<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Er du en erfaren jurist, og vil du være med å utvikle kvalitets- og kontrollarbeidet i Folkeregisteret? Skatteetaten

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Vil du bidra til at Folkeregisteret som sentral nasjonal felleskomponent lykkes i den digitale tidsalderen? Vi er på jakt etter deg som kan bidra i utviklingen av kvalitets- og kontrollarbeidet i Folkeregisteret, med deltakelse i analyseprosjekter og utvikling av nye kontrollområder og kontrollmetodikk.

Skatteetaten har ansvar for forvaltning og utvikling av Folkeregisteret, som en rekke aktører i privat virksomhet og offentlig forvaltning, er brukere av. Et folkeregister med høy kvalitet er en forutsetning for at alle borgere skal motta informasjon fra offentlige myndigheter, og for at deres rettigheter og plikter blir ivaretatt. Folkeregisterkontorene jobber med landsdekkende oppgaveløsning.

Vi har modernisert Folkeregisteret og rigget organisasjonen vår for å videreutvikle det nye registeret. Folkeregisteret er inndelt i saksbehandlingsprosesser og produkter, med tilhørende roller. På Grålum er vi to grupper som har ansvar for saksbehandling av utflyttingsmeldinger, behandling av tips i bostedsaker, vi utøver kontrollvirksomhet og ilegger overtredelsesgebyr.

Du vil være pådriver for en løpende, helhetlig og prioritert plan for utvikling, forbedring og endringer i regelverk og system. Stillingen innebærer deltakelse i avdelingens operative faggrupper for kontroll og tips.

Arbeidsoppgaver
  • delta aktivt i arbeidet med å videreutvikle avdelingens kontrolloppgaver og kontrollmetodikk for å sikre effektiv oppgaveløsning og etterlevelse
  • delta i utviklingsprosjekter og samspill med andre avdelinger i Skatteetaten
  • bidra til å utvikle og implementere strategiske mål i den operative kontrollvirksomheten
  • bistå saksbehandlingsmiljøene i kompliserte saker
Kvalifikasjoner
  • master i rettsvitenskap/juridisk embetseksamen. Utenlandsk grad må være godkjent av NOKUT
  • relevant erfaring fra utviklingsarbeid og prosjektdeltagelse
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • fordel med god kunnskap om forvaltningsrett
  • bør ha god kjennskap til Folkeregisteret og Folkeregisterets samfunnsoppdrag fordel med erfaring fra offentlig virksomhe
Personlige egenskaper
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • analytisk, med evne til å tenke helhetlig og strategisk
  • utviklingsorientert
  • god gjennomføringsevne og resultatorientert
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger


Stillingen lønnes som seniorskattejurist (kode 1501), fra kr 600 000 – kr 700 000 avhengig av kvalifikasjoner. Skatteetaten har seks måneder prøvetid.
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.
Noe reisevirksomhet må påregnes.

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Se flere annonser

Stendi søker nattevakter(våken) og vikarer(døgn og timer) til våre barnevernsinstitusjoner i Alta. Stillingsbeskrivelse Stendi søker nattevakter og vikarer til våre
29.01.2020 Alta
Nannas vei er en ny, men godt etablert og flott avdeling på Rykkinn, som yter heldøgns omsorgstjenester til våre brukere
26.11.2021 Bærum
Vi søker nå etter en Helsefagarbeider i fast 100% medlever-stilling til vårt tiltak på Moelv. Vår ambisjon er å være
26.11.2021 Hele Innlandet
Har du lyst på nye utfordringer innenfor VVS, energi/miljøteknisk prosjektering hos Norconsults kontor i Bodø? Norconsult i Bodø utfører komplette
26.04.2021 Bodø
Norconsult er Norges største og en av Nordens ledende tverrfaglige rådgiverbedrifter innen samfunnsplanlegging, prosjektering og arkitektur. Vi er en pådriver for
15.07.2021 Flere steder
Vi søker en dyktig og omgjengelig medarbeider til å være med å videreutvikle fagområdet Elektro ved Norconsults Tromsø-kontor. Norconsult region
15.07.2021 Tromsø
Er du engasjert, kunnskapsrik og gjerne har erfaring innen geoteknikk? Vi søker deg som vil være med å bygge opp vårt
15.07.2021 Tromsø
Avdelingen består i dag av 24 ansatte innenfor fagdisiplinene vann- og avløp, miljø, samferdsel, oppmåling/drone, landskap og plan. Kontoret som
23.09.2021 Bodø
Vis alle 28.181 ledige stillinger

Vil du jobbe i en alltid aktuell etat, der du får ta del i sterke, utviklende fagmiljø og arbeide med samfunnsrelevante oppgaver? Velkommen til Skatteetaten!

