Etat for idrett har ansvar for drift av offentlige idretts- og badeanlegg i Bergen kommune. Etat for idrett har bemanning i 5 svømmehaller, 25 idrettshaller, to isanlegg, 2 Fysak allaktivitetshus, og en rekke kunstgressbaner, samt friidrettsanlegg. I tillegg har vi ansvar for utvikling og bygging av utendørs idrettsanlegg i Bergen kommune.
Vi søker en rådgiver som skal gjennomføre effektive og korrekte anskaffelser for Etat for idrett. Du vil bidra til å utvikle virksomhetens anskaffelsesprosess slik at denne følger lov og forskrift om offentlig anskaffelse. Stillingen skal bidra på hele det innkjøpsfaglige feltet og være en støttefunksjon for alle anskaffelser innenfor etaten og i samarbeid med andre etater i kommunen. Stillingen vil ligge under anleggsavdelingen i etaten og vil også bistå denne avdelingen i gjennomføringen og oppfølging av utbyggingsprosjekter på idrettsfronten.
Arbeidsoppgaver
- Gjennomføre anskaffelser i samarbeid med interne oppdragsgivere
- Utarbeide kontraktstrategi for egne anskaffelser i samarbeid med øvrige prosjektdeltakere
- Kontraktsoppfølging
- Foreta markedsundersøkelser
- Bidra med innkjøpsfaglig og juridisk kompetanse
- Bidra i arbeidet med å videreutvikle rutiner og prosedyrer i etaten
- Rådgivning innenfor fagområdet
- Saksbehandling av innsynskrav og klager innenfor fagområdet
- Deltakelse i ulike juridiske fagforum og tverrfaglige arbeidsgrupper
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning, gjerne mastergrad innen økonomi, jus eller lignende. Tilstrekkelig praktisk erfaring innen området kan oppveie for formalkravet.
- Erfaring med gjennomføring av anskaffelsesprosesser, fortrinnsvis offentlige anskaffelser innen bygg og anlegg, er en fordel.
- Erfaring med utarbeidelse av kontrakter og kontraktsoppfølging (Norsk Standard-kontrakter)
- Det er en fordel med erfaring i bruk av Mercell til konkurransegjennomføring og kontrakstadministrasjon.
- Erfaring med bruk av digitale verktøy
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper
- Initiativrik, utadvendt, kreativ og god til å planlegge og gjennomføre prosjekter
- Evne til å samarbeide godt med kollegaer og samarbeidspartnere
- Evne til å tenke nyskaping og videreutvikling
- Evne til å være pådriver for nye prosjekter
- Evne til å jobbe strukturert og effektivt
- Pågangsmot og stå-på-vilje
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale
- Kurs og kompetanseheving
- God pensjonsordning, og ulykkes- og gruppelivsforsikring.
- En inkluderende arbeidsplass (IA-bedrift)
- Fleksibel arbeidstid
Kontaktinformasjon
Sondre Haugland, Avdelingsleder,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Agnes Mowinckels gate 6
5008 Bergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bergen kommuneReferansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon29Stillingsprosent: 100%FastSøknadsfrist: 05.12.2022
Logg inn for å se kontaktinformasjon