<  
>  
Annonsen er utløpt (vises ikke lenger i stillingssøket eller i bedriftsprofilen)
Stillingsannonse

Vikariat - Rådgiver Leveransesenter for informasjonsforvaltning Statnett

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Vi har medarbeidere som skal i foreldrepermisjon og søker etter en dyktig og fleksibel rådgiver til Leveransesenter for informasjonsforvaltning i prosjekt for perioden 01.01.2021-31.12.2021.

Stillingen har organisatorisk tilhørighet i avdeling for Informasjonsforvaltning - Anlegg og prosjekt i Nettdrift. Avdelingen leverer ressurser og kompetanse til prosjekt og drift på informasjonsforvaltning og anleggsinformasjon.

Leveransesenter for informasjonsforvaltning har ansvar for å levere tjenester til Statnetts portefølje av nettanleggsprosjekt. Det innebærer å planlegge og legge til rette for effektiv samhandling, arbeidsflyt og sporbarhet gjennom alle prosjektets faser og informasjonens videre livsløp.

Arbeidssted for stillingen kan være Trondheim, Sandnes eller Oslo.

Arbeidsoppgaver

I rollen som rådgiver informasjonsforvaltning vil du sammen med leveranseteamet ha ansvar for å:

  • Planlegge og legge til rette for effektiv informasjonsforvaltning i prosjektgjennomføringen som sikrer komplette og korrekte data i driftfasen
    • Gi faglig støtte og opplæring til medlemmer av prosjekt og leverandører i systembruk, krav og prosesser
    • Påse at planer og rutiner for informasjonsforvaltning i prosjekt utarbeides, implementeres og vedlikeholdes
    • Påse at gjeldende krav til informasjonsforvaltning er ivaretatt ved kontraktsinngåelse
    • Administrere prosjektenes samhandlingsløsning, herunder opprette, konfigurere, vedlikeholde og avslutte samhandlingsrom
    • Aktivt bidra med forbedring og videreutvikling av fag og metodikk i leveransesenter og til linjen
    Kvalifikasjoner
    • Høyere utdanning innen relevant fagområde vil være et fortrinn
    • Meget god eRoom kompetanse (Community Administrator)
    • Erfaring med prosessbasert eRoom funksjonalitet (steg databaser)
    • Kompetanse på metodikk for risikobasert tilnærming
    • Erfaring fra operativ dokumentstyring i komplekse prosjekter hos byggherre/operatørselskap
    • Erfaring med implementering av ny metodikk/nye verktøy og systemer
    • God skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk og engelsk 
    Personlige egenskaper
    • Trives med å kommunisere og samarbeide med mennesker på ulike nivåer i organisasjonen og med ulik faglig bakgrunn
    • Trygg på digital kommunikasjonsform da teamet er spredt på ulike lokasjoner
    • Fleksibel og løsningsorientert
    • Høy leveranseevne og god evne til å planlegge og prioritere egne arbeidsoppgaver
    • Evne til å bygge gode relasjoner og bidra i videreutviklingen av et sterkt faglig og sosialt team 
    Vi tilbyr

    Vi tilbyr et sterkt og godt fagmiljø med dyktige og hyggelige kolleger i Trondheim, Sandnes og Oslo.

    Du vil få jobbe med en stor og spennende prosjektportefølje samt få mulighet til å bli kjent med og delta i spennende utviklingsoppgaver.

    Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

    Se flere annonser

    Stendi avdeling Høvik søker våken nattevakt til 69% stilling.
    27.11.2020 Bærum
    Stendi har ledig en fast helg- stilling ved avdeling Høvik, Bærum. Stillingen er på 29,58 %, bestående av arbeid hver
    27.11.2020 Bærum
    Om Risenga Bo- og Omsorgssenter: Risenga Bo- og Omsorgssenter er et sykehjem med 104 langtidsplasser fordelt på 6 avdelinger, i
    22.10.2020 Asker
    Vi trenger 2 nattevakter i fast stilling, samt tilkallingsvikarer i langvakter (12 timer) og medlever vakter (døgn), hvor det er
    26.11.2020 Ringsaker
    Intility er i sterk vekst og søker flere dyktige medarbeidere til vår supportavdeling, Technical Services. Ønsker du å jobbe med
    26.08.2020 Oslo
    Vi er i sterk vekst og søker flere dyktige teknikere for å ivareta vår Device Management-plattform, som brukes av mer enn 35 000
    08.09.2020 Oslo
    TL;DR: Kom og jobb som utvikler i et verdensledende skyselskap!Ønsker du å jobbe for et verdensledende IT-selskap med et konsept
    22.09.2020 Oslo
    Systemutvikling og Porteføljer, Statnett Vil du legge til rette for en fullelektrisk framtid og bidra til at samfunnskritiske systemer alltid er
    01.10.2020 Oslo
    Vis alle 19.355 ledige stillinger

    Bli kjent med Statnett

    Flere gode grunner til å velge Statnett

    - Vi setter sikkerhet over alt

    - Vi skal gjennomføre mange store prosjekter i de kommende årene

    - Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver

    - Vi har etablert gode karrieresystemer og lederverktøy

    - Vi har jobbmuligheter over hele landet

    - Vi et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere

    Vis mer

    Vi søker kandidater som kan identifisere seg med våre verdier; fellesskap, respekt og langsiktighet.

    Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar bakgrunnssjekk med hjemmel i energiloven, og følger sikkerhetskrav fra norske myndigheter ved ansettelse. Dersom stillingen krever sikkerhetsklarering etter sikkerhetsloven må du være villig til å oppgi relevante opplysninger.

     Hvorfor velge å jobbe i Statnett:

    • Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt
    • Vi forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur
    • Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år
    • Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet
    • Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt
    • Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt
    • Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere

     Statnett har ansvar for å utvikle og drifte det norske kraftsystemet slik at det til enhver tid møter kravene som samfunnet har til energisektoren. Vi har også ansvaret for forbindelsene til Sverige, Finland, Russland, Danmark og Nederland. Statnett gjennomfører nå en rekke store og spennende prosjekter og har behov for flere kompetente og motiverte medarbeidere. For å fremme mangfold og variasjon blant våre 1400 ansatte ønsker vi søkere uavhengig av etnisk bakgrunn, kjønn og alder. Årlige medarbeiderundersøkelser viser at Statnett har et godt arbeidsmiljø og fornøyde medarbeidere.

    Les mer om Statnett

    Stillingsbeskrivelse

    Vi har medarbeidere som skal i foreldrepermisjon og søker etter en dyktig og fleksibel rådgiver til Leveransesenter for informasjonsforvaltning i prosjekt for perioden 01.01.2021-31.12.2021.

    Stillingen har organisatorisk tilhørighet i avdeling for Informasjonsforvaltning - Anlegg og prosjekt i Nettdrift. Avdelingen leverer ressurser og kompetanse til prosjekt og drift på informasjonsforvaltning og anleggsinformasjon.

    Leveransesenter for informasjonsforvaltning har ansvar for å levere tjenester til Statnetts portefølje av nettanleggsprosjekt. Det innebærer å planlegge og legge til rette for effektiv samhandling, arbeidsflyt og sporbarhet gjennom alle prosjektets faser og informasjonens videre livsløp.

    Arbeidssted for stillingen kan være Trondheim, Sandnes eller Oslo.

    Arbeidsoppgaver

    I rollen som rådgiver informasjonsforvaltning vil du sammen med leveranseteamet ha ansvar for å:

    • Planlegge og legge til rette for effektiv informasjonsforvaltning i prosjektgjennomføringen som sikrer komplette og korrekte data i driftfasen
      • Gi faglig støtte og opplæring til medlemmer av prosjekt og leverandører i systembruk, krav og prosesser
      • Påse at planer og rutiner for informasjonsforvaltning i prosjekt utarbeides, implementeres og vedlikeholdes
      • Påse at gjeldende krav til informasjonsforvaltning er ivaretatt ved kontraktsinngåelse
      • Administrere prosjektenes samhandlingsløsning, herunder opprette, konfigurere, vedlikeholde og avslutte samhandlingsrom
      • Aktivt bidra med forbedring og videreutvikling av fag og metodikk i leveransesenter og til linjen
      Kvalifikasjoner
      • Høyere utdanning innen relevant fagområde vil være et fortrinn
      • Meget god eRoom kompetanse (Community Administrator)
      • Erfaring med prosessbasert eRoom funksjonalitet (steg databaser)
      • Kompetanse på metodikk for risikobasert tilnærming
      • Erfaring fra operativ dokumentstyring i komplekse prosjekter hos byggherre/operatørselskap
      • Erfaring med implementering av ny metodikk/nye verktøy og systemer
      • God skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk og engelsk 
      Personlige egenskaper
      • Trives med å kommunisere og samarbeide med mennesker på ulike nivåer i organisasjonen og med ulik faglig bakgrunn
      • Trygg på digital kommunikasjonsform da teamet er spredt på ulike lokasjoner
      • Fleksibel og løsningsorientert
      • Høy leveranseevne og god evne til å planlegge og prioritere egne arbeidsoppgaver
      • Evne til å bygge gode relasjoner og bidra i videreutviklingen av et sterkt faglig og sosialt team 
      Vi tilbyr

      Vi tilbyr et sterkt og godt fagmiljø med dyktige og hyggelige kolleger i Trondheim, Sandnes og Oslo.

      Du vil få jobbe med en stor og spennende prosjektportefølje samt få mulighet til å bli kjent med og delta i spennende utviklingsoppgaver.

      Relaterte studier og skoler for denne stillingen

      Se også alle studier innen:

      Søknadsinformasjon

      Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

      Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

      Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

      Rekrutteringskalender

      • NOV 29
        2020
        5 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
      • DES 02
        2020
        1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)

      Facta om Statnett