<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Aquatiq søker en målrettet og strategisk person som vår nye CFO. Aquatiq

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Unik mulighet som CFO for et av innlandets mest spennende selskaper. Som CFO vil du få en sentral rolle i Aquatiq konsernet, med ansvar for finansiell-strategisk planlegging samt presentasjon og evaluering av resultatutvikling.

CFO vil være en del av Aquatiq sitt lederteam der strategier legges for eksisterende og nye markeder. Du vil rapportere til CEO i Aquatiq, samt styret. Som CFO vil du legge finansielle strategier og analysere selskaper på tvers av Aquatiq gruppen. Du vil også lede regnskapsavdelingen som sitter på vårt hovedkontor i Lillehammer.

Aquatiq har i dag en MSA (Management Service Agreement) med vårt datterselskap Aqua Pharma Group hvor vi skal levere Back-Office tjenester til en fast årlig pris. Mye av jobben til CFO vil dreie seg om å sørge for at den blir oppfylt til beste evne for Aqua Pharma Group.

Stillingen som CFO vil by på mange utfordringer og innebærer en stor grad av frihet og initiativs vilje. Aquatiq er en bedrift med store vekstambisjoner og som CFO vil du ha muligheten til å bidra til å utvikle en spennende bedrift med store nasjonale og internasjonale ambisjoner.

Forberede grunnlag for avgjørelser

  • Finansiell rapportering og planlegging
  • Strategisk helhetstenking
  • Forretningsutvikling i eksisterende markeder
  • Løpende dialog med våre daglige ledere i ulike datterselskap
  • Etablering og oppbygging av nye markeder (formalia, ERP)
  • Analysere og kommunisere risiko finansielt og i valuta
  • M&A kompetanse
  • Innkjøpskompetanse
  • Fasilitere- og kontrollere vekst
  • Overvåke arbeidskapital, cash balanse /pool,
  • Kontakt med nasjonale og internasjonale banker
  • Bistå i implementering av nye digitale systemer

Finans, compliance og rapportering

  • I samarbeid med tredjepartsleverandører sørge for at finansiell praksis er i tråd med lovgivning og forskrifter (feks regnskap og skatt) i de land vi er etablert.
  • Planlegging og tilrettelegging for årlig revisjonsprosess. Sørge for overholdelse av revisjonsplan og analyse av våre business units i forskjellige land. Derav varelager, kostnader, trender og andre viktige faktorer.
  • Sørge for riktig forsikringspolicy og dekning på tvers av gruppen.
  • Lede og koordinere gruppens rapportering med regnskapsmessige konsolideringer og elimineringer.
  • Evne til å utarbeide ligningspapirer er et stort pluss, men ikke et krav.
  • Utarbeide rutiner for optimal kapitalutnyttelse og potensiale i våre selskaper.

Finansiell planlegging & analyse

  • Sørge for presis fremleggelse av økonomiske og operasjonelle analyser etter behov. Dette inkluderer blant annet budsjetter, kontantstrømsanalyse, inntekter, marginer, EBITDA, arbeidskapital og kapitalutgifter.
  • Fasilitere og forberede prognoser for gruppen, inkludert rapporter som oppsummerer aktivitetsnivå, omsetning og selskapets finansielle posisjon.
  • Analysere og rapportere om viktige avvik fra mål, prognoser og sammenlikning med historisk utvikling. Sørge for en tydelig forståelse av kjerneaktivitetene til gruppen og fremtidige estimater.
  • Kommunisere, diskutere og utfordre finansielle konsekvenser med konsernledelsen.
  • Koordinere finansielle analyser som støtter opp om kapitalinvesteringer.
  • Forberede og presentere finans relaterte temaer på møter.
  • Innkjøp- og kostnadsforbedringer

Om deg

  • Du har høyere utdanning innen økonomi og ledelse.
  • Minimum 5 års erfaring med lignende arbeidsoppgaver og/eller økonomi, strategi og forretningsutvikling.
  • Erfaring fra B2B industri er en fordel, men ikke et krav.
  • Kunde- og resultatorientert kombinert med sterke samarbeidsegenskaper, påvirkning- og innflytelsesevne.
  • Du kan motivere og kan ta initiativ. Du er ikke redd for å utfordre eksisterende prosesser og ser etter forbedringer. Du kan håndtere oppgaver både nasjonalt og internasjonalt.
  • Du har gode kunnskaper i skriftlig og muntlig engelsk.
  • Særs gode kunnskaper om skatt, avgift og kapitalmarkedet.
  • Du har gode kunnskaper i bruk av Excel, regnskaps- og rapporteringssystemer. N-Gaap og kunnskap til IFRS er positivt.

