Grue, Våler og Åsnes kommuner står i en spennende prosess med å etablere et felles interkommunalt økonomikontor i Solør. Målet er å etablere dette så snart som mulig i løpet av året, slik at nytt kontor virker fra 1.1.2023.
Den som tilsettes i stillingen som økonomisjef vil umiddelbart gå inn som ansvarlig for økonomiavdelingen i Grue, som forventes å bli vertskommune for det interkommunale samarbeidet. Den nye økonomisjefen vil også gå inn i arbeidsgruppen som er etablert for å planlegge det nye interkommunale økonomikontoret, og får dermed gode muligheter til å påvirke framtidig organisering. Som økonomisjef har du ansvar for kommunens økonomiforvaltning. Du vil få anledning til å etablere og utvikle virksomhetsstyring og prosesser i tett samarbeid med folkevalgte, ledere, tillitsvalgte og medarbeidere.
Arbeidsoppgaver
- Bidra til etablering av nytt interkommunalt økonomikontor i Solør.
- Ansvar for å etablere og videreutvikle systemer og retningslinjer for god økonomiforvaltning og styring.
- Oppfølging av viktige satsingsområder, prosjekter og tiltak.
- Internt samarbeid med kommunedirektør, stabs- og enhetsledere.
- Tilrettelegging for politiske prosesser og dialog med folkevalgte og tillitsvalgte, i tett samarbeid med kommunedirektør.
- Delta i regionalt økonominettverk for økonomisjefer.
- Personalansvar, støtte og oppfølging av medarbeidere.
Kvalifikasjoner
- Minst 3-årig høgskoleutdanning innen økonomiske fag. Relevant erfaring og realkompetanse kan kompensere for utdanningskravet.
- Kunnskap om kommunal forvaltning og økonomistyring.
- Forståelse for politiske prosesser og forholdet mellom politikk og administrasjon.
- Kunnskap om og evne til å lede gode prosesser som sikrer medvirkning og forankring.
- Grunnleggende IKT-ferdigheter og evne til å tilegne seg nødvendige ferdigheter i aktuelle fagsystemer.
- Personlige egenskaper er avgjørende for å lykkes i stillingen, og tillegges dermed stor vekt.
Personlige egenskaper
- Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig.
- Evne til å knytte gode relasjoner og bygge tillit.
- Strukturert og handlekraftig.
- Evne til å veilede og støtte medarbeidere.
Vi tilbyr
- Økonomisjefen har en sentral rolle, og gis lønn etter avtale.
- Det inngås årlig lederavtale med mulighet for kompetanseutvikling.
- Fleksibel arbeidstidsordning med inntil 40 % hjemmekontor etter avtale, og 10 kompensasjonsdager pr. år ut over ordinær ferie.
- Kommunal pensjonsordning.
Kontaktinformasjon
Ole Frode Mikkelsgård, Kommunedirektør,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Rådhusplassen 2
2260 Kirkenær
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Grue kommuneReferansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon63Stillingsprosent: 100%FastSøknadsfrist: 31.07.2022