Hos oss jobber om lag 6500 ansatte fordelt på hele landet, med ett felles samfunnsoppdrag: Bidra til å sikre finansieringen av velferdssamfunnet. I tillegg sørger vi for et oppdatert folkeregister. Våre kunder er alle landets innbyggere, bedrifter og foretak. 

I Skatteetaten møtes mennesker med ulik kompetanse- og utdanningsbakgrunn. Vi ansetter blant andre jurister, revisorer, økonomer, informatikere, sivilingeniører, statsvitere og informasjons- og kommunikasjonsutdannede. Vi er stolte av å huse et av landets ledende IT-miljøer, og er en stor leverandør av nettbaserte tjenester.

Visjon
Vi jobber ut fra visjonen om et samfunn der alle vil gjøre opp for seg. Målet er at det skal være enkelt å gjør det riktig.

Les mer om Skatteetaten

Stillingsbeskrivelse

Vil du bidra til at Folkeregisteret som sentral nasjonal felleskomponent lykkes i den digitale tidsalderen? Vi er på jakt etter deg som kan bidra i utviklingen av kvalitets- og kontrollarbeidet i Folkeregisteret, med deltakelse i analyseprosjekter og utvikling av nye kontrollområder og kontrollmetodikk.

Skatteetaten har ansvar for forvaltning og utvikling av Folkeregisteret, som en rekke aktører i privat virksomhet og offentlig forvaltning, er brukere av. Et folkeregister med høy kvalitet er en forutsetning for at alle borgere skal motta informasjon fra offentlige myndigheter, og for at deres rettigheter og plikter blir ivaretatt. Folkeregisterkontorene jobber med landsdekkende oppgaveløsning.

Vi har modernisert Folkeregisteret og rigget organisasjonen vår for å videreutvikle det nye registeret. Folkeregisteret er inndelt i saksbehandlingsprosesser og produkter, med tilhørende roller. På Grålum er vi to grupper som har ansvar for saksbehandling av utflyttingsmeldinger, behandling av tips i bostedsaker, vi utøver kontrollvirksomhet og ilegger overtredelsesgebyr.

Du vil være pådriver for en løpende, helhetlig og prioritert plan for utvikling, forbedring og endringer i regelverk og system. Stillingen innebærer deltakelse i avdelingens operative faggrupper for kontroll og tips.

Arbeidsoppgaver
  • delta aktivt i arbeidet med å videreutvikle avdelingens kontrolloppgaver og kontrollmetodikk for å sikre effektiv oppgaveløsning og etterlevelse
  • delta i utviklingsprosjekter og samspill med andre avdelinger i Skatteetaten
  • bidra til å utvikle og implementere strategiske mål i den operative kontrollvirksomheten
  • bistå saksbehandlingsmiljøene i kompliserte saker
Kvalifikasjoner
  • master i rettsvitenskap/juridisk embetseksamen. Utenlandsk grad må være godkjent av NOKUT
  • relevant erfaring fra utviklingsarbeid og prosjektdeltagelse
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • fordel med god kunnskap om forvaltningsrett
  • bør ha god kjennskap til Folkeregisteret og Folkeregisterets samfunnsoppdrag fordel med erfaring fra offentlig virksomhe
Personlige egenskaper
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • analytisk, med evne til å tenke helhetlig og strategisk
  • utviklingsorientert
  • god gjennomføringsevne og resultatorientert
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger


Stillingen lønnes som seniorskattejurist (kode 1501), fra kr 600 000 – kr 700 000 avhengig av kvalifikasjoner. Skatteetaten har seks måneder prøvetid.
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.
Noe reisevirksomhet må påregnes.

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Jus

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Flere muligheter
Traineeprogram
Internship / Praktikanter




 
 
 

Fakta om Skatteetaten