Hva kan vi tilby:

  • Et innovativt miljø som jobber med en spennende industri.
  • Aquatiq er en bedrift i vekst med ekspansive ambisjoner.
  • Konkurransedyktige vilkår.
  • Norskeid bedrift med internasjonalt fotavtrykk.
  • Stor grad av frihet i rollen. Muligheten for å sette preg på driften av selskapet.
  • Inkluderende organisasjonsstruktur med korte beslutningsveier.
  • Arbeidsgiver som legger til rette for kompetanseheving av ansatte.



Adresse: Lillehammer

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Se flere annonser

Om Risenga bo- og omsorgssenter Risenga Bo- og Omsorgssenter er et sykehjem med 104 langtidsplasser fordelt på 6 avdelinger, i
04.03.2021 Asker
Aleris Tromsø søker sykepleier til operasjon/operasjonssykepleier. Fast stilling 50-100%. Aleris Sykehus og Røntgen Tromsø holder til i moderne lokaler i Sjøgata 31-33 i
04.03.2021 Tromsø
Vil du være med og gjennomføre de mest spennende bygg- og anleggsprosjektene i Norge?   Vi søker deg som er
10.09.2020 Hele Norge
Vil du være med og gjennomføre de mest spennende bygg- og anleggsprosjektene i Norge?   Vi søker deg som er
10.09.2020 Hele Norge
Vil du være med og gjennomføre de mest spennende bygg- og anleggsprosjektene i Norge?   Vi søker deg som er
10.09.2020 Hele Norge
Vil du ha sommerjobb i Skanska og være med og gjennomføre de mest spennende bygg- og anleggsprosjektene i Norge?  
10.09.2020 Hele Norge
Vil du ha sommerjobb i Skanska og være med og gjennomføre de mest spennende bygg- og anleggsprosjektene i Norge?  
10.09.2020 Hele Norge
Vil du ha sommerjobb i Skanska og være med og gjennomføre de mest spennende bygg- og anleggsprosjektene i Norge?  
10.09.2020 Hele Norge
Vis alle 33.314 ledige stillinger

Aquatiq har i dag ca 150 medarbeidere lokalisert blant annet i Lillehammer, Bergen, Oslo, Bodø og Trondheim. I tillegg har vi forretning i Danmark, UK, Canada, Australia, New Zealand og Chile. Aquatiq er komplett leverandør av ekspertise og løsninger til den globale matindustrien. Vi leverer blant annet konsulenttjenester, prosess systemer, hygieneløsninger, digitale analyseverktøy og kjemikalier. I tillegg er vi medeier i Aqua Pharma Group som er markedsledende innen biosikkerhet i akvakulturindustrien. Konsernet omsetter for rundt 500-600 MNOK.

Les mer om Aquatiq

Stillingsbeskrivelse

Unik mulighet som CFO for et av innlandets mest spennende selskaper. Som CFO vil du få en sentral rolle i Aquatiq konsernet, med ansvar for finansiell-strategisk planlegging samt presentasjon og evaluering av resultatutvikling.

CFO vil være en del av Aquatiq sitt lederteam der strategier legges for eksisterende og nye markeder. Du vil rapportere til CEO i Aquatiq, samt styret. Som CFO vil du legge finansielle strategier og analysere selskaper på tvers av Aquatiq gruppen. Du vil også lede regnskapsavdelingen som sitter på vårt hovedkontor i Lillehammer.

Aquatiq har i dag en MSA (Management Service Agreement) med vårt datterselskap Aqua Pharma Group hvor vi skal levere Back-Office tjenester til en fast årlig pris. Mye av jobben til CFO vil dreie seg om å sørge for at den blir oppfylt til beste evne for Aqua Pharma Group.

