Statkraft fornyer verden med ren energi - det er vår visjon. Vi har over 125 års ekspertise uten sidestykke for å forsyne verden med det den trenger mest. Fordi i kampen mot klimaendringer ser vi ikke fornybar energi som en del av løsningen - vi tror det er løsningen. Statkraft går inn i en spennende tid med vekst der du vil få muligheten til å forme en karriere som virkelig er fremoverlent med mange fantastiske muligheter. Når vi nå ser mot 2030, er ambisjonene våre høyere enn noen gang -- med betydelig høyere vekstambisjoner på tvers av geografier og teknologier!
Det er mer arbeid som må gjøres - derfor trenger vi deg med på laget!
Stor aktivitet og økende behov for oppfølging av eksisterende kunder i Norge og Sverige gjør at vi ønsker å utvide vår markedsavdeling med en kundeorientert Customer Success Manager. Vi ser etter deg som gjerne har erfaring fra energi-, varme- eller ventilasjonsbransjen og som liker å jobbe systematisk og målrettet for å overvåke, pleie og videreutvikle eksisterende kundeportefølje. Du vil også være med å videreutvikle fjernvarmevirksomheten med nye produkter og tjenester. Du skaper lett relasjoner og tillit gjennom troverdig og behagelig fremtoning i møte med andre mennesker samt igjennom god teknisk forståelse. Stillingen rapporterer til leder for salg og marked og vil samarbeide på tvers i organisasjonen. Stillingen vil også etablere og vedlikeholde et bredt kontaktnett ut mot eiendomsutviklere, kommunen, entreprenører, konsulenter og leverandører.
Din rolle:
- Ansvar for en portefølje bestående av kunder i Norge og Sverige, med hovedvekt på Trondheim
- Løpende overvåking og oppfølging av eksisterende kunder
- Regelmessige statusmøter med de største kundene og ellers ved behov
- Ansvar for datakvalitet og logging i CRM verktøy
- Koordinere med tekniske ressurser og andre avdelinger for å løse kundenes utfordringer
- Mersalg/winback basert på tekniske, miljømessige og økonomiske vurderinger
- Kartlegge potensial i eksisterende bygningsmasse i nærhet av våre fjernvarmenett
- Oppfølging av prosjekter rettet mot eksisterende kunder og ulike energiløsninger
- Noe reisevirksomhet må påregnes
Kvalifikasjoner:
- Fortrinnsvis høyere utdanning på bachelor/master-nivå innen økonomi, energi, teknikk eller lignende. Lengre relevant erfaring med salg og kundepleie kan kompensere for utdanningskravet.
- Ønskelig med minimum 5 års erfaring med komplekse/tekniske salgsprosesser, kundeoppfølging og forhandlinger
- Kjennskap til energimarkedet, samt bygg- og eiendomsbransjen og deres beslutningsprosesser er en fordel
Egenskaper:
- Meget god fremstillingsevne, både skriftlig og muntlig
- Handlekraftig og liker å skape resultater alene og i team
- Du etablerer troverdighet, tillit og innflytelse hos kunder, kollegaer og samarbeidspartnere
- Du formidler informasjon på en lettfattelig måtte og har en konstruktiv tilnærming til utfordringer
- Du er svært kundeorientert og kan lett sette deg inn i kundens behov og beslutningsprosesser
- God gjennomføringsevne og strukturert
- Du trives med CRM, Excel og PowerPoint som arbeidsverktøy
- Liker utfordringer og ønsker utvikling
- Du motiverer til samhandling og er løsningsorientert
- Du har høy grad av initiativ og fokus på forbedringer
Hvorfor Statkraft?
En karriere i Statkraft er meningsfylt -- hver eneste medarbeider bidrar til en reell forskjell for samfunnet og vår felles framtid. Sammen med faglig sterke kolleger i et godt arbeidsmiljø vil du være tett på produksjonen av den fornybare energien som skal være med å løse klimautfordringen vi står overfor. Samtidig som du kan være stolt av at ditt arbeid, kan vi også tilby mange andre fordeler:
- Faglig og personlig utvikling i et konsern i sterk vekst
- Et godt arbeidsmiljø preget av kompetanse, ansvarlighet og nyskaping
- Mangfold med hensyn til kjønn, alder og kulturell bakgrunn
- Konkurransedyktige betingelser og gode velferdsordninger
Statkraft tilbyr konkurransedyktige ansettelsesvilkår og ytelsesordninger, og vi er en pålitelig arbeidsgiver som setter sikkerheten til våre mennesker først. Vi tror at et trygt og sunt arbeidsmiljø er et spørsmål om valg, ikke tilfeldigheter.
Statkraft forvalter kritisk infrastruktur og vi gjennomfører bakgrunnssjekk før ansettelse.
**Lokasjon:**Sluppenvegen 17B, 7037 Trondheim
Søknadsfrist: 24. februar 2023
Ved spørsmål vedrørende stillingen kan du kontakte Frode Hammer, Head of Sales and Marketing, Logg inn for å se kontaktinformasjon.
Adresse: Trondheim