Rådgiver FDVU-dokumentasjon, systemforvalter og koordinator FDVU-system
Vi har nå ledig en 100 % fast stilling som rådgiver innen FDVU-dokumentasjon i faggruppe Bygg-eierskap. Kontorsted vil være fortrinnsvis i Bodø. Mo i Rana, Leknes, Mosjøen eller Sortland kan også være aktuelt. For spesielt kvalifiserte kandidater kan annet kontorsted i Nordland vurderes.
Nordland fylkeskommune har ca. 330 000 m2 bygningsmasse som hovedsakelig er fordelt på skolebygg, administrasjonsbygg, tannklinikker og kulturinstitusjoner i Nordland. Seksjon Bygg og eiendom består i dag av tre faggrupper: Bygg-prosjekter, Bygg-eierskap og Nordland kultursenter. Totalt har seksjonen 25 medarbeidere, hvorav faggruppe Bygg-eierskap har 7 medarbeidere. Faggruppe Bygg-eierskap arbeider med forvaltning, avhending, erverv og utvikling av fylkeskommunens eiendommer. I løpet av første halvår 2023 skal drift og renhold overføres til Bygg og eiendomsseksjonen. Seksjonen vil da bestå av ca. 180 medarbeidere.
Som rådgiver innen FDVU-dokumentasjon vil du være en viktig bidragsyter i arbeidet mot god eiendomsforvaltning. For å kunne forvalte, drifte, vedlikeholde og utvikle Nordland fylkeskommune sine eiendommer/bygninger med tilhørende bygningsdeler på en god og kostnadseffektiv måte vil det være essensielt at FDVU-dokumentasjonen er ajourført, lett tilgjengelig og i overenstemmelse med faktisk situasjon.
Stillingens ansvars- og fagområde:
- Forvaltning, ajourhold og digitalisering av tegningsarkiv.
- Ajourføring av fagområdenes FDV-dokumentasjon, tegninger, modeller (BIM), eiendomsdokumentasjon, brannverndokumentasjon osv.
- Veilede kollegaer og entreprenører/leverandører i dokumentfaglige spørsmål knyttet til FDV-dokumentasjon.
- Superbruker og administrator for FDVU-systemet Facilit, herunder sørge for at kollegaer og entreprenører/leverandører får tilpasset tilgang og opplæring.
- Bistå med standardisering av krav til FDVU-dokumentasjon.
- Bistå med implementering av meldesystem FDVU Helpdesk.
- På sikt bistå med anskaffelse og implementering av et fremtidsrettet FDVU-system.
- Vi er i en pågående omstillingsprosess, dette kan medføre endring i stillings ansvars- og fagområde.
Utdanning og erfaring:
- Relevant utdanning på bachelornivå. Omfattende og relevant erfaring innenfor de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende utdanning.
- Det er ønskelig med byggeteknisk utdannelse eller erfaring fra byggebransjen.
- Det er ønskelig med erfaring med bruk, administrasjon og implementering av FDVU-system, fortrinnsvis Facilit.
- Det er ønskelig med erfaring med tegningsproduksjon, fortrinnsvis med AutoCAD eller Jonatan FDV.
- Erfaring med 3D visualisering, f.eks. Revit er en fordel, men ikke et krav.
Personlige egenskaper:
- Interessert i datateknologi.
- Opptatt av langsiktig og helhetlig eiendomsforvaltning.
- En lagspiller med høy gjennomføringskraft som leverer god fremdrift og kvalitet.
- Selvstendig, strukturert og ansvarsbevisst.
- Serviceinnstilt.
- Løsningsorientert og en pådriver for å utvikle og finne smarte løsninger.
- En aktiv bidragsyter til et godt arbeidsmiljø.
Sentrale nettsider og dokumenter:
Som ansatt hos oss får du:
- Utfordrende oppgaver i et utviklende arbeidsmiljø
- En raus organisasjonskultur hvor vi vil hverandre vel, ser hverandre og bidrar til fellesskapet
- Lønn- og arbeidsvilkår etter avtale
- Offentlig pensjonsordning og gode forsikringsvilkår
Søk stillingen:
Søknad sendes via elektronisk søknadsskjema. CV fylles inn i søknadsskjemaet, i stedet for å legge den som vedlegg. Vitnemål og attester medbringes til eventuelt intervju.
Vi gjør oppmerksom på at alle våre søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentlighetslova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis, og må begrunnes i søknaden.
Vi ønsker deg velkommen som søker!