<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Seniorrådgiver innen økonomitjenester Skatteetaten

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Administrative tjenester (AT) ivaretar landsdekkende administrative tjenester som støtter og tilrettelegger for effektiv oppgaveløsning i Skatteetaten. Avdelingen er organisert i en stab og med fire fagseksjoner/tjenesteområder:
Økonomi
Lønn
Eiendom og kontorservice
Dokumentforvaltning

Skatteetaten har ambisjon om at kontinuerlig forbedring skal være en varig arbeids- og ledelsesform. Administrative tjenester vil gjennom denne ambisjonen jobbe opp mot målsettingen om å være blant de beste innen våre tjenesteområder i offentlig sektor.

Økonomiseksjonen er lokalisert på Lillehammer og består av 17 medarbeidere i tillegg til leder. Seksjonens kjerneoppgave er å forvalte og utvikle landsdekkende administrative tjenester i henhold til etatens behov innenfor økonomi- og regnskapstjenester. Leveransene understøttes med forvaltningsoppgaver på bestillings- og fakturabehandlingssystem, økonomisystem og BI-løsninger.  Etterlevelse av bestemmelsene og reglement for økonomistyring i staten er sentralt for seksjonens arbeid.

Arbeidsoppgaver
  • saksbehandling på økonomiområdet 
  • rådgivning innenfor seksjonens fagområder
  • internkontroll på seksjonens ansvarsområde
  • bidra til videreutvikling av seksjonens oppgaveportefølje
  • prosjektarbeid internt og med eksterne samarbeidspartnere
  • øvrige oppgaver innenfor seksjonens regnskaps- og økonomileveranser
Kvalifikasjoner
  • du må ha relevant høyere utdanning – minimum bachelornivå, fortrinnsvis master. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT
  • du må ha praktisk erfaring som Controller eller tilsvarende
  • det er en fordel med god forståelse for økonomistyring i en virksomhet
  • det er en fordel med kjennskap til statlig økonomiregelverk
  • det er en fordel med erfaring fra prosjektarbeid
  • du må ha god kompetanse på Microsoft Office og gode digitale ferdigheter
  • du må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
  • du er proaktiv og selvstendig
  • du tar ansvar utover eget ansvarsområde og har evne til helhetstenkning
  • du er utviklingsorientert og en god problemløser
  • du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • du har en strukturert arbeidsform
  • du er optimistisk av natur

Personlige egenskaper tillegges vekt ved tilsetting.

Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

    Stillingen lønnes som seniorrådgiver, kode 1364. Årslønn: 580 000 - 700 000 avhengig av kvalifikasjoner. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

 

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Se flere annonser

AF AeronMollier har flere langsiktige rammeavtaler for service og vedlikehold av HVAC og kuldeanlegg på offshoreinstallasjoner på norsk sokkel.Marine avdelingen
01.09.2021 Flekkefjord
As a part of our strategy, ABB Information System (IS) department need to expand the skills of managing IT-project within
02.12.2021 Bærum
Vi ønsker oss en avdelingsleder som tør å tenke og satse litt stort, du som ikke er redd for å
06.12.2021 Flere steder
ABB is a supplier of solutions for increased productivity and energy efficiency. ABB Process Automation provide safety and automation systems,
06.12.2021 Stavanger
Stendi AS er Nordens største private aktør innen helse og omsorg. Vi skreddersyr miljøterapeutisk tilbud tilpasset den enkelte bruker eller
06.12.2021 Lier
Bli med ABB og jobb i et team som er dedikert til å skape en fremtid hvor innovative, digitale teknologier
06.12.2021 Bærum
Er du ute etter en spennende og utfordrende stilling der du kan bruke deg selv i et kreativt og positivt
06.12.2021 Fredrikstad
Om Gabels Park: I Gabels Park ønsker vi å skape et hyggelig sted å bo, samtidig som vi tilbyr alt
06.12.2021 Oslo
Vis alle 27.703 ledige stillinger

Vil du jobbe i en alltid aktuell etat, der du får ta del i sterke, utviklende fagmiljø og arbeide med samfunnsrelevante oppgaver? Velkommen til Skatteetaten!

