<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Er du en dyktig og engasjert jurist med interesse for offentlige anskaffelser og trigges av å jobbe med flinke fagfolk? Statens Pensjonskasse

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Juridisk innkjøpsrådgiver

Innkjøpsenheten har ansvaret for å gjennomføre alle anskaffelser i SPK og følge opp avtaler på vegne av virksomheten. Vi samarbeider tett med resten av organisasjonen for å finne de beste løsningene og sikre gode anskaffelser for SPK. Vi kjøper inn varer og tjenester for omkring 300 millioner kroner i året. 70 prosent av dette er tjenestekjøp.

Innkjøpsseksjonen består av fem personer inkludert seksjonsleder.

Om rollen

Du vil bidra inn i anskaffelses- og avtaleforvaltningsprosessene med juridisk rådgivning, kvalitetssikring av konkurransedokumenter og bistand i forbindelse med utarbeidelse og forvaltning av kontrakter. Det kan også bli aktuelt å lede egne anskaffelsesprosesser.

Hovedoppgaver

  • Anskaffelsesfaglig rådgivning og støtte, samt bistand og kvalitetssikring av konkurransedokumenter.
  • Bidra til god kontraktsoppfølging og håndtering av kontraktsrettslige spørsmål.
  • Klage- og innsynsbehandling.
  • Bidra til å videreutvikle arbeidsprosesser, rutiner og verktøy vi bruker.
  • Bistand til seksjonen og ledelsen på juridiske problemstillinger utover det som er knyttet til anskaffelser og kontraktsrett.

Alle i seksjonen bidrar til vårt kontinuerlige forbedringsarbeid. Som juridisk innkjøpsrådgiver vil du ha en sentral rolle i dette arbeidet, herunder ansvaret for å forvalte og oppdatere malverket vårt.

Erfaring og kompetanse som er viktig for rollen

Vår nye juridiske innkjøpsrådgiver må tilfredsstille følgende kvalifikasjoner:

  • Master i rettsvitenskap eller cand.jur.
  • Erfaring med regelverket for offentlige anskaffelser.
  • Gode IT/digitale ferdigheter.
  • Meget god formulerings- og formidlingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig.

I tillegg er det en fordel at du har erfaring med:

  • Offentlig forvaltning.
  • Personvern og databehandleravtaler.
  • Standardavtaler.
  • Lede og fasilitere arbeidsgrupper og prosesser.
  • Håndtering av kontrakter på engelsk.

Egenskaper vi tror du har

Du må like å jobbe i dybden med dokumenter og sette deg raskt inn i ny informasjon, samtidig som du har evne til å løfte blikket og sikre fremdrift i prosesser. Det er viktig at du er selvstendig, tydelig, tillitsskapende og i stand til å ta beslutninger. I tillegg håper vi at du kjenner deg igjen i følgende egenskaper:

  • Du er serviceinnstilt og har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Du er selvgående og gjør andre gode med din kompetanse.
  • Du tenker helhetlig, er utviklingsorientert, og tar initiativ og ansvar utover egne oppgaver.
  • Du er analytisk og nøyaktig, og jobber strukturert og effektivt.
  • Du trives i en hektisk hverdag og har høy gjennomføringsevne.

Du kommer til en arbeidsplass hvor engasjement og initiativ til forbedringer blir verdsatt. Målet vårt er å være en digital og fremtidsrettet anskaffelsesenhet med et godt arbeidsmiljø.
Vi vil legge vekt på personlig egnethet og sammensetningen av seksjonen totalt sett i ansettelsen.

Hvordan er det å jobbe hos oss?

Som juridisk innkjøpsrådgiver hos oss får du spennende, varierte og meningsfylte arbeidsoppgaver. Du jobber sammen med engasjerte og hyggelige kollegaer som gjerne deler kunnskap og erfaring. Du får konkurransedyktige betingelser, med en av Norges beste pensjonsordninger, gunstige låne- og forsikringsordninger. Vi holder til i nye lokaler på Skøyen med kort vei til buss, trikk og tog. Vi har innendørs sykkelparkering med sykkelvask og garderobe med dusjmuligheter. I tillegg får du fleksibel arbeidstid med mulighet for hjemmekontor.