Stillingen som CFO vil by på mange utfordringer og innebærer en stor grad av frihet og initiativs vilje. Aquatiq er en bedrift med store vekstambisjoner og som CFO vil du ha muligheten til å bidra til å utvikle en spennende bedrift med store nasjonale og internasjonale ambisjoner.

Forberede grunnlag for avgjørelser

  • Finansiell rapportering og planlegging
  • Strategisk helhetstenking
  • Forretningsutvikling i eksisterende markeder
  • Løpende dialog med våre daglige ledere i ulike datterselskap
  • Etablering og oppbygging av nye markeder (formalia, ERP)
  • Analysere og kommunisere risiko finansielt og i valuta
  • M&A kompetanse
  • Innkjøpskompetanse
  • Fasilitere- og kontrollere vekst
  • Overvåke arbeidskapital, cash balanse /pool,
  • Kontakt med nasjonale og internasjonale banker
  • Bistå i implementering av nye digitale systemer

Finans, compliance og rapportering

  • I samarbeid med tredjepartsleverandører sørge for at finansiell praksis er i tråd med lovgivning og forskrifter (feks regnskap og skatt) i de land vi er etablert.
  • Planlegging og tilrettelegging for årlig revisjonsprosess. Sørge for overholdelse av revisjonsplan og analyse av våre business units i forskjellige land. Derav varelager, kostnader, trender og andre viktige faktorer.
  • Sørge for riktig forsikringspolicy og dekning på tvers av gruppen.
  • Lede og koordinere gruppens rapportering med regnskapsmessige konsolideringer og elimineringer.
  • Evne til å utarbeide ligningspapirer er et stort pluss, men ikke et krav.
  • Utarbeide rutiner for optimal kapitalutnyttelse og potensiale i våre selskaper.

Finansiell planlegging & analyse

  • Sørge for presis fremleggelse av økonomiske og operasjonelle analyser etter behov. Dette inkluderer blant annet budsjetter, kontantstrømsanalyse, inntekter, marginer, EBITDA, arbeidskapital og kapitalutgifter.
  • Fasilitere og forberede prognoser for gruppen, inkludert rapporter som oppsummerer aktivitetsnivå, omsetning og selskapets finansielle posisjon.
  • Analysere og rapportere om viktige avvik fra mål, prognoser og sammenlikning med historisk utvikling. Sørge for en tydelig forståelse av kjerneaktivitetene til gruppen og fremtidige estimater.
  • Kommunisere, diskutere og utfordre finansielle konsekvenser med konsernledelsen.
  • Koordinere finansielle analyser som støtter opp om kapitalinvesteringer.
  • Forberede og presentere finans relaterte temaer på møter.
  • Innkjøp- og kostnadsforbedringer

Om deg

  • Du har høyere utdanning innen økonomi og ledelse.
  • Minimum 5 års erfaring med lignende arbeidsoppgaver og/eller økonomi, strategi og forretningsutvikling.
  • Erfaring fra B2B industri er en fordel, men ikke et krav.
  • Kunde- og resultatorientert kombinert med sterke samarbeidsegenskaper, påvirkning- og innflytelsesevne.
  • Du kan motivere og kan ta initiativ. Du er ikke redd for å utfordre eksisterende prosesser og ser etter forbedringer. Du kan håndtere oppgaver både nasjonalt og internasjonalt.
  • Du har gode kunnskaper i skriftlig og muntlig engelsk.
  • Særs gode kunnskaper om skatt, avgift og kapitalmarkedet.
  • Du har gode kunnskaper i bruk av Excel, regnskaps- og rapporteringssystemer. N-Gaap og kunnskap til IFRS er positivt.

Hva kan vi tilby:

  • Et innovativt miljø som jobber med en spennende industri.
  • Aquatiq er en bedrift i vekst med ekspansive ambisjoner.
  • Konkurransedyktige vilkår.
  • Norskeid bedrift med internasjonalt fotavtrykk.
  • Stor grad av frihet i rollen. Muligheten for å sette preg på driften av selskapet.
  • Inkluderende organisasjonsstruktur med korte beslutningsveier.
  • Arbeidsgiver som legger til rette for kompetanseheving av ansatte.



Adresse: Lillehammer

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Fakta om Aquatiq