Hos oss jobber om lag 6500 ansatte fordelt på hele landet, med ett felles samfunnsoppdrag: Bidra til å sikre finansieringen av velferdssamfunnet. I tillegg sørger vi for et oppdatert folkeregister. Våre kunder er alle landets innbyggere, bedrifter og foretak. 

I Skatteetaten møtes mennesker med ulik kompetanse- og utdanningsbakgrunn. Vi ansetter blant andre jurister, revisorer, økonomer, informatikere, sivilingeniører, statsvitere og informasjons- og kommunikasjonsutdannede. Vi er stolte av å huse et av landets ledende IT-miljøer, og er en stor leverandør av nettbaserte tjenester.

Visjon
Vi jobber ut fra visjonen om et samfunn der alle vil gjøre opp for seg. Målet er at det skal være enkelt å gjør det riktig.

Les mer om Skatteetaten

Stillingsbeskrivelse

Administrative tjenester (AT) ivaretar landsdekkende administrative tjenester som støtter og tilrettelegger for effektiv oppgaveløsning i Skatteetaten. Avdelingen er organisert i en stab og med fire fagseksjoner/tjenesteområder:
Økonomi
Lønn
Eiendom og kontorservice
Dokumentforvaltning

Skatteetaten har ambisjon om at kontinuerlig forbedring skal være en varig arbeids- og ledelsesform. Administrative tjenester vil gjennom denne ambisjonen jobbe opp mot målsettingen om å være blant de beste innen våre tjenesteområder i offentlig sektor.

Økonomiseksjonen er lokalisert på Lillehammer og består av 17 medarbeidere i tillegg til leder. Seksjonens kjerneoppgave er å forvalte og utvikle landsdekkende administrative tjenester i henhold til etatens behov innenfor økonomi- og regnskapstjenester. Leveransene understøttes med forvaltningsoppgaver på bestillings- og fakturabehandlingssystem, økonomisystem og BI-løsninger.  Etterlevelse av bestemmelsene og reglement for økonomistyring i staten er sentralt for seksjonens arbeid.

Arbeidsoppgaver
  • saksbehandling på økonomiområdet 
  • rådgivning innenfor seksjonens fagområder
  • internkontroll på seksjonens ansvarsområde
  • bidra til videreutvikling av seksjonens oppgaveportefølje
  • prosjektarbeid internt og med eksterne samarbeidspartnere
  • øvrige oppgaver innenfor seksjonens regnskaps- og økonomileveranser
Kvalifikasjoner
  • du må ha relevant høyere utdanning – minimum bachelornivå, fortrinnsvis master. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT
  • du må ha praktisk erfaring som Controller eller tilsvarende
  • det er en fordel med god forståelse for økonomistyring i en virksomhet
  • det er en fordel med kjennskap til statlig økonomiregelverk
  • det er en fordel med erfaring fra prosjektarbeid
  • du må ha god kompetanse på Microsoft Office og gode digitale ferdigheter
  • du må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
  • du er proaktiv og selvstendig
  • du tar ansvar utover eget ansvarsområde og har evne til helhetstenkning
  • du er utviklingsorientert og en god problemløser
  • du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • du har en strukturert arbeidsform
  • du er optimistisk av natur

Personlige egenskaper tillegges vekt ved tilsetting.

Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

    Stillingen lønnes som seniorrådgiver, kode 1364. Årslønn: 580 000 - 700 000 avhengig av kvalifikasjoner. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

 

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • DES 08
    2021
    2 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
Flere muligheter
3 ledige stillinger
Traineeprogram
Internship / Praktikanter




 
 
 

Fakta om Skatteetaten