Avdeling Transport og infrastruktur har nå ledig 100% fast stilling som Rådgiver innen vegforvaltning.
Sentrale oppgaver vil være rådgivning og saksbehandling knyttet til vegloven og vegtrafikkloven.
Herunder vil oppgaver som omhandler fartsgrenser, trafikkteknikk, trafikkregulering, reklamesaker m.m stå sentralt. I tillegg til andre henvendelser og oppgaver knyttet til forvaltning av vegnettet.
Vi ønsker at du skal bidra til utvikling av faggruppen med fokus på å effektivisere rutiner, samarbeide med interne/eksterne, delta i lokalt planarbeid og fora med offentlige myndigheter, kommuner, utbyggere m.m.
Fagansvar innen forskjellige forvaltningsområder som universell utforming, gang/sykkel/kollektiv kan tillegges stillingen og avhengig av din kompetanse og interesser kan stillingens arbeidsfelt justeres.
Vegforvaltning har per i dag 16 ansatte fordelt på kontorsted Bodø, Sortland og Mosjøen. Jobben medfører at man samarbeider tett med sine kollegaer, og det er utstrakt samhandling med andre deler av fylkeskommunen. Jobben forutsetter både at man er selvstendig og gjør egne vurderinger på faglig grunnlag, og at man samarbeider og diskuterer mye med andre. Jobben er utfordrende og interessant med en variert og utviklende arbeidshverdag.
Har du erfaring og de rette egenskapene vil vi gjerne ha deg med i vårt team. Kommer du rett fra skolebenken skal vi også ta godt vare på deg og sikre at du får støtten du trenger til å utvikle deg faglig.
Utdanning og erfaring:
Vi ønsker at du har relevant høyere utdanning, minimum bachelor.
Erfaring fra relevant offentlig administrasjon og saksbehandling innen overnevnte fagfelt er en fordel.
Relevant vegfaglig kompetanse er ønskelig, men ikke et krav. Kjennskap til relevante vegnormaler og kunnskap om vegloven, vegtrafikkloven og plan- og bygningsloven vil telle positivt.
God digital kompetanse - som innebærer god evne til å sette seg inn i, anvende og se muligheter i bruk av digitale løsninger er viktig og du må ha førerkort klasse B
Personlige egenskaper:
Vi ser etter en person som er engasjert, kontaktsøkende, og er en pådriver som tar tak i saker og følger dette opp.
Stillingen omfatter mye saksbehandling og det er derfor viktig å være strukturert, ryddig, tydelig, og ha evne til å overholde frister i tillegg til å ha god skriftlig og muntlig formidlingsevne.
Denne jobben gir deg muligheten til å arbeide i en stilling som gir deg stor frihet – og samtidig et stort ansvar.
Oppgavene skal utføres i tett dialog og samhandling med interne og eksterne samarbeidspartnere og institusjoner og andre forvaltningsaktører i og utenfor regionen.
Personlig egnethet vektlegges.
Sentrale nettsider og dokumenter:
Som ansatt hos oss får du:
- Utfordrende oppgaver i et utviklende arbeidsmiljø
- En raus organisasjonskultur hvor vi vil hverandre vel, ser hverandre og bidrar til fellesskapet
- Lønn- og arbeidsvilkår etter avtale
- Offentlig pensjonsordning og gode forsikringsvilkår
Søk stillingen:
Søknad sendes via elektronisk søknadsskjema. CV fylles inn i søknadsskjemaet, i stedet for å legge den som vedlegg. Vitnemål og attester medbringes til eventuelt intervju.
Vi gjør oppmerksom på at alle våre søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentlighetslova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis, og må begrunnes i søknaden.
Vi ønsker deg velkommen som søker!