Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon94 Presentasjon av stillingen:
I politisk sekretariat søker vi etter møtesekretær. Politisk sekretariat har 14 medarbeidere og yter servicetjenester til ordfører og folkevalgte. Stillingen rapporterer til avdelingsleder.
Hovedoppgaver i sekretariatet:
Tilrettelegge for politiske beslutningsprosesser og forvalte politiske styringsorgan
Bidra til gode arbeidsvilkår for folkevalgte og folkevalgtopplæring
Tilrettelegging og servicefunksjoner for politisk ledelse og politiske organer.
Tilrettelegging for representasjonsoppgaver og arrangementer på vegne av politisk ledelse
Generell administrativ og juridisk rådgivning
Gjennomføre valg og meddommervalg
Administrere vigsler
Arbeidsoppgaver
- Møtesekretær for politiske styringsorganer
- Arbeid med og kvalitetssikring av, IKT - systemer og elektronisk dokumentflyt
- Administrative oppgaver knyttet til servicefunksjoner for folkevalgte organer
- Tilrettelegging av ulike administrative oppgaver knyttet til sekretariatets ansvarsområde
Stillingen er hovedsakelig på dagtid, men innebærer også deltakelse på politiske kveldsmøter
Kvalifikasjoner
- Relevant erfaring og utdanning, gjerne på bachelorgrad nivå. Ekstra relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning.
- Relevant og meget god kompetanse i bruk av IKT verktøy/saksbehandlingssystem, gjerne P360 eller tilsvarende
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Relevant erfaring med håndtering av saksdokumenter, innkalling til møter, skrive protokoller og praktisk og teknisk gjennomføring av møter
Vi søker deg som
- har erfaring fra administrative oppgaver
- har erfaring som møtesekretær
- liker å jobbe med IKT verktøy og behersker dette godt
- gjerne kjennskap til P360 og saksbehandling i P360 eller tilsvarende
- er positiv, effektiv, strukturert og jobber selvstendig
- liker å tilrettelegge og yte service
- er fleksibel, samarbeidsorientert og kan vise til gode samarbeidsevner.
- har interesse for og kunnskap om, kommunal forvaltning og politiske prosesser
-personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- Interessante arbeidsoppgaver og et kompetent arbeidsfellesskap
- Kompetanseutviklingsprogram for alle ansatte
- Fleksibel arbeidstidsordning tilrettelagt for noe ettermiddags- og kveldsarbeid
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Lønn etter kommunens lønns- og stillingsregulativ
Kontaktinformasjon
Hege Damm Schwarz, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Knud Askers vei 25
1383 Asker
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Asker kommune
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon94
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 18.04.2021