Lurøy kommune har ledig nyopprettet 100% stilling som HR- og kvalitetsleder.
Lurøy kommune er i gang med flere spennende utviklingsprosesser, og vi står foran store endringer i årene som kommer. Lurøy kommune har ca. 240 ansatte, hvor medarbeidernes kompetanse er en nøkkelfaktor.
Vår ambisjon er at Lurøy kommune skal være en attraktiv arbeidsgiver som utvikler gode og helsefremmende arbeidsplasser, og gode tjenester for kommunens innbyggere. Her vil du få et spesielt ansvar for å drive personalarbeid, med fokus på bemanning og rekruttering, samt tiltak for å utvikle og beholde arbeidstakere. HR- og kvalitetsleder vil ha ansvaret for kommunens markedsføring, utvikling og kvalitetsarbeid HR- og kvalitetsleder rapporterer direkte til kommunedirektør. Stillingen inngår i kommunedirektørens lederteam og har en sentral rolle i den strategiske utviklingen av kommunen og lokalsamfunnet. Vi søker derfor en leder som fremstår som samlende og fleksibel, løsnings- og utviklingsorientert.
Arbeidsoppgaver
- Oppgaver knyttet til personalutvikling og personalforvaltning, herunder saksforberedelse, gjennomføring og oppfølgning av kommunens personalarbeid.
- Ansvar for kommunens IA-arbeid, rekrutteringsbistand og utviklingsoppgaver etter kompetanse og interesse.
- Helhetlig videreutvikling av HR- og organisasjonsområdet på et strategisk og operativt nivå for å oppnå synergieffekter av iverksatte HR-tiltak.
- Være en aktiv pådriver for kommunen ved endrings- og omstillingsarbeid, samt sikre godt samarbeid på tvers i organisasjonen.
- Internkontroll, kvalitetsstyring og prosessforbedringer
- Initiere og gjennomføre tiltak innen organisasjon-, arbeidsmiljø-, leder- og medarbeiderutvikling.
- Utvikle og vedlikeholde HR-prosesser, herunder digitalisere og standardisere prosesser for rekruttering, kompetanseutvikling, interkontroll og HMS.
- Kunne ta andre arbeidsoppgaver ved behov
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på universitet/høgskolenivå
- Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- Erfaring med endrings- og omstillingsprosesser
- God kjennskap til relevant lov- og avtaleverk
- Erfaring og forståelse for offentlig forvaltning, gjerne fra kommune/fylkeskommune
- God kommunikasjons- og formidlingskompetanse, både muntlig og skriftlig og ha evne til å etablere gode kommunikasjonskanaler
- Erfaring fra systematisk kompetanseutvikling
- Erfaring med prosjekt- og prosessledelse
Personlige egenskaper
- Gode samarbeidsevner
- Selvstendighet
- Gode analytiske evner og høy arbeidskapasitet
- Gode kommunikasjonsevner
- God til å planlegge og organisere arbeidet
- Utviklingsorientert og kan jobbe strategisk med personalutvikling
- Flink til å skape gode relasjoner og nettverk
- Interessert i å jobbe med mennesker
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Personlig introduksjonsprogram
- Gode pensjons- og forsikringsordning gjennom KLP
- Behjelpelig med å skaffe bolig
Vi gjør oppmerksom på at personlig egnethet vil bli vesentlig vektlagt ved ansettelse, og at aktuelle søkerne vil bli invitert til intervju.
Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra den, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.
Nærmere opplysninger om stillingens ansvar- og arbeidsområde fås ved henvendelse til kommunedirektør Stian Skjærvik eller stabsleder Øyvind Toft.
Kontaktinformasjon
Anette Riise, Leder samfunn og utvikling,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Onøyveien 14
8766 LURØY
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Lurøy kommuneReferansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon24Stillingsprosent: 100%FastSøknadsfrist: 13.02.2023
Logg inn for å se kontaktinformasjon