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
  • fleksitid, sommertid og mulighet for trening i arbeidstiden

 

Inkluderende arbeidsliv og mangfold 
I Tolletaten er vi opptatt av mangfold. Vi jobber for et inkluderende arbeidsliv og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Vi bidrar i inkluderingsdugnaden og er med på å realisere regjeringens mål om at 5 % av faste nyansettelser i staten skal være personer med funksjonsnedsettelse og kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere. Dersom du har behov for tilrettelegging, forsøker vi å imøtekomme dette så langt det lar seg gjøre i stillingen. Oppgir du opplysninger om funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV i din søknad, kan dette bli brukt til statistikkformål.  

 

Vi benytter SEMAC bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater.

 

For nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte underdirektør Morten Karterud tlf 959 19 693 (moka@toll.no) eller tjenesteansvarlig ANPR Anders Tangen (andt@toll.no) tlf 908 76 857.

 

Søknadsfristen er 12.10.2020.

Stillingsnummer 58/2020

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • OKT 29
    2020
    5 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • OKT 30
    2020
    4 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 02
    2020
    5 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 03
    2020
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
13 ledige stillinger

Fakta om Tolletaten