Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsbeskrivelse
Vestfold Interkommunale Brannvesen, VIB, er en aktiv og levende organisasjon. Som HR-rådgiver vil du være en viktig støttespiller og rådgiver for ledergruppe og ansatte, og være sentral i forhold til utvikling av fagfeltet du har ansvar for, og systemene rundt.
Vi søker HR-rådgiver med bred faglig kompetanse, evne og lyst til å bidra til å videreutvikle VIB.
Arbeidsoppgaver
Faglig ressurs for ledere og medarbeidere i HR relaterte saker
Være bedriftens superbruker på fagsystemer (Visma HRM, Expense og GAT). Opplæring vil bli gitt.
Bistå i rekrutteringsprosesser, lønnsforhandlinger, medarbeidersamtaler, karriere- og kompetanseutvikling og annet relevant personalarbeid
I samarbeid med lokale ledere, følge opp ansatte som er sykmeldt, og jobbe for et inkluderende arbeidsliv (IA-arbeid)
Initiere og analysere medarbeiderundersøkelser, oppfølging av personalhåndboken og lage strategier for å forbedre arbeidsmiljøet
Rådgivning til ledere om lov- og avtaleverk inkludert gjeldene GDPR bestemmelser
Ta aktiv del i samarbeide med arbeidstakerorganisasjoner og verneombud
Utarbeide og følge opp personalpolitiske dokumenter og rutiner
Bistå i oppgaver relatert til kontroll av månedlig lønnskjøring, lønnsberegning og generell lønnspolitikk
Bistå med kurspåmelding, delta aktivt i onboarding av nyansatte og bistå med bemanningsplanlegging i turnus, utarbeidelse av skiftplaner ol.
Være kontaktperson mot NAV, KLP, forsikringsselskap og bedriftshelsetjenesten
Ivareta stabsfunksjoner ved større hendelser innen brann, redning, og akutt forurensingsinnsatser
Kvalifikasjoner
Relevant høyskole- / universitetsutdanning
God og relevant erfaring fra HR arbeid gjerne fra offentlig forvaltning
Erfaring i bruk av HR- relaterte støtte systemer og andre IT- verktøy
Gode muntlig og skriftlig kommunikasjons egenskaper
Ved ansettelse må politiattest fremvises og kandidater må ha gyldig førerkort klasse B
Vi ønske å knytte til oss personer som vil bidra til å påvirke bedriftskulturen positivt gjennom høy faglige kompetanse og gode personlige egenskaper
Personlige egenskaper
Nøyaktig, ryddig, etterrettelig og robust
God relasjonsbygger og gode pedagogiske evner
Forhandlingsvant og løsningsorientert
Selvstendig, initiativrik og fleksibel
Vi tilbyr
En krevende, spennende og utfordrende jobb med et vidt spekter av oppgaver i en organisasjon med et samfunnsnyttig oppdrag
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Fleksibel arbeidstid og for tiden mulighet for trening i arbeidstiden
Konkurransedyktige betingelser
HR rådgiver vil rapportere til brannsjefen.
Personer med minoritetsbakgrunn oppfordres til å søke. Stillingen innebærer uniformsplikt og vitnemål og attester fremlegges på forespørsel.
Har du spørsmål knyttet til stillingen kan du ta kontakt med Skagerak Consulting AS, ved Finn Lauvli Logg inn for å se kontaktinformasjon, eller Linda Brusletto Logg inn for å se kontaktinformasjon.
Skagerak Consulting AS er et unikt, tverrfaglig rådgivningsmiljø. Vi jobber med å utvikle mennesker og organisasjoner for å skape varige forbedringer og verdier i offentlige og private virksomheter. Vårt arbeid er basert på en kombinasjon av dokumentert metodikk, praktisk erfaring og en god porsjon sunn fornuft. Les mer om Skagerak Consulting AS her: www.skc.noFor å unngå bedrageriforsøk vil vi presisere at vi aldri ber om BankID-informasjon i søknadsprosessen.
Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.
Vi opplever stor pågang etter våre rådgivingstjenester – og skal styrke vårt lag med en: Seniorrådgiver/Fagspesialist kvalitetssikring legemiddelindustrien Vi er landets