<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Vil du bidra i et av våre store moderniseringsprogrammer? Skatteetaten

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Stillingsbeskrivelse

Har du interesse for å påvirke og sikre leveransene fra flere prosjekter, for å kunne avdekke avhengigheter og konsekvenser av endringer? Vi søker etter leder for programkontoret til et av våre store moderniseringsprogrammer.

Skatteetaten er midt i et større moderniseringsløp og har en portefølje med 4 store satsingsprosjekter/programmer, samt ca. 50 andre prosjekter og et stort antall (150+), utviklingsoppdrag. IT leverer årlig 1.400.000 utviklingstimer.

Med store programmer gående ser divisjon IT behov for en rolle som kan lede et programkontor og sørge for god porteføljestyring innad i programmet, samt se programmet opp mot øvrig portefølje. Programkontorets ansvar er å ivareta fellesfunksjoner for hele programmet og legge til rette for god program- og prosjektstyring. Leder for programkontoret vil inngå i programmets ledergruppe. 

Hva går jobben ut på?
  • følge opp programmet som helhet og underliggende prosjekter på økonomi og fremdrift, og rapportere på dette til programledelsen, programstyre og inn mot porteføljefunksjonen
  • analysere og rapportere risiko og avhengigheter for programmet, og bidra til at programmets risiko og avhengigheter ivaretas i den helhetlige vurderingen av porteføljen
  • ansvarlig for felles styrende dokumenter, prosesser, metoder, rutiner og maler i programmet
  • koordinering av kvalitetsarbeid i programmet, og bidra i kvalitetssikring av ulike styrende dokumenter
  • rådgiver og støtte for programleder i løpende henvendelser, behov for utredninger, forberedelse av dokumentasjon og annet
  • oppfølging av arbeid med gevinster og virkninger i programmet og underliggende prosjekter, samt rapportering av framdrift
  • ansvarlig for bemanning og anskaffelser i programmet 
  • bidra til etablering og videreutvikling av etatens rammeverk for programstyring
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
  • relevant høyere utdanning innen administrasjon, økonomi eller IT, gjerne på masternivå. Relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning
  • erfaring fra store organisasjoner med kompleksitet både når det gjelder teknologi og antall prosjekter
  • erfaring som prosjektleder, herunder erfaring med å planlegge og gjennomføre IT-prosjekter
  • erfaring med estimering av prosjektkostnader
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • fordel med erfaring med smidig metodikk, design thinking, og produktorientert IT utvikling
  • fordel med erfaring med porteføljestyring og/eller programstyring
  • fordel med erfaring med estimering av varige drift og forvaltningskostnader 
Hva ser vi etter hos deg? Du
  • er selvgående, men liker også å jobbe i team og samarbeide med andre
  • er analytisk og evner å tenke helhetlig
  • evner å tenke nytt og liker å drive endringsprosesser
  • tar ansvar utover eget ansvarsområde
  • er strukturert i sin arbeidstilnærming
Hvorfor skal du velge oss? Du får
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle systemer og løsninger
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljøer
  • kompetanseutvikling, både egenutvikling og gjennom etatens egne fagforumer
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse, som er en av Norges beste pensjonsordninger
  • moderne lokaler ved Helsfyr med svært godt kollektivtilbud, men også fleksibilitet til å jobbe delvis fra hjemmekontor

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid (hjemmekontor) når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Stillingen lønnes som seniorrådgiver/senioringeniør (kode 1364/1181), fra kr 760 000 – 920 000 avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere avlønning vurderes.

Stillingen har seks måneders prøvetid, og når vi jobber på tvers av flere lokasjoner kan det noen ganger være nødvendig å reise litt.

 Kontaktinformasjon
Kate Høiback
avdelingsdirektør
 975 66 702
Marianne Braut Eikrem
underdirektør
 952 68 708
Om arbeidsgiveren

Vil du jobbe i en alltid aktuell etat, der du får ta del i sterke, utviklende fagmiljø og arbeide med samfunnsrelevante oppgaver? Velkommen til Skatteetaten!

Hos oss jobber om lag 6500 ansatte fordelt på hele landet, med ett felles samfunnsoppdrag: Bidra til å sikre finansieringen av velferdssamfunnet. I tillegg sørger vi for et oppdatert folkeregister. Våre kunder er alle landets innbyggere, bedrifter og foretak. 

I Skatteetaten møtes mennesker med ulik kompetanse- og utdanningsbakgrunn. Vi ansetter blant andre jurister, revisorer, økonomer, informatikere, sivilingeniører, statsvitere og informasjons- og kommunikasjonsutdannede. Vi er stolte av å huse et av landets ledende IT-miljøer, og er en stor leverandør av nettbaserte tjenester.

Visjon
Vi jobber ut fra visjonen om et samfunn der alle vil gjøre opp for seg. Målet er at det skal være enkelt å gjør det riktig.

Les mer om Skatteetaten

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Matching candidates Vis alle 
Jobbsøker
Match 100%
Jobbsøker
Denne teksten er anonymisert
Match 85%
M.Sc. in International Marketing
Denne teksten er anonymisert
Match 85%
Jobbsøker
Match 80%
Flere muligheter
Traineeprogram
Internship / Praktikanter




 
 
 

Se flere annonser

Vi i Teleperformance ønsker nye kundebehandlere for vårt Telia team! Vi ser etter nye kandidater som er positivt innstilt, glad
05.07.2022 Oslo
Stendi startet sin utrykningstjeneste i februar 2018, og har allerede ansvar for nærmere 3000 brukere av trygghetsalarm. Nå skal vi
01.07.2022 Flere steder
Verdikjeden til Osland går i kretsløp frå rogn til regnbogeaure ut til marknaden. Vår aktivitet skapes av våre tilsette, men
28.06.2022
Har du interesse for bærekraftig mat og havbruk, og ønsker en spennende og variert start på karrieren?
27.06.2022 Høyanger
TL;DR: Kom og jobb som utvikler i et verdensledende skyselskap!Ønsker du å jobbe for et verdensledende IT-selskap med et konsept du
23.11.2021 Oslo
Hvem ser vi etter? Vi søker konsulenter som trigges av å skape varige verdier for kunden. Realisering av gevinster er
24.11.2021 Bergen
Vi trenger deg som er nysgjerrig og som liker å jobbe i team. AF Gruppen er et ledende entreprenør- og
21.01.2022 Hele Norge
Vi er en av Norges ledende utleiere av byggekraner og har over 70-års erfaring som importør av Liebherr tårnkraner. Vi
28.02.2022 Lillestrøm
Vis alle 27.035 ledige stillinger

Bli kjent med oss

Ansattgoder
Fleksibel arbeidstid
Gode pensjonsordninger
Personalrabatt på produkter og tjenester
Hos oss får du
Kompetansedeling
Samarbeid på tvers
Kurs og videreutdanning
Tilbud om deltids masterstudium i skatte- og avgiftsrett

Fakta om Skatteetaten