Ansattservice ble etablert 15. mars 2021. Formålet er å skape et sterkt fagmiljø som bistår i å levere nær sagt alle støttetjenester til ansatte
i Bergen kommune. For å få det til samler vi ulike kompetanse- og
ekspertmiljøer sentralt i Ansattservice, og vi har omtrent 250 ansatte
totalt.
Ansattservice drifter og forvalter IKT-systemer og -tjenester som gjelder hele
Bergen kommune. Ansattservice drifter også sentrale økonomitjenester i tillegg
bistår Ansattservice med rådgivning og prosjektledelse som i sum skal sikre god
virksomhetsutvikling i Bergen kommune. Vi setter brukerbehovene høyt og
arbeider derfor mye sammen med andre offentlige virksomheter. Avdelingene
samarbeider tett innad i Ansattservice for å levere gode tjenester til
kommunenes ansatte.
Servicesenteret
til Ansattservice består av 4 servicemiljøer, HR, Økonomi, e-helse og IT. Servicesenter IT trenger nå å styrke teamet med en hyggelig og kompetent
medarbeider til. Avdelingen gir teknisk support og er første kontaktpunkt for ansatte
i kommunen som trenger brukerstøtte på våre standard IT systemer.
Fagområdene spenner bredt og spørsmålene er
mange, så dette er en jobb for deg som liker å snakke med kunder, trives med
endringer, faglige utfordringer og høyt tempo. Vår filosofi er at kompetente medarbeidere som
har det kjekt på jobb er et særdeles godt utgangspunkt for å levere. Miljøet og
medarbeidertilfredshet er noe vi jobber aktivt med i enheten.
Arbeidsoppgaver
- 1.linje teknisk support for sluttbruker, med høy løsningsgrad ved første kontakt. Besvare og løse henvendelser på telefon, chat og portal
- Oppfølging av saker internt og til eksterne leverandører
- Feilsøking og problemløsning fortrinnsvis på Windows plattform, Microsoft 365, Gsuite og print
- Gi bistand til våre brukere på mobile plattformer
- Brukerstøtte på sentrale IT systemer
- Brukeradministrasjon
- Ordrehåndtering (standard bestillinger, data-telelinjer og telefoni)
- Varsling ved avvik og planlagt nedetid
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på universitet/høyskole nivå. Lang erfaring innen fagfeltet kan kompensere for manglende formalkompetanse
- Må ha relevant erfaring innen IKT fagområdet, fortrinnsvis fra store IKT-miljøer
- Allsidighet – en helhetsforståelse av IT-miljøer
- Kjennskap til mobile plattformer
- Erfaring fra Microsoft 365 miljø er en fordel
- Kjennskap til ITIL prosess, spesielt Incident Management og Service Desk
- Det stilles store krav til god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper
- Du er nysgjerrig og løsningsorientert
- Du er sosial og samarbeider godt i team, og du brenner for å yte god kundeservice
- Du er ikke redd for endringer eller nye utfordringer
- Du bidrar til å fremme et godt arbeidsmiljø
- Du liker å holde deg faglig oppdatert og formidle videre det du kan
- Du er effektiv, strukturert og opptatt av kvalitet
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig miljø
- Et inspirerende og inkluderende arbeidsmiljø med dyktige medarbeidere
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Lønn etter avtale
- Gode forsikring og pensjonsordninger
- Bedriftsidrettslag
- Parkeringsmuligheter
Kontaktinformasjon
Wenche Follesø, Leder Servicesenter, Ansattservice,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Spelhaugen 22
5147 Fyllingsdalen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bergen kommuneReferansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon40Stillingsprosent: 100%FastSøknadsfrist: 29.05.2022