Om stillingen
Stillingen er i hovedsak knyttet til opplæring, tilsyn og klagesaksbehandling etter lov om sosiale tjenenester i arbeids- og velferdsforvaltningen, med et særlig ansvar for oppgaver på fagområdet økonomisk rådgivning. Du vil også få oppgaver innen flere av faggruppenes områder:
- Saksbehandling og tilsynsvirksomhet etter lov om sosiale tjenester i arbeids- og velferdsforvaltningen.
- Råd og veiledning av kommuner og enkeltindivider, samt opplæring rettet mot ansatte i NAV.
- Regionkontakt på fagområdet økonomisk rådgivning. Som regionkontakt vil du blant annet ha ansvaret for å holde kurs for økonomiske rådgivere i NAV, og for å gi juridisk veiledning til rådgiverne.
- Andre arbeidsoppgaver på seksjonen/avdelingen må kunne påregnes.
Du må regne med noe reisevirksomhet.
Stillingen er lagt til kontorsted Steinkjer.
Kvalifikasjoner
Juridisk embetseksamen eller mastergrad i rettsvitenskap.
Det er i tillegg en fordel om du har
- kjennskap til saksfeltet.
- erfaring fra klagesaksbehandling og/eller arbeid med tilsyn.
- kunnskap om økonomisk rådgivning, for eksempel kjennskap til regelverk som gjelder privatøkonomi.
- erfaring fra å drive opplæring.
- annen relevant tilleggsutdanning og erfaring.
Ved vurdering av kvalifiserte søkere vil det bli lagt vekt på
- gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig, samt evne til å presentere fagstoff på en pedagogisk og engasjerende måte.
- gode samarbeidsevner og godt humør.
- evne til å arbeide strukturert og selvstendig.
- evne til å være løsningsorientert og inneha effektiv tilnærming.
Avdelingen er preget av utfordrende og spennende arbeidsoppgaver og vi har forventninger til alle våre medarbeidere om kvalitet i alle ledd, nøyaktighet og etterrettelighet er derfor viktig i vårt arbeid. Vi leter etter deg som har stor arbeidskapasitet og er fleksibel. Du samarbeider godt med andre og liker å arbeide både selvstendig og i team. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Godt faglig og sosialt miljø sammen med kollegaer med ulik fagbakgrunn.
- En arbeidsplass i stadig utvikling, og gode muligheter for varierte arbeidsoppgaver.
- Fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger.
- Avlønning etter statens lønnsregulativ som rådgiver, stillingskode 1434, (kr 500.000 - 570.000), eller som seniorrådgiver, stillingskode 1364, (kr 550.000 - 620.000) avhengig av erfaring og kvalifikasjoner
Tiltredelse i stillingen 1. september 2021.
Arbeidsvilkår
Fra lønnen trekkes 2 % lovfestet innskudd til Statens pensjonskasse. De første 6 måneder regnes som prøvetid.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, innkalles minst en søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, må søkerne oppfylle visse krav.
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbsøkerportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter. Statsforvalteren i Trøndelag har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og redusert funksjonsevne.
Dersom søker ønsker å reservere seg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge. Attester og vitnemål må vedlegges søknaden.
Vil du vite mer om stillingen kan du ta kontakt med seksjonsleder Hanne Reitan Øksnes, tlf. 910 00 780.