Politisk sekretariat legger forholdene til rette for politisk styring i Grimstad kommune i tett samarbeid med den administrative ledelsen.
Hovedoppgaver i sekretariatet:
- Tilrettelegge for politiske beslutningsprosesser og forvalte politiske styringsorgan
- Tilrettelegging og servicefunksjoner for politisk og administrativ ledelse - samt politiske organer
- Saksbehandling og avgjørelsesmyndighet i alle typer saker om salgs- og skjenkebevillinger
- Bidra til gode arbeidsvilkår for folkevalgte og folkevalgtopplæring
- Gjennomføre valg og meddommervalg
- Tilrettelegging for representasjonsoppgaver og arrangementer
- Generell administrativ og enklere juridisk rådgivning
- Veiledning og informasjon til folkevalgte, administrasjon, presse og publikum i faglige, formelle og praktiske spørsmål.
Stillingen inngår i et team som yter servicetjenester for ordfører og folkevalgte. Stillingen rapporterer til kommunalsjef for kommunikasjon, kultur og næring.
Arbeidsoppgaver i denne stillingen:
- Være kontaktpunkt mellom kommunen og administrasjon og styre i selskaper kommunen eier.
- Forberede eiermøter og bistå i eierskapsarbeid.
- Håndtering og besvarelse av henvendelser, brev og dokumenter til politisk sekretariat.
- Tilrettelegging og koordinering av møter og arrangementer for politisk ledelse/ordfører.
- Teknisk og praktisk bistand i politiske møter.
- Administrative oppgaver.
- Innkalle vararepresentanter ved forfall til politiske møter, sende ut sakspapirer, innkallinger og føre protokoller fra politiske møter.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdannelse på master- eller bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for utdannelse.
- God digital kompetanse.
- Gode norskkunnkaper, muntlig og skriftlig.
Personlige egenskaper
- har innsikt i kommunale politiske prosesser og offentlig forvaltning
- er opptatt av samfunnsutvikling og lokaldemokrati
- har god skriftlig fremstillingsevne
- er strukturert, effektiv og jobber selvstendig men trives også i team
- er fleksibel, positiv og serviceorientert
- trives med hektiske hverdager og korte tidsfrister
Vi tilbyr
- interessante arbeidsoppgaver og et kompetent arbeidsfellesskap
- kurs og kompetanseutvikling
- offentlig tjenestepensjonsordning
- fleksibel arbeidstid og arbeidssted
Kontaktinformasjon
Petter N. Toldnæs, Kommunalsjef,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Arendalsveien 23
4878 Grimstad
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Grimstad kommuneReferansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon86Stillingsprosent: 100%FastSøknadsfrist: 05.02.2023
Logg inn for å se kontaktinformasjon