SPK ønsker å speile hele samfunnet og ha bredde og mangfold i arbeidsmiljøet. Vi oppfordrer deg til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet eller nedsatt funksjonsevne.

Høres dette interessant ut?

Ta gjerne kontakt med en av våre rådgivere i Orion & Partners for en uforpliktende telefon dersom du er nysgjerrig på hvordan det er hos oss! Geir Olderbakk Logg inn for å se kontaktinformasjon eller Helge Frisch Logg inn for å se kontaktinformasjon. Vil du vi skal ringe deg opp med mer informasjon om stillingen? SMS #891 til Logg inn for å se kontaktinformasjon eller Logg inn for å se kontaktinformasjon.

Søknad og søknadsbrev der du begrunner din motivasjon for å jobbe hos oss sendes via søknads-link.




Adresse: Oslo

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Se flere annonser

Vi søker etter flere miljøarbeidere til våre boliger. Vår ambisjon er å være best på tilrettelegging av individuelle tjenester gjennom
17.09.2021 Flere steder
Vi søker etter flere miljøarbeidere til våre boliger. Vår ambisjon er å være best på tilrettelegging av individuelle tjenester gjennom
17.09.2021 Flere steder
Aleris Frogner er Norges største private sykehus og holder til i Frederik Stangs gate på Frogner i Oslo. Sykehuset har
17.09.2021 Oslo
Er du autorisert sykepleier og ønsker å bli en del av et organisert fagteam? Vil du også jobbe på et
10.08.2021 Flere steder
Stendi Seniors utrykningstjeneste i Asker og Bærum betjener nærmere 3000 brukere av trygghetsalarm. Vår oppgave er å rykke ut ved
16.09.2021 Flere steder
Stendi Senior drifter Risenga Bo- og Omsorgssenter i Asker. Sykehjemmet har 104 langtidsplasser fordelt på 6 avdelinger, i tillegg til
16.09.2021 Asker
Stendi er Norges største omsorgsaktør og driver landsdekkende virksomhet innen barnevern, bo- og omsorgstjenester, eldreomsorg, hjemmehjelp og personlig assistanse (BPA).
15.09.2021 Moss
Om Risenga Bo- og Omsorgssenter: Risenga Bo- og Omsorgssenter har 104 langtidsplasser fordelt på 6 avdelinger, i tillegg til Trygghetsavdelingen
15.09.2021 Asker
Vis alle 20.115 ledige stillinger

Statens pensjonskasse er Norges største leverandør av offentlig tjenestepensjon. I tillegg tilbyr vi boliglån og forsikringsordninger.

Vi eies av Arbeidsdepartementet, og det er Stortinget som fastsetter våre rammebetingelser. På vegne av staten forvalter vi pensjonsrettigheter på 339 milliarder kroner for 1 600 virksomheter og 950 000 tidligere og nåværende ansatte i stat, skole, forskning, apotek og organisasjoner.

Vi administrerer pensjonsordningen for statsansatte og store deler av undervisnings- og forskningssektoren. For de statsansatte er medlemskapet i Statens Pensjonskasse obligatorisk. I tillegg er virksomheter som statsforetak, statsaksjeselskaper og andre virksomheter med offentlig tilknytning medlemmer hos oss på frivillig basis.

Antall ansatte

Statens pensjonskasse har ca 380 medarbeidere – pluss 100 prosjektmedarbeidere som er leid inn for å jobbe med pensjonsreformen.

Les mer om Statens Pensjonskasse

Stillingsbeskrivelse

Juridisk innkjøpsrådgiver

Innkjøpsenheten har ansvaret for å gjennomføre alle anskaffelser i SPK og følge opp avtaler på vegne av virksomheten. Vi samarbeider tett med resten av organisasjonen for å finne de beste løsningene og sikre gode anskaffelser for SPK. Vi kjøper inn varer og tjenester for omkring 300 millioner kroner i året. 70 prosent av dette er tjenestekjøp.

Innkjøpsseksjonen består av fem personer inkludert seksjonsleder.

