Vil du være med og løfte kommunens kvalitetsarbeid inn i fremtiden?
I skjæringspunktet der teori og system møter praksis er det behov for et klokt og handlekraftig hode.
Ved Personaltjenesten sin Avdeling for rekruttering og kompetanse er det med snarlig tiltredelse og frem til og med 31. desember 2024, og med mulighet for forlengelse, ledig et vikariat i 100 prosent stilling i arbeidet med kommunens kvalitetsarbeid og internkontroll.
Her på avdelingen er vi ansvarlig for å drive, utvikle og følge opp kommunens arbeid med rekruttering, medarbeideroppfølging, kompetanseutvikling og kvalitetsarbeid. Vi er en støttetjeneste for alle kommunens ledere og kommunedirektør.
I en sterk lærings- og tillitsbasert kultur vil du kunne påvirke, drive og videreutvikle dette arbeidet. Vikariatet vil ha oppgaver knyttet til forvaltning av kommunens digitale kvalitetssystem, Kvaliteket (TQM). Systemet skal sikre betryggende internkontroll, her beskrives våre prosedyrer, rutiner, arbeidsprosesser, organisering, roller og ansvar. Dette er et viktig verktøy for å sikre nødvendig styring og kontroll på det som gjøres og leveres. Innbyggere, brukere, medarbeidere, politikere og andre berørte skal ha tillit til vår drift, vår leveranse og forvaltning av fellesskapets ressurser.
Har du lyst på en spennende jobb med varierte dager i et miljø med høy kompetanse? Da håper vi at du leser videre og søker på jobben som konsulent hos oss.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgavene for deg som får denne jobben skal løses i tett tverrfaglig samarbeid med andre. I vårt mangfold av oppgaver er det behov for effektiv, løsningsorientert og konstruktiv kommunikasjon når du skal:
- Jobbe med systematisk og tilpasset kontinuerlig utvikling av kommunens kvalitetsarbeid og internkontroll, videreutvikle eksisterende praksis og løsninger
- Veilede og støtte, drive forbedringsarbeid både i system og i praksis
- Tilby kompetanseutvikling for fag og system for kvalitets- og risikostyring
- Bidra og bistå i prosesser for risiko- og sårbarhetsanalyser, både sentralt og sammen med ulike deler av organisasjonen
- Lede kommunens kvalitetsnettverk som består av representanter innenfor kvalitetsfaget fra ulike deler av organisasjonen
- Lede arbeidet med kommunens arbeid med å løfte internt kvalitetsarbeid
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig høgskole-/universitetsutdanning i kvalitetsarbeid eller annen relevant fagkombinasjon
- Stillingen kan også være aktuell for kandidater med annen 3-årig høgskole-/universitetsutdanning, som har kurs/sertifisering i kvalitetsarbeid eller lang erfaring innen kvalitetsarbeid
- God kompetanse og nysgjerrighet på digitale verktøy.
- Kompetanse i formidling og veiledning
- Erfaring fra prosess- og prosjektarbeid
- Det vil være en stor fordel å ha kjennskap og erfaring i hvordan store organisasjoner kommuniserer og fungerer
Personlige egenskaper
- Evne til å se både detaljer og det helhetlige
- Initiativ og gjennomføringsevne innenfor eget arbeidsområde
- Strukturert i møte med arbeidsoppgaver og ansvarsområder
- Læringsorientert på egne vegne og opptatt av å dele læring og lykkes sammen med kolleger
- Nysgjerrig på nye løsninger og hvordan arbeidsoppgaver og prosesser kan gjøres mer effektivt
Vi tilbyr
- Et kvalitetsnettverk med ressurspersoner som jobber med kvalitetsarbeid
- Meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver med gode utviklingsmuligheter
- Tverrfaglig samarbeid i en bredt sammensatt og spennende organisasjon
- Et godt arbeidsmiljø med over 40 engasjerte og dyktige kollegaer, i en læringsorientert kultur
- Fleksibel arbeidstid
- God pensjonsordning
- Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
Kontaktinformasjon
Øyvind Husby, Enhetsleder,
Logg inn for å se kontaktinformasjon
May-Liz Bjørnevik Tho, Avdelingsleder,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Munkegata 22
7013 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Trondheim kommuneReferansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon92Stillingsprosent: 100%VikariatSøknadsfrist: 05.02.2023
Logg inn for å se kontaktinformasjon