Om stillingen
Kommunestyrene i Sømna, Vega og Brønnøy har vedtatt å opprette Sør-Helgeland landbrukskontor med Sømna som vertskommune. Det blir en enhet som betjener en av de mest aktive landbruksregionene i Nordland med engasjerte og dyktige jord- og skogbrukere.
På kontoret, som ligger i Vik i Sømna, blir vi 6-7 ansatte hvor halvparten har lang erfaring og halvparten blir nytilsatte. Vi søker nå etter enhetsleder med fagansvar, samt økonomi- og personalansvar for alle ansatte på kontoret.
Som enhetsleder vil du få en spennende oppgave med å bygge opp og lede et helt nytt regionalt kontor til beste for ansatte, brukere, administrasjon og politisk miljø i kommunene kontoret betjener.
Du må ha evne til å skape en god faglig og sosial kultur på enheten slik at ansatte trives og slik at enheten jobber effektivt og leverer gode tjenester. Du vil få et overordnet ansvar for å følge opp politiske vedtak og administrative avgjørelser, samt oppgaver sentrale myndigheter pålegger kommunene innenfor landbruksområdet. HMS, Interkontroll, og jevnlig evaluering og forbedring av landbrukskontorets tjenester vil være en sentral del av stillingen.
Enhetsleder vil også ha et fagansvar med veiledning, saksbehandling, planlegging og kundeoppfølging innenfor ditt fagfelt som sentrale oppgaver. Landbrukstjenestene er organisert under område teknisk, landbruk og næring, og stillingen rapporterer direkte til områdeleder.
Arbeidsoppgaver
- Overordnet ansvar for enhetens ansatte, fagområder og tjenesteportefølje.
- Overordnet ansvar for effektiv forvaltning av tildelte økonomiske ressurser i henhold til budsjett og økonomireglement.
- Være ansvarlig for produksjon av egen tjenesteportefølje.
- Ansvarlig for utvikling og gjennomføring av kommunal landbruksstrategi og gjennomføring av pålagt forvaltning av statlig landbrukspolitikk i henhold til lover, forskrifter, jordbruksavtalen m.m.
- Lede implementering og endringsprosesser knyttet til etablering av et felles landbrukskontor.
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
- Landbruksfaglig utdanning på Høgskole/Bachelor nivå, dersom du kan vise til lang og sterk allsidig praksis kan dette kompensere for utdanning.
- Dokumentert erfaring fra offentlig landbruksforvaltning, dersom du har kompetanse innen flere fagfelt som skog, vilt og landbruksøkonomi er det en fordel.
- Ledererfaring med kompetanse på personalledelse og økonomistyring, erfaring fra prosjektrettet arbeid, prosjektledererfaring er en fordel.
- Du er resultatbevisst med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og evne til omstilling og nytenking med god gjennomføringsevne.
- Du har kunnskap og erfaring i bruk av relevant lovverk med tilhørende forskrifter.
- Du må være engasjert og positiv og bidra til et godt faglig og sosialt miljø.
- Du må ha førerkort kl. B og bør kunne disponere egen bil.
- Du må ha gode formuleringsevner på norsk både skriftlig og muntlig.
- Du må ha gode kunnskaper innen IT.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende stilling med mange utviklingsmuligheter i et positivt, hyggelig og hektisk miljø
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
- Gode pensjons og forsikringsvilkår
- Vi kan være behjelpelig med å skaffe bolig og barnehageplass
Kontaktperson
Områdeleder Teknisk, landbruk og næring, Ole Bjørn Nilsen (Logg inn for å se kontaktinformasjon), jordbrukssjef Nils Nyborg (Logg inn for å se kontaktinformasjon)
Vi ønsker ikke kontakt med annonseselgere.