<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Er du en engasjert og utviklingsorientert jurist? Skatteetaten

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Arbeidsoppgaver som tilhører stillingen 

Stilingen tilhører avdeling avgift, i divisjon Innkreving. Avdeling avgift har ansvaret for å kreve inn merverdiavgift som Skatteetaten har til innkreving. Hos oss vil du ha en variert arbeidshverdag i et høyt kompetent miljø. Som jurist hos oss vil din hverdag blant annet bestå av:

  • saksbehandling på innkrevingsområdet, blant annet søknader om lempning, konkursvurderinger, vurdere krav om omstøtelse
  • utforme prosesskriv
  • prosessfullmektig i saker i tingretten
  • juridisk rådgivning, juridisk utredningsarbeid og prosjektarbeid
  • behandle klagesaker
  • oppgaver i forbindelse med forebygging av arbeidslivskriminalitet
  • planlegging og gjennomføring av kompetansehevende tiltak
Kvalifikasjoner som kreves i stillingen

For å jobbe som jurist hos oss må du ha:

  • master i rettsvitenskap/juridisk embetseksamen, internasjonale grader må være godkjent av NOKUT.
  • arbeidsoppgavene krever også gode kommunikasjons egenskaper, at du evner å formulere deg godt både på norsk og engelsk.

Det er ønskelig at du har 3-4 år med erfaring fra juridisk rådgiving/ saksbehandling, Om du har erfaring fra prosjektarbeid og digital samhandling - er dette positivt.

Personlige egenskaper som må til for å lykkes 

Arbeidshverdagen hos oss kan til tider være hektisk.  Du må derfor ha høy arbeidskapasitet, være strukturert og ha god leveranseevne.

Hva ser vi etter hos deg: 

  • du er god til å tilpasse kommunikasjonen til mottaker, og samarbeider godt med kollegaer
  • du vil håndtere mye informasjon. Det er derfor viktig å evne å sette denne i sammenheng og se helhet 
  • du evner å finne gode løsninger på ulike problemstillinger
  • leverer god faglig kvalitet innenfor tidsfrister og bidrar med kunnskapsdeling

Vi skal igjennom mange endringer. For at du skal trives og vi skal lykkes trenger vi en kollega som er endringsvillig og utviklingsorientert, og ser på endring som noe positivt og spennende.

Det arbeides med en ny innkrevingslov og et nytt saksbehandlingssystem  som vil forenkle og forbedre prosessene våre. Dette vil gi oss en spennende arbeidshverdag med komplekse og interessante arbeidsoppgaver.

Er dette deg?  Da oppfordrer vi deg til å søke!

Som ansatt hos oss - er dette noe av det vi kan tilby deg: 

Våre ansatte er viktig for oss, vi har derfor fokus på god balanse mellom arbeid og fritid, og en fleksibel hverdag - Våre ansatte tilbys derfor goder som:

  • Fleksitid og trening i arbeidstiden.
  • Du vil som ansatt hos oss, få medlemskap i Statens pensjonskasse (SPK).

Vi vet også at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for:

  • Hos oss kan man inngå avtale om delvis hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Vi kan i tillegg tilby en variert arbeidshverdag, i ett positivt arbeids- og samhandlingsmiljø. Der du får jobbe med samfunnsaktuelle saker og utfordrende oppgaver i ett stort fagmiljø.

  • Kompetanseutvikling er noe vi setter høy hos oss. 

Du vil som nyansatt jurist hos oss komme inn i en gruppe med både nye og erfarne jurister. Vi er i dag 13 ansatte i gruppen som utfører spennende arbeidsoppgaver innenfor innkrevingsområdet.

Hos oss vil du få en variert arbeidshverdag, og god innsikt i Norsk næringsliv.

Vi er en åpen, lyttende og inkluderende arbeidsplass, der vi bruker hverandre for sparring og utveksling av erfaringer.

Du blir ansatt som skattejurist (kode 1413) fra 540 000 - 650 000, særlig kvalifiserte søkere kan ansettes som seniorskattejurist (kode 1501), fra kr. 600 000 - 750 000, avhengig av kvalifikasjonene dine. De første seks månedene regnes som prøvetid.

Ser frem til å høre  fra deg!

Kontaktinformasjon
Nell Elin Fagerbekk
underdirektør
 48181054
Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Se flere annonser

Vi  søker etter dyktig sivilingeniør /ingeniør til vårt kontor i Tromsø! Tromsø-kontoret består av ca. 50 ansatte som omfavner et tverrfaglig
16.05.2022 Tromsø
Brenner du, som oss, for å skape et profesjonelt og kundeorientert HR-faglig miljø som fokuserer på å få det beste
16.05.2022 Bærum
Vi ønsker å utvide vår VA-gruppe med en dyktig og erfaren sivilingeniør/ingeniør VA. En engasjert nyutdannet sivilingeniør/ingeniør VA kan også
16.05.2022 Bodø
Fremtiden er tverrfaglig, og vi trenger de beste hodene for å løse utfordringene sammen! Norconsult har ett av de største
16.05.2022 Hamar
Fremtiden er tverrfaglig, og vi trenger de beste hodene for å løse utfordringene sammen! Norconsult har ett av de største
16.05.2022 Hamar
Fremtiden er tverrfaglig, og vi trenger de beste hodene for å løse utfordringene sammen! Norconsult har ett av de største
16.05.2022 Hamar
Fremtiden er tverrfaglig, og vi trenger de beste hodene for å løse utfordringene sammen! Norconsult har ett av de største
16.05.2022 Hamar
Fremtiden er tverrfaglig, og vi trenger de beste hodene for å løse utfordringene sammen! Norconsult har ett av de største
16.05.2022 Hamar
Vis alle 46.215 ledige stillinger

Bli kjent med oss

Vil du jobbe i en alltid aktuell etat, der du får ta del i sterke, utviklende fagmiljø og arbeide med samfunnsrelevante oppgaver? Velkommen til Skatteetaten!

Hos oss jobber om lag 6500 ansatte fordelt på hele landet, med ett felles samfunnsoppdrag: Bidra til å sikre finansieringen av velferdssamfunnet. I tillegg sørger vi for et oppdatert folkeregister. Våre kunder er alle landets innbyggere, bedrifter og foretak. 

I Skatteetaten møtes mennesker med ulik kompetanse- og utdanningsbakgrunn. Vi ansetter blant andre jurister, revisorer, økonomer, informatikere, sivilingeniører, statsvitere og informasjons- og kommunikasjonsutdannede. Vi er stolte av å huse et av landets ledende IT-miljøer, og er en stor leverandør av nettbaserte tjenester.

Visjon
Vi jobber ut fra visjonen om et samfunn der alle vil gjøre opp for seg. Målet er at det skal være enkelt å gjør det riktig.

Les mer om Skatteetaten

Stillingsbeskrivelse

Arbeidsoppgaver som tilhører stillingen 

Stilingen tilhører avdeling avgift, i divisjon Innkreving. Avdeling avgift har ansvaret for å kreve inn merverdiavgift som Skatteetaten har til innkreving. Hos oss vil du ha en variert arbeidshverdag i et høyt kompetent miljø. Som jurist hos oss vil din hverdag blant annet bestå av:

  • saksbehandling på innkrevingsområdet, blant annet søknader om lempning, konkursvurderinger, vurdere krav om omstøtelse
  • utforme prosesskriv
  • prosessfullmektig i saker i tingretten
  • juridisk rådgivning, juridisk utredningsarbeid og prosjektarbeid
  • behandle klagesaker
  • oppgaver i forbindelse med forebygging av arbeidslivskriminalitet
  • planlegging og gjennomføring av kompetansehevende tiltak
Kvalifikasjoner som kreves i stillingen

For å jobbe som jurist hos oss må du ha:

  • master i rettsvitenskap/juridisk embetseksamen, internasjonale grader må være godkjent av NOKUT.
  • arbeidsoppgavene krever også gode kommunikasjons egenskaper, at du evner å formulere deg godt både på norsk og engelsk.

Det er ønskelig at du har 3-4 år med erfaring fra juridisk rådgiving/ saksbehandling, Om du har erfaring fra prosjektarbeid og digital samhandling - er dette positivt.

Personlige egenskaper som må til for å lykkes 

Arbeidshverdagen hos oss kan til tider være hektisk.  Du må derfor ha høy arbeidskapasitet, være strukturert og ha god leveranseevne.

Hva ser vi etter hos deg: 

  • du er god til å tilpasse kommunikasjonen til mottaker, og samarbeider godt med kollegaer
  • du vil håndtere mye informasjon. Det er derfor viktig å evne å sette denne i sammenheng og se helhet 
  • du evner å finne gode løsninger på ulike problemstillinger
  • leverer god faglig kvalitet innenfor tidsfrister og bidrar med kunnskapsdeling

Vi skal igjennom mange endringer. For at du skal trives og vi skal lykkes trenger vi en kollega som er endringsvillig og utviklingsorientert, og ser på endring som noe positivt og spennende.

Det arbeides med en ny innkrevingslov og et nytt saksbehandlingssystem  som vil forenkle og forbedre prosessene våre. Dette vil gi oss en spennende arbeidshverdag med komplekse og interessante arbeidsoppgaver.

Er dette deg?  Da oppfordrer vi deg til å søke!

Som ansatt hos oss - er dette noe av det vi kan tilby deg: 

Våre ansatte er viktig for oss, vi har derfor fokus på god balanse mellom arbeid og fritid, og en fleksibel hverdag - Våre ansatte tilbys derfor goder som:

  • Fleksitid og trening i arbeidstiden.
  • Du vil som ansatt hos oss, få medlemskap i Statens pensjonskasse (SPK).

Vi vet også at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for:

  • Hos oss kan man inngå avtale om delvis hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Vi kan i tillegg tilby en variert arbeidshverdag, i ett positivt arbeids- og samhandlingsmiljø. Der du får jobbe med samfunnsaktuelle saker og utfordrende oppgaver i ett stort fagmiljø.

  • Kompetanseutvikling er noe vi setter høy hos oss. 

Du vil som nyansatt jurist hos oss komme inn i en gruppe med både nye og erfarne jurister. Vi er i dag 13 ansatte i gruppen som utfører spennende arbeidsoppgaver innenfor innkrevingsområdet.

Hos oss vil du få en variert arbeidshverdag, og god innsikt i Norsk næringsliv.

Vi er en åpen, lyttende og inkluderende arbeidsplass, der vi bruker hverandre for sparring og utveksling av erfaringer.

Du blir ansatt som skattejurist (kode 1413) fra 540 000 - 650 000, særlig kvalifiserte søkere kan ansettes som seniorskattejurist (kode 1501), fra kr. 600 000 - 750 000, avhengig av kvalifikasjonene dine. De første seks månedene regnes som prøvetid.

Ser frem til å høre  fra deg!

Kontaktinformasjon
Nell Elin Fagerbekk
underdirektør
 48181054

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • MAI 16
    2022
    3 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
  • MAI 17
    2022
    4 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
  • MAI 18
    2022
    15 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
  • MAI 20
    2022
    4 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
  • MAI 22
    2022
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • MAI 23
    2022
    4 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
Flere muligheter
Traineeprogram
Internship / Praktikanter




 
 
 

Fakta om Skatteetaten