<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Økonomisjef Øksnes kommune

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Org. nr: Logg inn for å se kontaktinformasjon2 Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon97 Presentasjon av stillingen:
Øksnes ønsker ny økonomisjef velkommen! Enhetsleder for økonomi er sentral i Administrasjonssjefens støtteprosesser og spiller en viktig rolle i ukentlige strategiske ledermøter.
Øksnes preges av optimisme og høy utviklingstakt, med fokus på å skape resultater gjennom god tone, fleksibilitet og tverrfaglig samarbeid. Øksnes kommune har kultur for stødig og solid økonomistyring med positive resultater over tid. Økonomisjefen skal være en god støtte og rådgiver i organisasjonen, og en aktiv pådriver for helhetstenking og utvikling av kommunen. Ny økonomisjef vil være sentral i prosessen med å samkjøre felles lønns- og økonomiavdeling. Administrasjonssjefen vil ha ny økonomisjef på plass så raskt som mulig slik at vi får en god overlapping og kompetanseoverføring fra dagens leder som går av med pensjon våren 2022. Vi søker etter en entusiastisk, utviklingsorientert og faglig sterk medarbeider, gjerne med erfaring fra kommunal sektor, som har evne til å jobbe selvstendig og i team. Vår kompetente ansatte i lønns- og økonomiavdelingen er klar for å ta i mot ny leder med god forståelse for relasjonell ledelse og evne til god dialog med avdelingens personal. Positiv innstilling og gode kommunikasjonsferdigheter er en forutsetning for å lykkes i denne jobben, og personlig egnethet vil ha avgjørende betydning i ansettelsesprosessen.

Arbeidsoppgaver

  • Faglig ansvar for kommunens overordnede økonomistyring, finansforvaltning og internkontroll

  • Ansvarlig for økonomiplan, årsbudsjett, regnskap, årsmelding og økonomirapportering

  • Regnskapsansvarlig for noen eksterne virksomheter

  • Bistå Administrasjonssjefen og de tjenesteytende enhetene

  • Bistå organisasjonen med innkjøp og anskaffelser

  • Systemansvarlig for kommunens økonomisystem

  • Lede og utvikle de funksjonene som ligger til stillingens ansvarsområde

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på høyskole- eller universitetsnivå

  • Erfaring med økonomistyring og budsjettarbeid, gjerne fra kommunal virksomhet

  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

  • Gode IKT-kunnskaper, deriblant økonomi- og lønnssystem som benyttes i offentlig sektor

  • Erfaring fra omstilling og utviklingsarbeid teller positivt

Personlige egenskaper

  • Strategisk blikk og evne til å se de store linjer

  • Jobbe selvstendig og tverrfaglig

  • Målrettet, systematisk og nøyaktig

  • Lederegenskaper gjennom å være samlende og samhandlende

  • Positiv innstilling

  • Evne til god kommunikasjon og dialog

Vi tilbyr

Variert arbeid i positivt miljø.
Tilsetting på vanlige kommunale vilkår.
Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning. God forsikringsordning og lånevilkår i KLP.

Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.

Kontaktinformasjon

Jarle Ragnar Meløy, Administrasjonssjef, Logg inn for å se kontaktinformasjon

Arbeidssted

Storgata 27
8430 Myre

Søk på stillingen:

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver:Øksnes kommune

Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon97 Stillingsprosent: 100% Fast Søknadsfrist: 18.10.2021





Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Se flere annonser

Stendi trenger flere trygge og fleksible sykepleiere, vernepleiere og helsefagarbeidere til våre team. Vi har behov for vikarer og ekstravakter. Hos
14.10.2021 Hele Vestfold og Telemark
Vi søker dyktige, engasjerte og ansvarsfulle personer, for å videreutvikle vårt fagteam og arbeidsmiljø. Du bør ha helse/sosialfaglig bakgrunn, og
20.10.2021 Bergen
Den norske virksomheten til Siemens har cirka 600 medarbeidere fordelt på 12 lokasjoner og omsetter for om lag 1,7 milliarder
24.06.2021 Hele Vestfold og Telemark
I NCC er vi dristige nok til å tro at vi kan forandre verden til det bedre. En jobb hos
09.07.2021 Råde
I NCC er vi dristige nok til å tro at vi kan forandre verden til det bedre. En jobb hos
09.07.2021 Råde
Norconsult er Norges ledende tverrfaglige rådgivermiljø innen fornybar energi med totalt over 650 medarbeidere som til daglig utfører rådgivning og
15.07.2021 Bærum
Som følge av økt etterspørsel etter våre tjenester innen markedsområdet Bygg og Eiendom søker Norconsult VVS-rådgivere til avdelingen Bygg og
23.09.2021 Bergen
Skatteetaten er i kontinuerlig utvikling, og divisjon informasjonsforvaltning er en relativt nyetablert divisjon med det formål å styrke forvaltningen av
06.10.2021 Oslo
Vis alle 28.337 ledige stillinger
Øksnes er en kommune i Nordland fylke og er en del av Vesterålen. Den har grense mot kommunene Sortland i sør og Bø i sørvest. Den viktigste næringsveien i kommunen er fiskeri og fiskeindustri, som utgjør 38% av sysselsettinga. Øksnes er også et lite sted på sørsiden av Skogsøya. Der ligger Øksnes kirke, og stedet har gitt navnet til kommunen. Areal 317 km² Befolkning 4 424 (2008) Les mer om Øksnes kommune

Stillingsbeskrivelse

Org. nr: Logg inn for å se kontaktinformasjon2 Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon97 Presentasjon av stillingen:
Øksnes ønsker ny økonomisjef velkommen! Enhetsleder for økonomi er sentral i Administrasjonssjefens støtteprosesser og spiller en viktig rolle i ukentlige strategiske ledermøter.
Øksnes preges av optimisme og høy utviklingstakt, med fokus på å skape resultater gjennom god tone, fleksibilitet og tverrfaglig samarbeid. Øksnes kommune har kultur for stødig og solid økonomistyring med positive resultater over tid. Økonomisjefen skal være en god støtte og rådgiver i organisasjonen, og en aktiv pådriver for helhetstenking og utvikling av kommunen. Ny økonomisjef vil være sentral i prosessen med å samkjøre felles lønns- og økonomiavdeling. Administrasjonssjefen vil ha ny økonomisjef på plass så raskt som mulig slik at vi får en god overlapping og kompetanseoverføring fra dagens leder som går av med pensjon våren 2022. Vi søker etter en entusiastisk, utviklingsorientert og faglig sterk medarbeider, gjerne med erfaring fra kommunal sektor, som har evne til å jobbe selvstendig og i team. Vår kompetente ansatte i lønns- og økonomiavdelingen er klar for å ta i mot ny leder med god forståelse for relasjonell ledelse og evne til god dialog med avdelingens personal. Positiv innstilling og gode kommunikasjonsferdigheter er en forutsetning for å lykkes i denne jobben, og personlig egnethet vil ha avgjørende betydning i ansettelsesprosessen.

Arbeidsoppgaver

  • Faglig ansvar for kommunens overordnede økonomistyring, finansforvaltning og internkontroll

  • Ansvarlig for økonomiplan, årsbudsjett, regnskap, årsmelding og økonomirapportering

  • Regnskapsansvarlig for noen eksterne virksomheter

  • Bistå Administrasjonssjefen og de tjenesteytende enhetene

  • Bistå organisasjonen med innkjøp og anskaffelser

  • Systemansvarlig for kommunens økonomisystem

  • Lede og utvikle de funksjonene som ligger til stillingens ansvarsområde

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på høyskole- eller universitetsnivå

  • Erfaring med økonomistyring og budsjettarbeid, gjerne fra kommunal virksomhet

  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

  • Gode IKT-kunnskaper, deriblant økonomi- og lønnssystem som benyttes i offentlig sektor

  • Erfaring fra omstilling og utviklingsarbeid teller positivt

Personlige egenskaper

  • Strategisk blikk og evne til å se de store linjer

  • Jobbe selvstendig og tverrfaglig

  • Målrettet, systematisk og nøyaktig

  • Lederegenskaper gjennom å være samlende og samhandlende

  • Positiv innstilling

  • Evne til god kommunikasjon og dialog

Vi tilbyr

Variert arbeid i positivt miljø.
Tilsetting på vanlige kommunale vilkår.
Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning. God forsikringsordning og lånevilkår i KLP.

Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.

Kontaktinformasjon

Jarle Ragnar Meløy, Administrasjonssjef, Logg inn for å se kontaktinformasjon

Arbeidssted

Storgata 27
8430 Myre

Søk på stillingen:

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver:Øksnes kommune

Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon97 Stillingsprosent: 100% Fast Søknadsfrist: 18.10.2021





Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter