<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Head of Media med guts, faglig tyngde og innflytelse søkes til Coop, en av Norges største annonsører Nye og Kloke Hoder

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Coop skal være ledende og innovativ i utnyttelse av kundeinnsikt og data for å skape de beste kundeopplevelsene. Med gode kunden først -beslutninger skal markedsarbeidet innoveres, og nå er vi på jakt etter markedets beste Head of Media til å sitte ved rattet.

Coop skal gjennomføre et skifte i markedskommunikasjonen, hvor bruk av data og muligheten for å kunne være mer relevant gjennom personaliserte budskap, blir motoren i arbeidet. Basert på kundeinnsikt skal Coop kommunisere relevant og attraktivt innhold til kundene når de trenger det, i de kanalene de er. Markedsavdelingen har ansvaret for å bygge sterke merkevarer gjennom gode kommunikasjonsuttak, på vegne av våre kjeder innen dagligvare og bygg, samt Coop som mormerke og våre egen merkevarer.

Som Head of Media må du ha en sterk media- og markedsføringskompetanse og erfaring med å jobbe med reklame- og medieinvesteringer i forbrukermarkedet.

Rollen vil ha ansvaret for å:

  • Lede transformasjon fra massekommunikasjon til økende grad av segmentert, personalisert og datadrevet kommunikasjon
  • Utvikle intern kunnskap om medielandskapet, nasjonale- og globale medieaktører og forstå medieutviklingen og trender
  • Utvikle Coop Norge sin mediestrategi med optimale medieinvesteringer for Coop i Norge.
  • Sikre riktige strategiske mediepartnerskap til beste for Coop i Norge gjennom styring av sentrale medieleverandører for optimal effekt av samlede medieinvesteringer.
  • Lede og bygge opp et slagkraftig in-house media-team som skal løfte og styrke Coop sin egen kompetanse innen media
  • Ivareta og optimere samlede medieinvesteringer for Coop i Norge

For å trives i rollen tror vi du har:

  • Master eller bachelor innen markedsføring, kommunikasjon eller økonomi
  • Meget høy forretningsmessig forståelse for verdien av å jobbe med datadreven og målrettet markedsføring
  • Digital markedsføringskompetanse og god teknologiforståelse innen anvendelse av MarTech og annonseteknologi
  • Kjennskap til Google Marketing Platform, Google Ads, Facebook Business Manager, og programmatisk annonsering
  • Relevant erfaring fra større annonsører og/eller mediebyrå med ansvar for strategisk planlegging og dokumentasjon av effekt
  • God forståelse for tall, analyse og effektmåling.
  • Analytiske evner og kjennskap til salgsmodellering, attribusjonsanalyser
  • Innsikt i GDPR og muligheter og begrensninger i det digitale økosystemet for annonsekjøp
  • Erfaring fra å bygge internt kompetansemiljø
  • Utstrakt erfaring i anvendelse og bruk av kundeinnsikt i ulike marketing- og kommunikasjonsuttak

For å trives i rollen tror vi du er:

  • En sterk teambygger
  • Initiativrik, løsningsorientert, analytisk og strukturert
  • En solid strateg som evner å utvikle planer og sette de ut i livet
  • En relasjonsbygger som oppnår gjennomslagskraft gjennom tillit
  • Kommersiell og har sterke markedsstrategiske evner
  • God til å jobbe effektivt i team på tvers av fagområder
  • Tålmodig og har gode pedagogiske egenskaper

Søknadsfrist: 15. august

*I henhold til GDPR bes du søke via systemet, og ikke direkte til kontaktpersonen (e) oppført i denne annonsen.

Coop eies av 1,8 millioner medeiere. Dette skiller oss fra konkurrentene og gjenspeiles i vår visjon -- det skal lønne seg å velge Coop. Vår form for verdiskaping handler om å skape verdier for de mange. Medeierskapet gir mulighet til å påvirke, og til å ta del i overskuddet som skapes. 150 år etter stiftelsen av det første forbrukersamvirkelaget i Norge jobber Coop fortsatt mot samme mål -- basert på de samme verdiene. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA, som har ansvar for Coops felles innkjøp, grossist og logistikkvirksomhet, kjedeadministrasjon, merkevarebygging og medlemsprogram.




Adresse: Oslo

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Se flere annonser

Vi søker etter flere miljøarbeidere/terapeuter til våre tiltak i Elverums-området. Vår ambisjon er å være best på tilrettelegging av individuelle
24.09.2021 Elverum
Vi inviterer deg til å ta i bruk din kunnskap og erfaring som bygningsingeniør eller geotekniker i en stilling hvor
03.02.2021 Kristiansand
We invite you to bring your professional engineering background and passion for sustainable energy into play, as you contribute to
03.06.2021 Oslo
Vil du jobbe med å skape energieffektive og bærekraftige bygg? Dersom du er en inkluderende, nysgjerrig og ansvarlig prosjektleder med
02.09.2021 Lillestrøm
Vil du jobbe med å skape energieffektive og bærekraftige bygg? Dersom du er en inkluderende, nysgjerrig og ansvarlig prosjektleder med
02.09.2021 Lillestrøm
E-business salgssupport og administrasjon Arbeidsoppgaver: Administrator av vår kundeportal (brukertilgang, firmaer, kampanjer, oversettelser o.l.) Ansvarlig for prising, prisutregning og årlig
02.09.2021 Flere steder
Har du høy maskinteknisk interesse, evner du å skape tillit – og har du i tillegg erfaring med heiser og
02.09.2021 Lillestrøm
Jeg er en hyggelig og sosial dame på 42 år som søker assistent. Bor i egen leilighet sammen med min
23.09.2021 Trondheim
Vis alle 30.009 ledige stillinger

