Stiftelsen Blå Kors Fredrikstad har fått tildelt midler til Prosjektet Ambulerende
sosionomtjeneste og i den anledning søker vi etter Sosionom som kan lede prosjektet.
Prosjektet har en varighet til 31.01.2023. Stillingen innebærer prosjektledelse. Ansettelsen er midlertidig.
En sosionomtjeneste har som hensikt å øke og videreutvikle det sosialfaglige tilbudet til personer med ROP lidelser. Et slikt tilbud vil være supplerende og av stor verdi for de tjenestene vi og det offentlige tilbyr. Sosionomen vil gi den enkelte tett og fleksibel oppfølging, og samtidig bidra til bedre koordinerte hjelpetiltak både i egen organisasjon og med det øvrige hjelpeapparatet. Prosjektet vil bidra til å gi personer med ROP-lidelser bedre levekår og økt livskvalitet.
Målgruppen i prosjektet personer som er 18 år og eldre med ROP-lidelser (ruslidelser og psykisk sykdom). Målgruppen mottar tjenester fra Stiftelsen Blå Kors Fredrikstad, det offentlige og/eller andre ideelle aktører. Det første året i prosjektet ønsker vi å tilby tjenesten internt i stiftelsen.
Hovedmålsettingen for en ambulerende sosionomtjeneste vil være å kartlegge deltakerens utfordringer, behov og motivasjon for endring, for deretter å etablere en plan for oppfølging med hjelp fra det offentlige tjenestetilbudet som svarer på utfordringer.
Våre verdier egenkraft, medmenneskelighet, verdighet og kvalitet er et viktig fundament i prosjektet. Sosionomen skal ta den enkelte på alvor med fokus på hjelp til selvhjelp og myndiggjøring.
Prosjektleder er en del av en prosjektgruppe med ressurser fra stiftelsen. Prosjektleder rapporterer til virksomhetsleder på Varmestua. Konseptutvikling og videreføring av prosjektet vil være viktige arbeidsoppgaver.
Kvalifikasjoner:
- Bachelorstudium innen helse- og sosialfag (Sosionom)
- God kjennskap til hjelpeapparatet
- Relevant arbeidserfaring og kunnskap/erfaring innen ROP
- Erfaring fra prosjektledelse
- Erfaring med MI (Motiverende Intervju) og FIT (Feedback Informed Treatment) er ønskelig, men det stilles ikke krav om dette
- Erfaring fra frivillig arbeid er positivt
Personlige egenskaper:
- Selvgående
- Motiverende og engasjert samarbeidspartner for brukere, kollegaer og Tidgivere, samt eksterne samarbeidspartnere.
- Stor arbeidskapasitet og arbeidslyst med evnen til å prioritere innenfor eget ansvarsområde samt å kunne arbeide selvstendig
- Strukturert og fleksibel
- Godt humør og stort engasjement
- God til å bygge relasjoner
Stillingen lønnes iht. garantilønnsystem Landsoverenskomst for helse og sosiale tjenester mv., stillinger med krav til 3-årig U/H utdannelse.
Ønsket oppstart 1. mai.
Spørsmål om stillingen kan stilles til Jorid D. Bertelsen, virksomhetsleder Varmestua,
Mobil /epost: Logg inn for å se kontaktinformasjon / Logg inn for å se kontaktinformasjon
Spørsmål om rekrutteringsprosessen kan sendes til HR Rådgiver June Dahlman på e-post: Logg inn for å se kontaktinformasjon
Søknadsfrist: 7. februar 2021
Epost:
Logg inn for å se kontaktinformasjonLogg inn for å se kontaktinformasjon