Om stillingen
Vi har ledig stilling i Informasjonsforvaltning, Divisjon for Fellesfunksjoner og HR. Fra 2020 har Statens vegvesen etablert et nytt brukersenter i Moss som skal yte tjenester til hele etaten. Brukersenteret består av 8 medarbeidere inkludert leder. Til denne enheten har vi behov for dyktig en medarbeider.
Stillingen er 100%, fast med tiltredelse snarest. Arbeidsstedet vil fortrinnsvis være Moss med Lillehammer som alternativ lokasjon. Du vil bli en del av et av landets fremste miljøer innen Informasjonsforvaltning.
Arbeidsoppgaver
- Kvalitetskontroll med vår robot
- Yte god brukerstøtte til etaten
- Holde kurs innen dokumentasjonsforvaltning
- Lage elæring for ledere og saksbehandlere
- Bidra i andre utviklingsoppgaver ved behov
- Produsere opplæringsmateriell og veiledninger
- Kontrolloppgaver
Kvalifikasjonskrav
- Du må ha god erfaring fra arkiv- og saksbehandlersystemet Public 360 - eller tilsvarende NOARK godkjente system brukt i offentlig forvaltning.
- Du må ha erfaring fra bruk av relevante IT-verktøy som bl.a. løsninger som inngår i Office 365, og interesse for å ta i bruk ny teknologi
- Du har relevant arkivfaglig utdanning på minimum høgskolenivå. Lang erfaring fra arkivfaglig arbeid innen offentlig forvaltning kan kompensere for utdanningskravet.
- Vi vektlegger at du arbeider selvstendig, nøyaktig og i team, er selvdreven og setter deg inn i nødvendige prosesser som danner utgangspunkt for dokumentasjonen i etaten.
- Du er produktiv og trives med repeterende rutinearbeid.
- Du har gode samarbeidsevner og er opptatt av å yte god service, og bidra til å bevare et godt arbeidsmiljø.
- Arbeidsoppgavene krever at du er god på norsk rettskriving.
- Du må innfri krav for å kunne bli sikkerhetsklarert.
Personlige egenskaper
- Du er produktiv og har gode samarbeidsevner og er opptatt av å yte god service.
- Du må være et godt bidrag til å bevare vårt gode arbeidsmiljø og personlig egnethet blir vektlagt.
Dersom du har tatt hele eller deler av din utdanning i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no)
Stort engasjement og faglig utvikling
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver som gjør at du får utvikle deg både faglig og personlig.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- introduksjonsprogram og fadderordning
- fleksitid og gode ordninger for avspasering
- god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
- interne studier og gode muligheter for faglig påfyll
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Statens vegvesen mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV - en eller innvandrerbakgrunn, vil vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker fra disse gruppene, må du oppfylle visse krav. Hvis du tilhører en av disse gruppene, oppfordrer vi deg til å melde fra om dette ved å krysse av for det i jobbsøkerportalen. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk, som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om dette.
Ønsker du mer informasjon om stillingen?
Ta kontakt med seksjonssjef Anne Gunhild Jensen på telefon: Logg inn for å se kontaktinformasjon.