Om stillingen
Brønnøy kommune søker etter konsulent med økonomibakgrunn i 100 % fast stilling.Stillingen er organisert i virksomhetsområde Teknisk og vil ha sine hovedoppgaver/ansvarsområder her. Samtidig er det viktig å samarbeid tett med kommunens øvrige team innenfor områdene økonomi, lønn og regnskap. Stillingen rapporterer til teknisk sjef.
Stillingen har oppfølgingsansvar for planlegging av gebyrutviklingen samt selvkostregnskapene innenfor forretningsområdene vann & avløp (VA), slam og feiing. Dette krever tett samarbeid med faglederne innenfor disse områdene.
Vi tilbyr en utfordrende og variert jobb med bruk av moderne IT-verktøy. Vi søker etter en konsulent som er teamorientert og som ønsker å jobbe med et variert spekter av økonomioppgaver.
Arbeidsoppgaver
- Planlegging av gebyrutvikling, budsjettering og regnskapsarbeid med hovedvekt på selvkostregnskapene
- Oppfølging, kontroll og kvalitetssikring av lønnsdata
- Fakturering, mottakskontroll, registrering og fordeling
- Årsoppgjør, avstemminger og rapportering med hovedfokus på selvkostområdet
- Myndighets- og revisjonsrapportering og oppfølging
- Utarbeidelse og forbedring av rutiner innenfor stillingens ansvarsområder
- Kvalitetskontroll, koordinering og oppfølging av innkjøp og avtaler
- Andre oppgaver etter avtale med leder
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Kvalifikasjoner
- Krav til relevant økonomiutdanning innenfor arbeidsområdet, minimum fra videregående skole
- Krav til dokumentert erfaring i økonomioppfølging, regnskap og lønnsarbeid fra privat eller offentlig sektor
- God systemkompetanse, herunder gode Excel-kunnskaper, og gjerne erfaring med Agresso
- Kjennskap til offentlige budsjett- og rapporteringsprosesser er ønskelig
Personlige egenskaper
- Ansvarsfull og jobber selvstendig
- Strukturert og nøyaktig
- Teamorientert, gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- En bidragsyter til et godt og positivt arbeidsmiljø
- Godt humør og «stå-på-vilje»
- Forbedringsorientert
Vi tilbyr
- Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
- Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
- Brønnøy kommune er en IA- bedrift
- En utviklingsorientert organisasjon
Spørsmål om stillingen
Teknisk sjef, Ole Bjørn Nilsen, tlf.: Logg inn for å se kontaktinformasjon / Logg inn for å se kontaktinformasjon
Generell info
Språkkunnskaper
Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B1. (eller nivå B2 ved et universitet)
Ansettelse
Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis.
Intervju
Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte.
Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.
Søknad sendes
Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)
Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.
Se annonsen og søk på stillingen