Om stillingen
Finnmarkskystens perle søker arkivansvarlig i 100 % fast stilling.
Post og arkivtjenesten ligger under sentraladministrasjon sammen med Servicetorget, IT, økonomi, HMS/internkontroll og beredskap.
Stillingen er fast med snarlig tiltredelse.
Måsøy kommune skal oppfattes som en profesjonell tilbyder av kommunale tjenester samt være en attraktiv arbeidsgiver både ovenfor våre ansatte i dag og fremtidige arbeidstakere.
Vi søker kollega med arkivkompetanse, kunnskap og erfaring fra elektronisk arkivarbeid, samt interesse for arkivfaget. Vi trenger en medarbeider som kan delta både i det daglige arbeidet og bidra til utvikling av nye rutiner. Gode ferdigheter i bruk av IKT-verktøy vektlegges.
Tilsetting i Måsøy kommune skjer på de vilkår som fremgår av de enhver tid gjeldende lover, tariffavtaler, reglement og øvrige bestemmelser.
Det utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker søknaden sin unntatt offentlighet må grunngi dette særskilt i søknaden. I henhold til offentlighetsloven kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om og ikke bli oppført på søkerlisten.
Måsøy kommune er en del av virkemiddelordningen for Nord-Troms og Finnmark. Dette innebærer skattemessige fordeler, samt at de som bor og arbeider i Finnmark får ettergitt studiegjeld etter gjeldende regler fra Lånekassen.
Søknadsfrist: 10.05.21
Søknad på stillingen sendes elektronisk via
Hovedarbeidsoppgaver
- Arkivansvarlig vil ha ansvaret for videreutvikling og vedlikehold av kommunens arkivplan, herunder rutiner for saksbehandling og arkivering, oversikt over arkivserier samt bortsetting og avlevering av avsluttede arkiv
- Delta i de daglige rutinene i arvikdanning som vurdering av arkivverdighet, klassering, journalføring, skanning, restanseoppfølging, avskriving, arkivlegging og utlån.
- Kvalitetssikring og arkivpleie
- Rådgiving, brukerstøtte og oppfølging av saksbehandlere
- Sikring av offentlig journal
- Sørge for at arkivfunksjonen yter effektiv tjeneste for alle interne og eksterne brukere av arkivet.
Kvalifikasjonskrav
- Arkivfaglig utdannelse
- Kunnskap om NOARK 5 standarden
- Erfaring fra arkivarbeid innenfor offentlig forvaltning
- Kunnskap og aktuelt lovverk
- Gode IKT-kunnskaper og interesse for digitale løsninger
- Resultat og utviklingsorientert
Erfaring fra arkivarbeid kan kompensere for manglende utdannelse.
Vi søker deg som trives i hektisk miljø og jobber godt både selvstendig og i samarbeid med andre. Du skal være serviceinnstilt og løsningsorientert. Du skal være motivert for, og ha evne til å tilegne deg nye arbeidsoppgaver og kunnskaper.
Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø med mulighet for selvstendighet og faglig utvikling
- Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
- Lønn etter kvalifikasjoner
- Flyttegodtgjørelse etter kommunens retningslinjer
- Tilsetting skjer etter en samlet vurdering av utdanning, praksis og personlige kvalifikasjoner. Personlig egnethet vektlegges.
Spørsmål om stillingen
Dersom du vil vite mer om stillingen – ta gjerne kontakt med kommunedirektør Odd-Børge Pedersen på tlf Logg inn for å se kontaktinformasjon eller på mail
Søknadsfrist
10. mai 2021
Bli bedre kjent med oss her
Ingen ting å klage på