Om rollen

Du vil bidra inn i anskaffelses- og avtaleforvaltningsprosessene med juridisk rådgivning, kvalitetssikring av konkurransedokumenter og bistand i forbindelse med utarbeidelse og forvaltning av kontrakter. Det kan også bli aktuelt å lede egne anskaffelsesprosesser.

Hovedoppgaver

  • Anskaffelsesfaglig rådgivning og støtte, samt bistand og kvalitetssikring av konkurransedokumenter.
  • Bidra til god kontraktsoppfølging og håndtering av kontraktsrettslige spørsmål.
  • Klage- og innsynsbehandling.
  • Bidra til å videreutvikle arbeidsprosesser, rutiner og verktøy vi bruker.
  • Bistand til seksjonen og ledelsen på juridiske problemstillinger utover det som er knyttet til anskaffelser og kontraktsrett.

Alle i seksjonen bidrar til vårt kontinuerlige forbedringsarbeid. Som juridisk innkjøpsrådgiver vil du ha en sentral rolle i dette arbeidet, herunder ansvaret for å forvalte og oppdatere malverket vårt.

Erfaring og kompetanse som er viktig for rollen

Vår nye juridiske innkjøpsrådgiver må tilfredsstille følgende kvalifikasjoner:

  • Master i rettsvitenskap eller cand.jur.
  • Erfaring med regelverket for offentlige anskaffelser.
  • Gode IT/digitale ferdigheter.
  • Meget god formulerings- og formidlingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig.

I tillegg er det en fordel at du har erfaring med:

  • Offentlig forvaltning.
  • Personvern og databehandleravtaler.
  • Standardavtaler.
  • Lede og fasilitere arbeidsgrupper og prosesser.
  • Håndtering av kontrakter på engelsk.

Egenskaper vi tror du har

Du må like å jobbe i dybden med dokumenter og sette deg raskt inn i ny informasjon, samtidig som du har evne til å løfte blikket og sikre fremdrift i prosesser. Det er viktig at du er selvstendig, tydelig, tillitsskapende og i stand til å ta beslutninger. I tillegg håper vi at du kjenner deg igjen i følgende egenskaper:

  • Du er serviceinnstilt og har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Du er selvgående og gjør andre gode med din kompetanse.
  • Du tenker helhetlig, er utviklingsorientert, og tar initiativ og ansvar utover egne oppgaver.
  • Du er analytisk og nøyaktig, og jobber strukturert og effektivt.
  • Du trives i en hektisk hverdag og har høy gjennomføringsevne.

Du kommer til en arbeidsplass hvor engasjement og initiativ til forbedringer blir verdsatt. Målet vårt er å være en digital og fremtidsrettet anskaffelsesenhet med et godt arbeidsmiljø.
Vi vil legge vekt på personlig egnethet og sammensetningen av seksjonen totalt sett i ansettelsen.

Hvordan er det å jobbe hos oss?

Som juridisk innkjøpsrådgiver hos oss får du spennende, varierte og meningsfylte arbeidsoppgaver. Du jobber sammen med engasjerte og hyggelige kollegaer som gjerne deler kunnskap og erfaring. Du får konkurransedyktige betingelser, med en av Norges beste pensjonsordninger, gunstige låne- og forsikringsordninger. Vi holder til i nye lokaler på Skøyen med kort vei til buss, trikk og tog. Vi har innendørs sykkelparkering med sykkelvask og garderobe med dusjmuligheter. I tillegg får du fleksibel arbeidstid med mulighet for hjemmekontor.

SPK ønsker å speile hele samfunnet og ha bredde og mangfold i arbeidsmiljøet. Vi oppfordrer deg til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet eller nedsatt funksjonsevne.

Høres dette interessant ut?

Ta gjerne kontakt med en av våre rådgivere i Orion & Partners for en uforpliktende telefon dersom du er nysgjerrig på hvordan det er hos oss! Geir Olderbakk Logg inn for å se kontaktinformasjon eller Helge Frisch Logg inn for å se kontaktinformasjon. Vil du vi skal ringe deg opp med mer informasjon om stillingen? SMS #891 til Logg inn for å se kontaktinformasjon eller Logg inn for å se kontaktinformasjon.

Søknad og søknadsbrev der du begrunner din motivasjon for å jobbe hos oss sendes via søknads-link.




Adresse: Oslo

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter