<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Har du evne til å skape oppslutning om felles målsetning gjennom å gjøre arbeidet meningsfylt? Skatteetaten

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Leder for eiendomsregisteret i Skien

I vår gruppe er vi opptatt av lagspill der alle bidrar med ulik kunnskap og erfaring. Vi ønsker oss en leder som gir oss muligheten til å bruke kompetansen vår, slik at vi fortsetter å føle mestring og utvikling. Du er i tillegg en leder som viser oss tillitt, ser medarbeiderne dine, og du lar det være rom for å feile. Oppgavene vi sammen løser oppleves meningsfylt og vi har det gøy på jobb. Du viser oss retning og vet hva vi skal prioritere.

Vi er en gruppe som verdsetter medarbeiderskap, og har derfor et pågående initiativ som kalles Fellesskaperene, Det går ut på at noen valgte medarbeidere har et særskilt ansvar for å fremme litt ekstra arbeidsglede til kollegene sine. Høres dette ut som en gruppe du kunne tenke deg å lede?

Hva går jobben ut på?

Du vil lede og ha personalansvar for en gruppe på ca. 25 medarbeidere som alle sitter plassert i Skien. Du får resultat- og fagansvar i fellesskap med lederkollegaer med ansvar for eiendomsområdets oppgaver. 

Du

  • skaper oppslutning om felles mål og gjør det meningsfylt å jobbe i samme retning
  • deltar aktivt i organisering og videreutvikling av gruppa og eiendomsområdets oppgaver og ansvarsområde
  • fremmer og utvikler et godt fag- og arbeidsmiljø
  • bidrar til et godt samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
  • deltar og bidrar aktivt i avdelingsdirektørens ledergruppe
  • leder og deltar i prosjekter og forbedringsarbeid
Hvilke kvalifikasjoner er nødvendige?

Vi ønsker deg som har en relevant utdanning på masternivå, men har du lengre relevant ledererfaring og en utdanning på bachelornivå kan dette kompensere for utdanningskravet. Har du tatt utdanningen din i utlandet må graden være NOKUT-godkjent. Du har opparbeidet deg en allsidig og relevant ledererfaring fra tidligere arbeidsforhold.

Du har i tillegg

  • kunnskap og erfaring om prosesser og Lean/Kontinuerlig forbedring
  • god forståelse for brukerperspektivet, samfunnsutviklingen og potensialet digitaliseringen gir
  • gode digitale ferdigheter og presenterer budskap på en engasjerende og tydelig måte
Hva slags leder ønsker vi oss?

Du er en leder

  • med pågangsmot og gjennomføringsevne
  • som ser dine medarbeidere og trigges av å utvikle dem
  • med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • som er analytisk og ser helheten i utviklingsarbeid som er løsningsfokusert og setter deg raskt inn i problemstillinger
Vi kan friste med
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit hos befolkningen
  • fleksitid og betalt overtid, samt mulighet for å trene i arbeidstiden
  • mulighet for hjemmekontor når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som blant annet har en av Norges beste pensjonsordninger

Du blir ansatt som underdirektør (kode 1059), og får en brutto årslønn mellom kr (750 000 – 950 000), avhengig av kvalifikasjonene dine.
Skatteetaten har 6 mnd. prøvetid.

Du må regne med noe reisevirksomhet i denne stillingen. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. 

For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor intervjuer på video når det er nødvendig.

Hva er Eiendomsregisteret?
Eiendomsregisteret er et landsdekkende register som gir oversikt over eierskap og formuesverdi på alle eiendommer i Norge. Registeret har ansvar for materiell kvalitet, og for kvalitet på eiendomsopplysninger i skattemeldingen og skattetrekksmeldingen (skattekortet). Registeret deler også boligopplysninger til kommunene for utskriving av eiendomsskatt. 

 Kontaktinformasjon
Elisabeth Fischer
Avdelingsdirektør
 952 18 062
Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Se flere annonser

Vi trenger deg som er nysgjerrig og som liker å jobbe i team. AF Gruppen er et ledende entreprenør- og
21.01.2022 Hele Norge
UCO Tromsø holder til i Gimleveien, men skal i løpet av året flytte inn i nye, flotte lokaler på Skattøra.
12.04.2022 Tromsø
Er du vår nye produktansvarlige for mellomspennings bryteranlegg (SafeRing og SafePlus) i vår salgsavdeling for det norske markedet? I denne
12.04.2022 Skien
The Research and development center in Bryne represent a unique multidisciplinary environment for development of advanced mechatronic. We are 51
12.04.2022 Time
Vi  søker etter dyktig sivilingeniør /ingeniør til vårt kontor i Tromsø! Tromsø-kontoret består av ca. 50 ansatte som omfavner et tverrfaglig
16.05.2022 Tromsø
Brenner du, som oss, for å skape et profesjonelt og kundeorientert HR-faglig miljø som fokuserer på å få det beste
16.05.2022 Bærum
Vi ønsker å utvide vår VA-gruppe med en dyktig og erfaren sivilingeniør/ingeniør VA. En engasjert nyutdannet sivilingeniør/ingeniør VA kan også
16.05.2022 Bodø
Fremtiden er tverrfaglig, og vi trenger de beste hodene for å løse utfordringene sammen! Norconsult har ett av de største
16.05.2022 Hamar
Vis alle 46.884 ledige stillinger

Bli kjent med oss

Vil du jobbe i en alltid aktuell etat, der du får ta del i sterke, utviklende fagmiljø og arbeide med samfunnsrelevante oppgaver? Velkommen til Skatteetaten!

