<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Ønsker du å bruke dine analytiske ferdigheter til å hjelpe Gjensidige til å bli mer datadrevet? Gjensidige

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Vil du jobbe med å ta ut potensialet knyttet til å bruke data, analyse og CRM som en sentral byggekloss i å utforme verdiforslaget vårt til bedrifts - og landbrukskunden? Ønsker du å bruke dine analytiske ferdigheter til å hjelpe Gjensidige til å bli mer datadrevet? Vil du bruke dataanalyse til å forbedre kundeopplevelsen og effektivisere tidsbruken til våre rådgivere? Da er det kanskje deg vi søker etter.

Gjensidige Forsikring har en markedsandel på 29% i næringslivssegmentet (bedrift og landbruk) i Norge og kan vise til høy kundetilfredshet og lojale kunder. Vi forvalter forsikringsforhold som utgjør mer enn 10 mrd kroner i portefølje, fordelt på 150.000 kunder. Fra gårdbrukeren og den lille håndverksbedriften, til noen av Norges største bedrifter.

Vi søker nå etter en engasjert, dyktig og erfaren analytiker/data scientist som skal jobbe i avdeling CRM Analyse i Kundeutvikling.

Hva gjør en analytiker/data scientist i CRM Analyse?

  • Analyse, modellering og optimalisering av CRM-aktiviteter for å øke kundeverdien og sikre effektiv bruk av forskjellige kanaler
  • Planlegging, utvikling og tilrettelegging av CRM-aktiviteter i betjente og digitale distribusjonskanaler
  • Måling av effekter og rapportering av aktiviteter så vi hele tiden utvikler og forbedrer våre kundeaktiviteter
  • Analyse og kartlegging av potensialet i markedet og iverksetting av tiltak for å realisere potensialet
  • Deltakelse på forretningsutviklingsprosjekter

Arbeidsoppgavene vil bli tilpasset din bakgrunn og erfaring.

Hvilken kompetanse/erfaring er nødvendig for å lykkes i jobben?

  • Relevant høyere utdanning innenfor statistikk, matematikk, økonomi, IT eller lignende
  • Erfaring fra arbeid med utvikling av CRM-aktiviteter mot bedrifts- eller privatmarked
  • Erfaring med programmering (for eksempel SAS og/eller SQL)
  • Erfaring med automatisering/scripting av analyser (med Python, R eller lignende)

Hvilke egenskaper/ferdigheter ser vi etter?

  • Gode analytiske og metodiske ferdigheter
  • Kunde- og forretningsorientert og opptatt av forbedringer
  • Liker å jobbe med komplekse problemstillinger som du evner å forenkle og iverksette som gode løsninger
  • Gode samarbeidsegenskaper
  • Tar initiativ og er selvgående
  • Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk, svensk eller dansk i tillegg til engelsk (både skriftlig og muntlig)

I Gjensidige ønsker vi å gjenspeile bredden av mangfoldet i samfunnet, og den du er er viktig for oss. Hos oss får alle like stor plass, og mangfoldet vårt beriker både oss selv og kundene våre. Gjennom å være deg selv, og få muligheten til å utvikle ditt fulle potensial, kan du utnytte evnene dine langt bedre.

Om oss

Stillingen er plassert i avdelingen CRM Analyse i området Kundeutvikling i divisjon Næringsliv.

Avdelingen består av et kompetent miljø med ni dyktige kollegaer som innehar bred kompetanse og bakgrunn innen CRM og markedsføring, og hvor mange jobber med tilsvarende oppgaver og analyser. Du vil få en utfordrende og spennende hverdag hvor du vil arbeide tverrfaglig med ulike tilgrensende fagområder og enheter.

Vi tilbyr blant annet:

  • Konkurransedyktige betingelser med særlig god pensjonsspareordning
  • Gode forsikringsordninger, blant annet behandlingsforsikring, samt gode personalrabatter
  • Gode utviklingsmuligheter
  • Firmahytter i inn- og utland
  • Aksjespareordning
  • Treningsmuligheter samt bedriftslag?
  • Arbeidssted i fine lokaler sentralt i Oslo (5 minutters gange fra Oslo S)

*Ved spørsmål ta kontakt med direktør for Kundeutvikling, Lene Lundblad, på Logg inn for å se kontaktinformasjon




Adresse: Oslo

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Se flere annonser

Vi  søker etter dyktig sivilingeniør /ingeniør til vårt kontor i Tromsø! Tromsø-kontoret består av ca. 50 ansatte som omfavner et tverrfaglig
16.05.2022 Tromsø
Brenner du, som oss, for å skape et profesjonelt og kundeorientert HR-faglig miljø som fokuserer på å få det beste
16.05.2022 Bærum
Vi ønsker å utvide vår VA-gruppe med en dyktig og erfaren sivilingeniør/ingeniør VA. En engasjert nyutdannet sivilingeniør/ingeniør VA kan også
16.05.2022 Bodø
Fremtiden er tverrfaglig, og vi trenger de beste hodene for å løse utfordringene sammen! Norconsult har ett av de største
16.05.2022 Hamar
Fremtiden er tverrfaglig, og vi trenger de beste hodene for å løse utfordringene sammen! Norconsult har ett av de største
16.05.2022 Hamar
Fremtiden er tverrfaglig, og vi trenger de beste hodene for å løse utfordringene sammen! Norconsult har ett av de største
16.05.2022 Hamar
Fremtiden er tverrfaglig, og vi trenger de beste hodene for å løse utfordringene sammen! Norconsult har ett av de største
16.05.2022 Hamar
Fremtiden er tverrfaglig, og vi trenger de beste hodene for å løse utfordringene sammen! Norconsult har ett av de største
16.05.2022 Hamar
Vis alle 46.283 ledige stillinger

Bli kjent med oss

Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskap notert på Oslo Børs. Vi har om lag 3.900 medarbeidere og tilbyr skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum.

