Sørli boliger består av 7 individuelle leiligheter. Tjenestemottakerne som bor her har svært varierte interesser og behov akkurat som deg og meg.
Vi spurte tjenestemottakerne om hvordan personalet som skal jobbe på Sørli bør være, og vi fikk dette svaret:
"Du må kunne stå i vanskelige situasjoner sammen med oss. Du må være glad i å være aktiv og gå turer. Du må like å bare se en film, eller å spille/game med oss."Vi bygger opp en personalgruppe med bred kompetanse, som sammen med tjenestemottakerne kan oppnå det meste.Vi skal ha et inkluderende arbeidsmiljø, hvor varierte arbeidsoppgaver, delegert myndighet og eierskap i eget arbeid skal være med på å skape gode relasjoner til tjenestemottakere, pårørende og kollegaer. Gode arbeidsdager skal gjøre det lettere å fokusere på løsninger i krevende situasjoner. Sørli boliger vil kunne gi de riktige ansatte en unik mulighet til å være med å forme et helt nytt tilbud.Vi er organisert under kommunalområdet Bo- og miljøtjenester. Det er et stort fagmiljø, hvor kurs og kompetanseheving holdes på tvers av avdelinger. Personal følger også tjenestemottakere på tvers av ulike seksjoner. Vi jobber innenfor et fremover lent kommunalområde, og ønsker å være en ledende kommune innenfor fagfeltet!Kjennskap til CRPD og Nasjonal veileder "Gode helse- omsorgstjenester for personer med utviklingshemminger" er en fordel. Disse skal ligge til grunn for arbeidet i boligen. Tjenestemottakerne skal oppleve mestring og selvbestemmelse i eget liv, og vi mener at dette er en av nøklene til et samfunn hvor alle har de samme menneskerettighetene.CRPD:https://www.regjeringen.no/no/tema/likestilling-og-mangfold/likestilling-og-inkludering/konvensjoner/fn-konvensjonen-om-rettar-til-menneske-med-nedsett-funksjonsevne-crpd/id2426271/Nasjonal veileder:" Gode helse- omsorgstjenester for personer med utviklingshemminger":https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/gode-helse-og-omsorgstjenester-til-personer-med-utviklingshemmingFor mer informasjon, besøk oss på Instagram: https://www.instagram.com/unike_boliger/ eller søk opp: unike_boligerSe mer om våre mål og arbeidsmetoder her:
Arbeidsoppgaver
Vi søker etter miljøterapeuter:
2x 100% med turnus dag og kveld, arbeid hver 4 helg med langvakter.
1x 100% med langvakter turnus, arbeid hver 4 helg
1x 75% miljøterapeut som våken nattevakt i arbeid hver 3 helg, vaktene er 10 - 12,5 timer.
Skriv i søknaden hvilken av stilling du søker på.
Arbeidsoppgaver
- Direkte tjenesteyting i henhold til vedtak, dagsplaner, rutiner og prosedyrer
- Kartlegge brukerbehov, iverksette og evaluere tiltak
- Utføre oppgaver i samråd med gjeldende krav til kvalitet og lovverk
- Primærkontakt, sekundærkontakt, teamdeltaker, koordinator og andre delegerte oppgaver/ansvar
- Tverrfaglig samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
- Bidra til utvikling og sikring av prosedyrer og rutiner
- Bidra til fagutvikling i avdelingen
- Bidra til utvikling av et godt arbeidsmiljø
- Delta i tjenestemottakers dagtilbud
- Medisinansvar
- Oppfølging av HOL. Kap. 9
- Veiledning av andre kollegaer, brukere, pårørende, studenter og elever
- Bruk av fagsystemet Gerica, og sikre dokumentasjon (utarbeide tiltaksplaner og daglig dokumentasjon)
- Delta på relevante kurs og møter
Kvalifikasjoner
- Autorisasjon som vernepleier eller annen relevant 3-årig helsefaglig høyskoleutdanning
- Fortrinnsvis praktisk erfaring med målrettet miljøarbeid og atferdsanalytisk tilnærming
- Kjennskap til psykisk utviklingshemming og psykiske lidelser
- Praktisk erfaring med å utarbeide og følge opp tvangsvedtak etter HOL kap. 9
- Praktisk erfaring med håndtering av utfordrende atferd
- Interesserer deg for fagutvikling og kvalitet i tjenesten
- Praktisk erfaring med journalføring og utarbeide tiltaksplaner, fortrinnsvis i Gerica
- Gode IKT-kunnskaper, også ønskelig med interesse/erfaring innen mestringsteknologi
- Erfaring med medikamenthåndtering
- Førerkort klasse B
- Behersker norsk skriftlig og muntlig, og har god kommunikasjonsevne. Krav om bestått Norskprøve B2, både skriftlig og
muntlig.
- Gyldig politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Politiattesten må fremlegges før tiltredelse
Vi ber om at HPR-nr oppgis i søknadsteksten
Personlige egenskaper
- Du er motivert, kreativ, nytenkende og løsningsorientert
- Du opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestre perioder med høyt arbeidstempo
- Du har evne til å avdekke og imøtekomme individuelle behov hos tjenestemottakerne
- Du har et stort engasjement for brukergruppen
- Du har evne til å kommunisere og skape gode relasjon med tjenestemottakere, pårørende og kolleger
- Du evner å arbeide selvstendig og i team
- Du er endringsvillig
- Du har humør og raushet, og bidrar til et godt arbeidsmiljø
- Du klarer å skille sak og person
- Fleksibel og se helheten
Vi tilbyr
- Et levende fagmiljø med fokus på kompetanse og kontinuerlig utvikling
- Trivelige, nysgjerrige, engasjerte og dyktige kollegaer med godt samhold og mye humor
- En interessant og utfordrende jobb med varierte arbeidsoppgaver
- Opplæring og veiledning
- Aktivt bedriftsidrettslag
- God pensjons- og forsikringsordning
- Lillestrøm kommune har yrkesskadeforsikring på fritid for sine ansatte
Er du nyutdannet er du også velkommen til å søke stilling hos oss.
Lillestrøm kommune oppfordrer søkere til å legge inn attester og vitnemål når de søker på stilling hos oss.
Kontaktinformasjon
Abida Pajic, Seksjonsleder,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Faldalsveien 29
1900 Fetsund
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommune
Referansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon80
Stillingsprosent: 100, 75%
Fast
Startdato: 01.02.2023
Søknadsfrist: 12.02.2023
Logg inn for å se kontaktinformasjon