<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Liker du å løse varierte oppgaver, og lyst til å bidra aktivt med det i Folkeregisteret i Hammerfest? Skatteetaten

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Vi søker saksbehandlere til to midlertidige stillinger med varighet i 6 mnd. og mulighet for forlengelse

I Folkeregisteret jobber vi med landsdekkende oppgaveløsning, og kontoret i Hammerfest har ansvar for blant annet statsborgerskap, avtale om foreldreansvar, fødselsnummer, registrere farskap, navn/navnendringer, prøving/vigsel, separasjon/skilsmisse, fødested, sivilstandsendringer og utlevering av folkeregisteropplysninger.
Vi søker deg som er opptatt av å levere god kvalitet i en hektisk hverdag, og som er en aktiv bidragsyter til et godt fagmiljø.

Hva går jobben ut på?

Dine arbeidsoppgaver vil være å registrere, behandle og følge opp saker på egne fagområder. I tillegg får du ansvar for å kvalitetssikre og kontrollere dokumenter og opplysninger. Du vil oppleve en hverdag med varierte og utfordrende oppgaver, og god anledning til å bruke din faglige kompetanse. Du vil samarbeide tett med saksbehandlere og andre fagpersoner i folkeregisteravdelingen, samt eksterne aktører. 

Hvilke kvalifikasjoner er nødvendige?
  • høyere utdanning fra høyskole/universitet på bachelornivå, fortrinnsvis innen administrasjon /offentlig forvaltning eller utdanning innen kontorfag
  • relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • god forståelse og interesse for bruk av digitale verktøy
  • god muntlig og skriftlig formidlingsevne på norsk
  • fordel med erfaring fra registerarbeid/ adm. forvaltning
Vi ønsker oss en kollega som
  • bidrar aktivt til å fremme et godt samarbeid i egen faggruppe og med andre kollegaer, og viser at du har gode kommunikasjonsevner i dialog med konsumenter og brukere
  • arbeider strukturert og nøyaktig slik at du klarer å legge opp dagen på en effektiv måte
  • bidrar til gode prosesser gjennom å være kvalitets- og løsningsorientert, og du samhandler med dine kollegaer for å finne løsninger

I en hverdag med høyt tempo, og mange oppgaver som skal løses samtidig, viser du evne til å jobbe selvstendig og effektivt, både når du løser egne oppgaver eller når du må bidra til gruppens øvrige oppgaveløsing. Du har høy gjennomføringsevne, er imøtekommende og serviceinnstilt.

Hvorfor bør du velge oss?

Vi har et godt arbeidsmiljø med mange varierte oppgaver. Vi er pr i dag 45 kollegaer som trenger deg til å løse oppgaver i en travel hverdag. Du får muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker og bidra til at Folkeregistret er et register med høy kvalitet.

Hammerfest ligger i tiltakssonen for Nord-Troms og Finnmark som blant annet gir skattelettelse og nedskriving av studielån. Ønsker du et halvår hvor du blir kjent med mange hyggelige kollegaer og får jobbe med spennende oppgaver, kan dette være arbeidsplassen for deg.

Stillingene lønnes som førstekonsulent (kode 1408), fra kr fra kr 407 900 – kr 468 300 avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.  

 Kontaktinformasjon
Bente Bergheim
underdirektør
 482 53 785
Roy Ole Strømme
underdirektør
 913 97 755
Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Se flere annonser

Intility er en komplett plattformtjeneste som ivaretar et ende-til-ende driftsansvar for IT-miljøene til over 600 selskaper i Norge og resten
23.11.2021 Oslo
Ønsker du å starte karrieren din i en bedrift som satser på lærlingene sine, og hvor et vellykket opphold kan
03.02.2022 Oslo
Har du lyst å bruke din test- og utviklerkompetanse på systemer som virkelig gjør en forskjell for både deg selv
20.04.2022 Rana
Har du lyst å bruke din test- og utviklerkompetanse på systemer som virkelig gjør en forskjell for både deg selv
20.04.2022 Trondheim
Skatteetatens løsninger er samfunnskritiske og finansierer velferdssamfunnet vårt. Det er høye krav til stabilitet, sikkerhet og brukervennlighet i våre systemer.
04.05.2022 Flere steder
Vi ser etter to engasjerte og utviklingsorienterte jurister til Søknad og prosessgruppe i Bjørnevatn utenfor Kirkenes. Vi er en del
04.05.2022 Sør-Varanger
Gruppen i Sandefjord søker en ny kollega som vil få som hovedoppgave å utvikle og forbedre vår måte å jobbe på.
04.05.2022 Sandefjord
For å løse alle våre spennende oppgaver trenger vi flere Javautviklere – og ser spesielt etter deg som har sterk
10.05.2022 Flere steder
Vis alle 32.018 ledige stillinger

Bli kjent med oss

Vil du jobbe i en alltid aktuell etat, der du får ta del i sterke, utviklende fagmiljø og arbeide med samfunnsrelevante oppgaver? Velkommen til Skatteetaten!

