<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Prosjektleder innen vann og avløp - Sivilingeniør Frogn kommune

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Frogn kommune, med Drøbak by, ligger sentralt plassert ved Oslofjorden ca. 3 mil syd for Oslo. Kommunen har ca 16.000 innbyggere og 3000 fritidsboliger. Her finner du blant annet Gamle Drøbak med verdifull trehusbebyggelse, lang kystlinje og en engasjert befolkning. Kommunen jobber med følgende satsningsområder: klima og energi, livskvalitet og folkehelse, stedsutvikling, bolig- og nærmiljø samt næringsutvikling

Vi skal de nærmeste årene investere betydelige beløp i rehabilitering av eksisterende og etablering av ny infrastruktur, inkludert vann-, overvanns- og avløpssystemer. For å sikre god planlegging, gode anskaffelser og prosjektstyring, trenger vi å styrke vår kapasitet med en sivilingeniør innen vann og avløp.

Enhet for teknisk drift og forvaltning består av fire avdelinger: Byggesak og, tverrfaglig forvaltning og to driftsavdelinger. Den utlyste stillingen hører under den tverrfaglige forvaltningsavdelingen med fagene vei, vann, avløp, renovasjon, kart/geodata, park, idrett, havner og miljø. Avdelingen samarbeider tett med driftsavdelingen.

Arbeidstid og stillingsstørrelse: 100% fast. Kl. 08:00 - 16:00 (fleksibel arbeidstid)

Arbeidssted: Holterveien 24 (kontorsted p.t.) og Rådhusveien 6, Drøbak

Ansvarsområde og hovedarbeidsoppgaver for tiden:

  • Prosjektplanlegging og -styring innenfor vann, avløp og renovasjon
  • Offentlige anskaffelser
  • Utarbeide saksfremlegg til folkevalgte
  • Økonomistyring og kvalitetssikring av prosjekter
  • Samarbeid med andre avdelinger og enheter, herunder avgi uttalelser innen fagområdet til plan- og byggesaker
  • Evaluering og kontroll av ferdigstilte prosjekter
  • Bidra til utforming av styringsdokumenter som hovedplaner for vann og avløp og overvannsnorm
  • Være kontaktperson for og følge opp eksterne leverandører når slike benyttes til gjennomføring av prosjekter for kommunen

Prosjektledelse på andre områder eller andre oppgaver kan tillegges ved behov, avhengig av den ansattes erfaring og kvalifikasjoner.

Kvalifikasjonskrav:

  • Sivilingeniør innenfor vann og avløp eller tilsvarende relevant masterutdannelse
  • Minimum 5 års relevant arbeidserfaring fra entreprenørbransjen, kommune eller rådgivende ingeniørselskap
  • Gode datakunnskaper
  • Stor grad av initiativ, struktur og ansvarlighet
  • Erfaring med offentlige anskaffelser
  • Erfaring med ledelse av tverrfaglige prosjekter og kontraktsoppfølging
  • Erfaring med å ivareta alle forhold til offentlige myndigheter
  • Gode kommunikasjonsevner
  • God norsk fremstillingsevne, muntlig og skriftlig

Personlig egnethet vil bli tillagt vekt.

Personlige egenskaper:

  • Strukturert
  • Gode samarbeidsevner
  • Fleksibel
  • Engasjert
  • Trives med å jobbe i tverrfaglige team
  • Høy etisk standard
  • Stor arbeidskapasitet
  • Sterk gjennomføringsevne
  • Evne til å jobbe selvstendig og effektivt

Vi kan tilby:

  • Varierte, spennende og samfunnsnyttige arbeidsoppgaver
  • Et godt arbeidsmiljø med hyggelige, dyktige og engasjerte kolleger
  • Trening i arbeidstiden
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Velkommen som interessent i et faglig utfordrende, hyggelig og sosialt arbeidsmiljø.

Tiltredelsesdato: Etter avtale, og gjerne så snart som mulig

Lønnsplassering: Lønn etter avtale

Kontaktperson: Enhetsleder Gro Ravne, tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon eller avdelingsleder Line Gulbrandsen, tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon





Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Se flere annonser

Vevlestova bofellesskap ligger på Osterøy og vi yter heldøgns omsorgstjenester til våres beboere med ulike bistandsbehov. Vi søker engasjerte og
11.06.2021 Osterøy
Tolletaten er en etat i spennende utvikling, med mange pågående endrings- og utviklingsprosesser. Etaten har nylig ferdigstilt en omorganiseringsprosess og
13.05.2021 Narvik
Tolletaten er en etat i spennende utvikling, med mange pågående endrings- og utviklingsprosesser. Etaten har nylig ferdigstilt en omorganiseringsprosess og
13.05.2021 Flere steder
I NCC er vi dristige nok til å tro at vi kan forandre verden til det bedre. En jobb hos
10.06.2021 Stavanger
I NCC er vi dristige nok til å tro at vi kan forandre verden til det bedre. En jobb hos
10.06.2021 Bergen
I NCC er vi dristige nok til å tro at vi kan forandre verden til det bedre. En jobb hos
10.06.2021 Oslo
Vil du jobbe i anleggsbransjen? Som følge av nye prosjekter søker Peab Anlegg, DK Vest flere dyktige medarbeidere. Peab satser offensivt
10.06.2021 Bergen
Do you want to push the boundaries of your profession and develop your excellence in an open, collaborative and empowering
10.06.2021 Oslo
Vis alle 28.491 ledige stillinger
Frogn er en kommune i Akershus som ligger i regionen Follo. Frogn grenser til Nesodden i nord, Ås i øst og Vestby i sør. Storgården Froen har gitt navnet til bygda. Den gammelnorske formen Fraun gikk senere over til Frogn. Fraun betyr antagelig fruktbar, gjødslet jord og vitner om eldgammel jordbrukskultur i området. Det finnes finnes mange severdigheter i Frogn kommune. Dette kan være severdigheter som Drøbak Golfklubb, Follo Museum, Oscarsborg, Drøbak Akvarium, Julehuset i Drøbak og Drøbak Lutefiskmuseum. Disse ligger sentralt i Drøbak by, som også er administrasjonssenter. Drøbak blir gjerne kaldt "badebyen", dette fordi byen har manger strender og var i gamle dager et populært badested for Oslobeboere. Det tyske krigsskipet Blucher ble senket fra Oscarsborg 9. april 1940. Befolkning 14 308 (2008) Les mer om Frogn kommune