Vi i Nye og Kloke Hoder er dedikerte rådgivere innen rekruttering, kommunikasjon og organisasjon/endring.

Les mer om Nye og Kloke Hoder

Stillingsbeskrivelse

Coop skal være ledende og innovativ i utnyttelse av kundeinnsikt og data for å skape de beste kundeopplevelsene. Med gode kunden først -beslutninger skal markedsarbeidet innoveres, og nå er vi på jakt etter markedets beste Head of Media til å sitte ved rattet.

Coop skal gjennomføre et skifte i markedskommunikasjonen, hvor bruk av data og muligheten for å kunne være mer relevant gjennom personaliserte budskap, blir motoren i arbeidet. Basert på kundeinnsikt skal Coop kommunisere relevant og attraktivt innhold til kundene når de trenger det, i de kanalene de er. Markedsavdelingen har ansvaret for å bygge sterke merkevarer gjennom gode kommunikasjonsuttak, på vegne av våre kjeder innen dagligvare og bygg, samt Coop som mormerke og våre egen merkevarer.

Som Head of Media må du ha en sterk media- og markedsføringskompetanse og erfaring med å jobbe med reklame- og medieinvesteringer i forbrukermarkedet.

Rollen vil ha ansvaret for å:

  • Lede transformasjon fra massekommunikasjon til økende grad av segmentert, personalisert og datadrevet kommunikasjon
  • Utvikle intern kunnskap om medielandskapet, nasjonale- og globale medieaktører og forstå medieutviklingen og trender
  • Utvikle Coop Norge sin mediestrategi med optimale medieinvesteringer for Coop i Norge.
  • Sikre riktige strategiske mediepartnerskap til beste for Coop i Norge gjennom styring av sentrale medieleverandører for optimal effekt av samlede medieinvesteringer.
  • Lede og bygge opp et slagkraftig in-house media-team som skal løfte og styrke Coop sin egen kompetanse innen media
  • Ivareta og optimere samlede medieinvesteringer for Coop i Norge

For å trives i rollen tror vi du har:

  • Master eller bachelor innen markedsføring, kommunikasjon eller økonomi
  • Meget høy forretningsmessig forståelse for verdien av å jobbe med datadreven og målrettet markedsføring
  • Digital markedsføringskompetanse og god teknologiforståelse innen anvendelse av MarTech og annonseteknologi
  • Kjennskap til Google Marketing Platform, Google Ads, Facebook Business Manager, og programmatisk annonsering
  • Relevant erfaring fra større annonsører og/eller mediebyrå med ansvar for strategisk planlegging og dokumentasjon av effekt
  • God forståelse for tall, analyse og effektmåling.
  • Analytiske evner og kjennskap til salgsmodellering, attribusjonsanalyser
  • Innsikt i GDPR og muligheter og begrensninger i det digitale økosystemet for annonsekjøp
  • Erfaring fra å bygge internt kompetansemiljø
  • Utstrakt erfaring i anvendelse og bruk av kundeinnsikt i ulike marketing- og kommunikasjonsuttak

For å trives i rollen tror vi du er:

  • En sterk teambygger
  • Initiativrik, løsningsorientert, analytisk og strukturert
  • En solid strateg som evner å utvikle planer og sette de ut i livet
  • En relasjonsbygger som oppnår gjennomslagskraft gjennom tillit
  • Kommersiell og har sterke markedsstrategiske evner
  • God til å jobbe effektivt i team på tvers av fagområder
  • Tålmodig og har gode pedagogiske egenskaper

Søknadsfrist: 15. august

*I henhold til GDPR bes du søke via systemet, og ikke direkte til kontaktpersonen (e) oppført i denne annonsen.

Coop eies av 1,8 millioner medeiere. Dette skiller oss fra konkurrentene og gjenspeiles i vår visjon -- det skal lønne seg å velge Coop. Vår form for verdiskaping handler om å skape verdier for de mange. Medeierskapet gir mulighet til å påvirke, og til å ta del i overskuddet som skapes. 150 år etter stiftelsen av det første forbrukersamvirkelaget i Norge jobber Coop fortsatt mot samme mål -- basert på de samme verdiene. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA, som har ansvar for Coops felles innkjøp, grossist og logistikkvirksomhet, kjedeadministrasjon, merkevarebygging og medlemsprogram.




Adresse: Oslo

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • SEP 25
    2021
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
1 ledig stilling