Økonomisjef til Vidju Holding - en sentral rolle i videreutviklingen av Hallingdals mest spennende selskaper.
Vidju Holding AS forvalter og utvikler grunnleggende samfunnskritisk infrastruktur i kommunene i Hallingdal.
Vi er ca 100 ansatte i konsernet som bl a består av Hallingdal Kraftnett, Halling Konsult, Bruse og Snøgg Fiber.
Våre verdier
pålitelig, fremoverlent og nær gjenspeiler organisasjon, leveranse og ansatte.
Vi er et av de mest effektive nettselskapene i Norge som ser potensiale for å effektivisere ytterligere gjennom flere spennende digitaliseringsprosjekter. Vi tenker innovativt med fokus på å finne bærekraftige løsninger, og ble i 2020 og 2021 nominert til innovasjonsprisen . Det investeres store ressurser på innovasjon og utvikling og du vil hos oss få mulighet til å være med å forme en bransje i sterk endring og utvikling.
Økonomisjef har en sentral rolle i konsernets ledelse og vil få ansvar for å lede og videreutvikle konsernets økonomiavdeling.
Vi søker deg med solid økonomierfaring og som har god erfaring fra bruk av ERP og BI systemer, samt evner å trives i et hektisk miljø preget av vekst og stadige endringer. Du kommuniserer godt og samarbeider effektivt på tvers av avdelinger og fagområder. Du har erfaring fra digitaliseringsprosesser og stor interesse for teknologi og fremtidens løsninger.
Stillingen inngår i konsernets ledergruppe og rapporterer til Konsernsjef.
Vi kan tilby svært varierte oppgaver i et profesjonelt og kollegialt miljø.
Arbeidsoppgaver:
- Ansvar for rapportering (internt og eksternt), herunder utarbeidelse av regnskap, budsjetter, prognoser, likviditet og resultatrapporter til konsernstyret.
- Koordinere bedriftens totale budsjettarbeid, utarbeide sammendrag og kommentarer for fremleggelse i styret.
- Ansvar for analyser, rapportering til myndigheter og relasjoner til finansieringsinstitusjoner
- Støtte konsernsjef i styring og administrasjon av våre eierposisjoner
- Budsjetter og resultatrapportering for mor- og datterselskapene
- I tett samarbeid med konsernsjef og ledergruppen, utvikle strategi- og handlingsplaner.
- Administrasjon relatert til styrearbeid i selskapene
- Styresekretær i konsernstyret
- Videreutvikle rapportering for alle selskaper i BI verktøy (pt Power BI)
- Ansvar for tilfredsstillende rutiner ved utfakturering av nettleie, varer og tjenester og anleggsbidrag
- Ansvar for at det blir lagt opp gode rutiner for kundebehandling og kontinuerlig forbedring av disse. Mål om god kundetilfredshet: definere og følge opp KPI’er for dette.
- Finansiering av låneportefølje samt forvalte selskapets midler på en forsvarlig måte i samarbeid med føringer gitt av daglig leder
Personlige egenskaper:
- Du er «hands-on» og får ting gjort selv i tillegg til gjennom andre på teamet.
- «Ingen oppgave er for stor, ingen for liten.»
- Du har gode analytiske evner, er strukturert, løsningsorientert og evner å jobbe selvstendig.
- Du er presis og har meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
- Du er en lagspiller med høy integritet, høy etisk standard, gode samarbeidsevner både internt og eksternt.
- Du evner å sette deg inn i virksomhetens mål og har et bevisst forhold til ditt bidrag til helheten.
- For å lykkes, og trives, i rollen må du være fleksibel, trygg og nøyaktig og kunne stille høye krav til deg selv og andre.
- Du bør være interessert og trives med å ha mange oppgaver samtidig.
Ønskede kvalifikasjoner:
- Høyere utdannelse, gjerne på master nivå
- Relevant erfaring fra tilsvarende (men ikke nødvendigvis samme) rolle innenfor energibransjen og/eller telecom er en fordel.
- Erfaring med å lede et lag i endringsprosesser og skape gode relasjoner.
- Du er ikke redd for å gjøre jobben selv og kan skape engasjement og et godt arbeidsmiljø.
Har du spørsmål knyttet til stillingen kan du ta kontakt med Skagerak Consulting AS, ved Linda Brusletto Logg inn for å se kontaktinformasjon eller Sissel Gladsø Logg inn for å se kontaktinformasjon.
Skagerak Consulting AS er et unikt, tverrfaglig rådgivningsmiljø. Vi jobber med å utvikle mennesker og organisasjoner for å skape varige forbedringer og verdier i offentlige og private virksomheter. Vårt arbeid er basert på en kombinasjon av dokumentert metodikk, praktisk erfaring og en god porsjon sunn fornuft. Les mer om Skagerak Consulting AS her: www.skc.no
For å unngå bedrageriforsøk vil vi presisere at vi aldri ber om BankID-informasjon i søknadsprosessen.
Epost:
Logg inn for å se kontaktinformasjonLogg inn for å se kontaktinformasjon