I Norge tilbyr vi også bank, pensjon og sparing.

Les mer om Gjensidige

Stillingsbeskrivelse

Vil du jobbe med å ta ut potensialet knyttet til å bruke data, analyse og CRM som en sentral byggekloss i å utforme verdiforslaget vårt til bedrifts - og landbrukskunden? Ønsker du å bruke dine analytiske ferdigheter til å hjelpe Gjensidige til å bli mer datadrevet? Vil du bruke dataanalyse til å forbedre kundeopplevelsen og effektivisere tidsbruken til våre rådgivere? Da er det kanskje deg vi søker etter.

Gjensidige Forsikring har en markedsandel på 29% i næringslivssegmentet (bedrift og landbruk) i Norge og kan vise til høy kundetilfredshet og lojale kunder. Vi forvalter forsikringsforhold som utgjør mer enn 10 mrd kroner i portefølje, fordelt på 150.000 kunder. Fra gårdbrukeren og den lille håndverksbedriften, til noen av Norges største bedrifter.

Vi søker nå etter en engasjert, dyktig og erfaren analytiker/data scientist som skal jobbe i avdeling CRM Analyse i Kundeutvikling.

Hva gjør en analytiker/data scientist i CRM Analyse?

  • Analyse, modellering og optimalisering av CRM-aktiviteter for å øke kundeverdien og sikre effektiv bruk av forskjellige kanaler
  • Planlegging, utvikling og tilrettelegging av CRM-aktiviteter i betjente og digitale distribusjonskanaler
  • Måling av effekter og rapportering av aktiviteter så vi hele tiden utvikler og forbedrer våre kundeaktiviteter
  • Analyse og kartlegging av potensialet i markedet og iverksetting av tiltak for å realisere potensialet
  • Deltakelse på forretningsutviklingsprosjekter

Arbeidsoppgavene vil bli tilpasset din bakgrunn og erfaring.

Hvilken kompetanse/erfaring er nødvendig for å lykkes i jobben?

  • Relevant høyere utdanning innenfor statistikk, matematikk, økonomi, IT eller lignende
  • Erfaring fra arbeid med utvikling av CRM-aktiviteter mot bedrifts- eller privatmarked
  • Erfaring med programmering (for eksempel SAS og/eller SQL)
  • Erfaring med automatisering/scripting av analyser (med Python, R eller lignende)

Hvilke egenskaper/ferdigheter ser vi etter?

  • Gode analytiske og metodiske ferdigheter
  • Kunde- og forretningsorientert og opptatt av forbedringer
  • Liker å jobbe med komplekse problemstillinger som du evner å forenkle og iverksette som gode løsninger
  • Gode samarbeidsegenskaper
  • Tar initiativ og er selvgående
  • Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk, svensk eller dansk i tillegg til engelsk (både skriftlig og muntlig)

I Gjensidige ønsker vi å gjenspeile bredden av mangfoldet i samfunnet, og den du er er viktig for oss. Hos oss får alle like stor plass, og mangfoldet vårt beriker både oss selv og kundene våre. Gjennom å være deg selv, og få muligheten til å utvikle ditt fulle potensial, kan du utnytte evnene dine langt bedre.

Om oss

Stillingen er plassert i avdelingen CRM Analyse i området Kundeutvikling i divisjon Næringsliv.

Avdelingen består av et kompetent miljø med ni dyktige kollegaer som innehar bred kompetanse og bakgrunn innen CRM og markedsføring, og hvor mange jobber med tilsvarende oppgaver og analyser. Du vil få en utfordrende og spennende hverdag hvor du vil arbeide tverrfaglig med ulike tilgrensende fagområder og enheter.

Vi tilbyr blant annet:

  • Konkurransedyktige betingelser med særlig god pensjonsspareordning
  • Gode forsikringsordninger, blant annet behandlingsforsikring, samt gode personalrabatter
  • Gode utviklingsmuligheter
  • Firmahytter i inn- og utland
  • Aksjespareordning
  • Treningsmuligheter samt bedriftslag?
  • Arbeidssted i fine lokaler sentralt i Oslo (5 minutters gange fra Oslo S)

*Ved spørsmål ta kontakt med direktør for Kundeutvikling, Lene Lundblad, på Logg inn for å se kontaktinformasjon




Adresse: Oslo

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • MAI 16
    2022
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • MAI 22
    2022
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • MAI 23
    2022
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
Internship / Praktikanter

Fakta om Gjensidige