Hos oss jobber om lag 6500 ansatte fordelt på hele landet, med ett felles samfunnsoppdrag: Bidra til å sikre finansieringen av velferdssamfunnet. I tillegg sørger vi for et oppdatert folkeregister. Våre kunder er alle landets innbyggere, bedrifter og foretak. 

I Skatteetaten møtes mennesker med ulik kompetanse- og utdanningsbakgrunn. Vi ansetter blant andre jurister, revisorer, økonomer, informatikere, sivilingeniører, statsvitere og informasjons- og kommunikasjonsutdannede. Vi er stolte av å huse et av landets ledende IT-miljøer, og er en stor leverandør av nettbaserte tjenester.

Visjon
Vi jobber ut fra visjonen om et samfunn der alle vil gjøre opp for seg. Målet er at det skal være enkelt å gjør det riktig.

Les mer om Skatteetaten

Stillingsbeskrivelse

Leder for eiendomsregisteret i Skien

I vår gruppe er vi opptatt av lagspill der alle bidrar med ulik kunnskap og erfaring. Vi ønsker oss en leder som gir oss muligheten til å bruke kompetansen vår, slik at vi fortsetter å føle mestring og utvikling. Du er i tillegg en leder som viser oss tillitt, ser medarbeiderne dine, og du lar det være rom for å feile. Oppgavene vi sammen løser oppleves meningsfylt og vi har det gøy på jobb. Du viser oss retning og vet hva vi skal prioritere.

Vi er en gruppe som verdsetter medarbeiderskap, og har derfor et pågående initiativ som kalles Fellesskaperene, Det går ut på at noen valgte medarbeidere har et særskilt ansvar for å fremme litt ekstra arbeidsglede til kollegene sine. Høres dette ut som en gruppe du kunne tenke deg å lede?

Hva går jobben ut på?

Du vil lede og ha personalansvar for en gruppe på ca. 25 medarbeidere som alle sitter plassert i Skien. Du får resultat- og fagansvar i fellesskap med lederkollegaer med ansvar for eiendomsområdets oppgaver. 

Du

  • skaper oppslutning om felles mål og gjør det meningsfylt å jobbe i samme retning
  • deltar aktivt i organisering og videreutvikling av gruppa og eiendomsområdets oppgaver og ansvarsområde
  • fremmer og utvikler et godt fag- og arbeidsmiljø
  • bidrar til et godt samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
  • deltar og bidrar aktivt i avdelingsdirektørens ledergruppe
  • leder og deltar i prosjekter og forbedringsarbeid
Hvilke kvalifikasjoner er nødvendige?

Vi ønsker deg som har en relevant utdanning på masternivå, men har du lengre relevant ledererfaring og en utdanning på bachelornivå kan dette kompensere for utdanningskravet. Har du tatt utdanningen din i utlandet må graden være NOKUT-godkjent. Du har opparbeidet deg en allsidig og relevant ledererfaring fra tidligere arbeidsforhold.

Du har i tillegg

  • kunnskap og erfaring om prosesser og Lean/Kontinuerlig forbedring
  • god forståelse for brukerperspektivet, samfunnsutviklingen og potensialet digitaliseringen gir
  • gode digitale ferdigheter og presenterer budskap på en engasjerende og tydelig måte
Hva slags leder ønsker vi oss?

Du er en leder

  • med pågangsmot og gjennomføringsevne
  • som ser dine medarbeidere og trigges av å utvikle dem
  • med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • som er analytisk og ser helheten i utviklingsarbeid som er løsningsfokusert og setter deg raskt inn i problemstillinger
Vi kan friste med
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit hos befolkningen
  • fleksitid og betalt overtid, samt mulighet for å trene i arbeidstiden
  • mulighet for hjemmekontor når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som blant annet har en av Norges beste pensjonsordninger

Du blir ansatt som underdirektør (kode 1059), og får en brutto årslønn mellom kr (750 000 – 950 000), avhengig av kvalifikasjonene dine.
Skatteetaten har 6 mnd. prøvetid.

Du må regne med noe reisevirksomhet i denne stillingen. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. 

For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor intervjuer på video når det er nødvendig.

Hva er Eiendomsregisteret?
Eiendomsregisteret er et landsdekkende register som gir oversikt over eierskap og formuesverdi på alle eiendommer i Norge. Registeret har ansvar for materiell kvalitet, og for kvalitet på eiendomsopplysninger i skattemeldingen og skattetrekksmeldingen (skattekortet). Registeret deler også boligopplysninger til kommunene for utskriving av eiendomsskatt. 

 Kontaktinformasjon
Elisabeth Fischer
Avdelingsdirektør
 952 18 062

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • MAI 17
    2022
    4 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
  • MAI 18
    2022
    15 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
  • MAI 20
    2022
    4 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
  • MAI 22
    2022
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • MAI 23
    2022
    4 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
Flere muligheter
Traineeprogram
Internship / Praktikanter




 
 
 

Fakta om Skatteetaten