Avdeling Transport og infrastruktur har nå ledig 100% fast stilling som Rådgiver innen geodata.
Sentrale oppgaver i jobben vil være innhenting og kvalitetssikring av data, overføring av disse til sentrale registre, samt oppfølging av trafikktellinger på fylkesveg. I tillegg kommer bistand til andre enheters arbeid med registrering av data, samt diverse henvendelser og oppgaver knyttet til forvaltning av vegnettet.
Vi ønsker at du skal bidra til utvikling av faggruppen med fokus på å effektivisere rutiner, øke den interne samhandlingen og informasjonsflyten, og være en del av et voksende og godt arbeidsmiljø.
Andre oppgaver innen geodata og intelligente transportsystemer (ITS) kan tillegges stillingen, blant annet ansvar for framskaffing og framstilling av geografiske data. Avhengig av din kompetanse og interesser kan stillingens arbeidsfelt justeres.
Vegforvaltning har per i dag 16 ansatte fordelt på kontorsted Bodø, Sortland og Mosjøen. Jobben medfører at man samarbeider tett med sine kollegaer, og det er utstrakt samhandling med andre enheter i fylkeskommunen. Jobben forutsetter både at du er selvstendig og gjør egne vurderinger på faglig grunnlag, men også at du samarbeider og diskuterer mye med andre. Jobben er utfordrende og interessant med en variert og utviklende arbeidshverdag.
Har du erfaring og de rette egenskapene vil vi gjerne ha deg med i vårt team. Kommer du rett fra skolebenken skal vi også ta godt vare på deg og sikre at du får støtten du trenger til å utvikle deg faglig.
Utdanning og erfaring:
Vi ønsker at du har relevant høyere utdanning, minimum bachelor.
Erfaring fra relevant offentlig administrasjon og saksbehandling innen overnevnte fagfelt er en fordel, men nyutdannede oppfordres også til å søke.
Relevant IT/ GIS- kompetanse er ønskelig. Kompetanse innen innmåling og databehandling vil telle positivt.
God digital kompetanse - som innebærer god evne til å sette seg inn i, anvende og se muligheter i bruk av digitale løsninger er viktig, og du må ha førerkort klasse B.
Personlige egenskaper:
Vi ser etter en person som er engasjert og initiativrik, som er selvstendig og en pådriver som tar tak i saker og følger disse opp.
Stillingen omfatter mye databehandling og det er derfor vesentlig å være nøye, strukturert og ryddig. Evne til å holde oversikt er viktig.
Oppgavene skal utføres i tett dialog og samhandling med interne og eksterne samarbeidspartnere og institusjoner , samt andre forvaltningsaktører i og utenfor regionen. God skriftlig og muntlig formidlingsevne er en forutsetning.
Denne jobben gir deg muligheten til å arbeide i en stilling som gir deg stor frihet – og samtidig et stort ansvar.
Personlig egnethet vektlegges.
Sentrale nettsider og dokumenter:
Som ansatt hos oss får du:
- Utfordrende oppgaver i et utviklende arbeidsmiljø
- En raus organisasjonskultur hvor vi vil hverandre vel, ser hverandre og bidrar til fellesskapet
- Lønn- og arbeidsvilkår etter avtale
- Offentlig pensjonsordning og gode forsikringsvilkår
Søk stillingen:
Søknad sendes via elektronisk søknadsskjema. CV fylles inn i søknadsskjemaet, i stedet for å legge den som vedlegg. Vitnemål og attester medbringes til eventuelt intervju.
Vi gjør oppmerksom på at alle våre søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentlighetslova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis, og må begrunnes i søknaden.
Vi ønsker deg velkommen som søker!