Arbeids- og tjenesteavdelingen i Arbeids- og velferdsdirektoratet har ansvar for tjenester til arbeidssøkere, brukere og arbeidsgivere. Vi har ansvar for viktige områder som arbeidsrettet brukeroppfølging, ulike arbeidsmarkedstiltak, hjelpemidler, inkluderende arbeidsliv og formidling av arbeidskraft. I tillegg er vi fagdirektorat for sosiale tjenester.Avdelingen bistår med faglige vurderinger til Arbeids- og sosialdepartementet og policy- og politikk utvikling. Vi er også fageksperter for politikere, embetsverk (etaten) og allmennheten i samfunnsdebatten. Vi koordinerer og iverksetter i tillegg vedtatt politikk, noe som innebærer lovtolkning og regelverksutvikling innenfor våre ansvarsområder.
Vi følger opp og bistår alle fylkes- og regionadministrasjonene som har ansvar for NAV-kontor, NAV Arbeidslivssentrene og spesialenheter som tiltaksenheter, arbeidsrådgivningskontor og hjelpemiddelenheter. Vi skal møte endringsbehovene fra brukere, arbeidsgivere, samarbeidspartnere og myndigheter i tjenesteutvikling og strategiarbeid.
Arbeid- og velferdsetaten har nylig anskaffet en sentral rammeavtale for språktolketjenester til NAV og avtalen skal benyttes av alle etatens enheter med direkte brukerkontakt. Avtalen gjelder tolketjenester knyttet til statlige tjenester i NAV, og til brukere som har behov for tolk mellom minoritetsspråk og norsk.
Vi i Oppfølgingskontoret søker deg som ønsker spennende oppgaver i et engasjert fagmiljø.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for å følge opp språktolkavtalen faglig:
- kontakt og oppfølging av leverandør og brukerne av avtalen
- utvikling og kontinuerlig forbedring av arbeidsprosesser, digitale verktøy/løsninger, metodikk, opplæring, rutiner og regelverk.
- besvare faglige henvendelser fra enheter i NAV og eksterne interessenter på tolke- og integreringsområdet.
- tett samarbeid og bistand til fylker/regioner knyttet til tolkefag
- Bidra til utvikling og drift av andre oppdrag knyttet til integrering.
- Samarbeid med andre aktuelle avdelinger i direktoratet og eksterne samarbeidspartnere som f. eks IMDi.
- Bidra som fagekspert inn i produktområder og tverrfaglige produktteam ved behov.
- Arbeidet kan innebære noe reisevirksomhet.
- Endringer av arbeidsoppgaver/-innhold må regnes med.
Kvalifikasjoner
- Du må ha høyere utdanning fra universitet eller høgskole på bachelor eller masternivå.
- Du må ha meget god kunnskap om og erfaring fra tolkefag og integrering og du bør også ha jobbet med utvikling av nevnte arbeidsområder (kunnskapsbasert tjenesteutvikling)
- Det er ønskelig at du også er kjent med arbeidsrettet brukeroppfølging i NAV-kontoret.
- Du må kunne koordinere oppgaver, planlegge og gjennomføre fagsamlinger og -møter og drifte fagnettverk.
- Du må ha erfaring med informasjonsarbeid, både muntlig og skriftlig og kunne forberede og holde innlegg i ulike fora.
Personlige egenskaper
- Du lar deg engasjere av NAVs samfunnsoppdrag og er nytenkende.
- Du er en kollega som er god til å samarbeide med andre i team, men som også jobber godt selvstendig og tar initiativ.
- Du må ha god muntlig og skriftlig formidlingsevne.
- Det er viktig at du er strukturert, troverdig og har gode pedagogiske evner.
- Du må ha stor arbeidskapasitet og være fleksibel.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte oppgaver og engasjerte kollegaer.
- Flotte lokaler i Fyrstikkalléen på Helsfyr, men den nye arbeidshverdagen er hybrid og åpner også for hjemmekontor.
- Bedriftsidrettslag med ulike aktiviteter og godt utstyrt trimrom.
- Hytteforening med mulighet for å leie leiligheter på fjellet.
- Gode pensjonsordninger gjennom Statens pensjonskasse.
- Sommertid, vintertid og fleksitid.
- Stilling som seniorrådgiver stillingskode 1364, lønnsspenn 600 000 til 700 000.
Kontaktinformasjon
Kristin Kvanvig,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Fyrstikkalléen 1
0661 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAVReferansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon69Stillingsprosent: 100%FastSøknadsfrist: 25.05.2022