Hos oss jobber om lag 6500 ansatte fordelt på hele landet, med ett felles samfunnsoppdrag: Bidra til å sikre finansieringen av velferdssamfunnet. I tillegg sørger vi for et oppdatert folkeregister. Våre kunder er alle landets innbyggere, bedrifter og foretak. 

I Skatteetaten møtes mennesker med ulik kompetanse- og utdanningsbakgrunn. Vi ansetter blant andre jurister, revisorer, økonomer, informatikere, sivilingeniører, statsvitere og informasjons- og kommunikasjonsutdannede. Vi er stolte av å huse et av landets ledende IT-miljøer, og er en stor leverandør av nettbaserte tjenester.

Visjon
Vi jobber ut fra visjonen om et samfunn der alle vil gjøre opp for seg. Målet er at det skal være enkelt å gjør det riktig.

Les mer om Skatteetaten

Stillingsbeskrivelse

Vi søker saksbehandlere til to midlertidige stillinger med varighet i 6 mnd. og mulighet for forlengelse

I Folkeregisteret jobber vi med landsdekkende oppgaveløsning, og kontoret i Hammerfest har ansvar for blant annet statsborgerskap, avtale om foreldreansvar, fødselsnummer, registrere farskap, navn/navnendringer, prøving/vigsel, separasjon/skilsmisse, fødested, sivilstandsendringer og utlevering av folkeregisteropplysninger.
Vi søker deg som er opptatt av å levere god kvalitet i en hektisk hverdag, og som er en aktiv bidragsyter til et godt fagmiljø.

Hva går jobben ut på?

Dine arbeidsoppgaver vil være å registrere, behandle og følge opp saker på egne fagområder. I tillegg får du ansvar for å kvalitetssikre og kontrollere dokumenter og opplysninger. Du vil oppleve en hverdag med varierte og utfordrende oppgaver, og god anledning til å bruke din faglige kompetanse. Du vil samarbeide tett med saksbehandlere og andre fagpersoner i folkeregisteravdelingen, samt eksterne aktører. 

Hvilke kvalifikasjoner er nødvendige?
  • høyere utdanning fra høyskole/universitet på bachelornivå, fortrinnsvis innen administrasjon /offentlig forvaltning eller utdanning innen kontorfag
  • relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • god forståelse og interesse for bruk av digitale verktøy
  • god muntlig og skriftlig formidlingsevne på norsk
  • fordel med erfaring fra registerarbeid/ adm. forvaltning
Vi ønsker oss en kollega som
  • bidrar aktivt til å fremme et godt samarbeid i egen faggruppe og med andre kollegaer, og viser at du har gode kommunikasjonsevner i dialog med konsumenter og brukere
  • arbeider strukturert og nøyaktig slik at du klarer å legge opp dagen på en effektiv måte
  • bidrar til gode prosesser gjennom å være kvalitets- og løsningsorientert, og du samhandler med dine kollegaer for å finne løsninger

I en hverdag med høyt tempo, og mange oppgaver som skal løses samtidig, viser du evne til å jobbe selvstendig og effektivt, både når du løser egne oppgaver eller når du må bidra til gruppens øvrige oppgaveløsing. Du har høy gjennomføringsevne, er imøtekommende og serviceinnstilt.

Hvorfor bør du velge oss?

Vi har et godt arbeidsmiljø med mange varierte oppgaver. Vi er pr i dag 45 kollegaer som trenger deg til å løse oppgaver i en travel hverdag. Du får muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker og bidra til at Folkeregistret er et register med høy kvalitet.

Hammerfest ligger i tiltakssonen for Nord-Troms og Finnmark som blant annet gir skattelettelse og nedskriving av studielån. Ønsker du et halvår hvor du blir kjent med mange hyggelige kollegaer og får jobbe med spennende oppgaver, kan dette være arbeidsplassen for deg.

Stillingene lønnes som førstekonsulent (kode 1408), fra kr fra kr 407 900 – kr 468 300 avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.  

 Kontaktinformasjon
Bente Bergheim
underdirektør
 482 53 785
Roy Ole Strømme
underdirektør
 913 97 755

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • MAI 29
    2022
    19 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
  • MAI 30
    2022
    12 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
  • JUN 01
    2022
    2 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • JUN 02
    2022
    2 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
Flere muligheter
Traineeprogram
Internship / Praktikanter




 
 
 

Fakta om Skatteetaten