For å lykkes i stillingen er du siviløkonom eller revisor, fortrinnsvis med høyere revisorstudium. Du har tre til fem års erfaring med revisjon, eller innen en økonomiavdeling i et eiendomsselskap. Du har kjennskap til eiendomsbransjen, og er kjent med spesialregler innenfor bransjen eksempelvis merverdiavgift for eiendom. Det er en fordel om du har kjennskap til økonomisystemet Microsoft Dynamics 365, eiendomsforvaltningssystemet OnSite 365 (PMax), fakturahåndteringssystemet ExFlow, samt Maestro Årsoppgjør.
Som person er du nysgjerrig og uredd for å ta i bruk digitale verktøy og moderne økonomi-/regnskapsprogrammer, samt Excel og andre relevante IT-verktøy. Du liker å ta initiativ og er en lagspiller som ser muligheter der andre ser begrensninger. Du er selvstendig, strukturert og nøyaktig.
I stillingen vil du, sammen med ditt team med dedikerte økonomimedarbeidere jobbe høyt og lavt på tvers av problemstillinger innenfor regnskap, skatt, rapportering og personalledelse. Du vil naturligvis ha en del faste oppgaver, men som leder med fagansvar vil hverdagen også være preget av variasjon. Du vil også måtte ta del i, og ivareta, ad hoc oppgaver.
Sentrale arbeids- og ansvarsområder:
- Fag- og personalansvar for et team med 4-5 økonomikonsulenter,
- Oppfølging av regnskapsrapportering og budsjettprosesser
- Ressursperson i regnskaps-, mva- og skattespørsmål
- Utarbeidelse av periodisk intern og ekstern rapportering
- Være en ressursperson for øvrige avdelinger
- Utarbeidelse av årsregnskap med noter
- Utarbeidelse av ligningspapirer
- Kontakt med revisor
- Regnskapsføring og økonomistyring fra A til Å for minst et eiendomsselskap
Vi tilbyr:
- Faglige utfordringer i et profesjonelt eiendomsmiljø som er i ekspansjon
- Gode muligheter til å utvide egen kompetanse
- Godt arbeidsmiljø med dyktige og trivelige kollegaer
- Utvidet ferie
- Gode låne- forsikrings- og pensjonsordninger
- Moderne kontorlokaler sentralt i Bjørvika
- Firmahytter, et aktivt bedriftsidrettslag og eget treningssenter i kontorlokalene
KLP Eiendom konsernet har i dag virksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Luxembourg og Storbritannia. Det er i dag lokale økonomiavdelinger ved fire av lokasjonene. Som regnskapssjef vil du utføre tjenester både for Norge og utlandet.
Høres dette ut som spennende stilling for deg? Da ser vi frem til å lese din CV og søknad inne fristen 24. mai. Hvis du har spørsmål til stillingen, kan du ta kontakt med Økonomisjef Espen Almvik, tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon.
Adresse: Oslo