Stillingsbeskrivelse

Frogn kommune, med Drøbak by, ligger sentralt plassert ved Oslofjorden ca. 3 mil syd for Oslo. Kommunen har ca 16.000 innbyggere og 3000 fritidsboliger. Her finner du blant annet Gamle Drøbak med verdifull trehusbebyggelse, lang kystlinje og en engasjert befolkning. Kommunen jobber med følgende satsningsområder: klima og energi, livskvalitet og folkehelse, stedsutvikling, bolig- og nærmiljø samt næringsutvikling

Vi skal de nærmeste årene investere betydelige beløp i rehabilitering av eksisterende og etablering av ny infrastruktur, inkludert vann-, overvanns- og avløpssystemer. For å sikre god planlegging, gode anskaffelser og prosjektstyring, trenger vi å styrke vår kapasitet med en sivilingeniør innen vann og avløp.

Enhet for teknisk drift og forvaltning består av fire avdelinger: Byggesak og, tverrfaglig forvaltning og to driftsavdelinger. Den utlyste stillingen hører under den tverrfaglige forvaltningsavdelingen med fagene vei, vann, avløp, renovasjon, kart/geodata, park, idrett, havner og miljø. Avdelingen samarbeider tett med driftsavdelingen.

Arbeidstid og stillingsstørrelse: 100% fast. Kl. 08:00 - 16:00 (fleksibel arbeidstid)

Arbeidssted: Holterveien 24 (kontorsted p.t.) og Rådhusveien 6, Drøbak

Ansvarsområde og hovedarbeidsoppgaver for tiden:

  • Prosjektplanlegging og -styring innenfor vann, avløp og renovasjon
  • Offentlige anskaffelser
  • Utarbeide saksfremlegg til folkevalgte
  • Økonomistyring og kvalitetssikring av prosjekter
  • Samarbeid med andre avdelinger og enheter, herunder avgi uttalelser innen fagområdet til plan- og byggesaker
  • Evaluering og kontroll av ferdigstilte prosjekter
  • Bidra til utforming av styringsdokumenter som hovedplaner for vann og avløp og overvannsnorm
  • Være kontaktperson for og følge opp eksterne leverandører når slike benyttes til gjennomføring av prosjekter for kommunen

Prosjektledelse på andre områder eller andre oppgaver kan tillegges ved behov, avhengig av den ansattes erfaring og kvalifikasjoner.

Kvalifikasjonskrav:

  • Sivilingeniør innenfor vann og avløp eller tilsvarende relevant masterutdannelse
  • Minimum 5 års relevant arbeidserfaring fra entreprenørbransjen, kommune eller rådgivende ingeniørselskap
  • Gode datakunnskaper
  • Stor grad av initiativ, struktur og ansvarlighet
  • Erfaring med offentlige anskaffelser
  • Erfaring med ledelse av tverrfaglige prosjekter og kontraktsoppfølging
  • Erfaring med å ivareta alle forhold til offentlige myndigheter
  • Gode kommunikasjonsevner
  • God norsk fremstillingsevne, muntlig og skriftlig

Personlig egnethet vil bli tillagt vekt.

Personlige egenskaper:

  • Strukturert
  • Gode samarbeidsevner
  • Fleksibel
  • Engasjert
  • Trives med å jobbe i tverrfaglige team
  • Høy etisk standard
  • Stor arbeidskapasitet
  • Sterk gjennomføringsevne
  • Evne til å jobbe selvstendig og effektivt

Vi kan tilby:

  • Varierte, spennende og samfunnsnyttige arbeidsoppgaver
  • Et godt arbeidsmiljø med hyggelige, dyktige og engasjerte kolleger
  • Trening i arbeidstiden
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Velkommen som interessent i et faglig utfordrende, hyggelig og sosialt arbeidsmiljø.

Tiltredelsesdato: Etter avtale, og gjerne så snart som mulig

Lønnsplassering: Lønn etter avtale

Kontaktperson: Enhetsleder Gro Ravne, tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon eller avdelingsleder Line Gulbrandsen, tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon





Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • JUN 13
    2021
    3 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
  • JUN 14
    2021
    2 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • JUN 17
    2021
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • JUN 20
    2021
    7 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
Flere muligheter
11 ledige stillinger

Fakta om Frogn kommune