Vi søker etter en engasjert medarbeider til gruppen med kvalitetsrådgivere i Avdeling for blodbank og medisinsk biokjemi. Avdelingen består av fem seksjoner (Elverum, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Tynset), og det må påregnes en del reisevirksomhet med fysisk tilstedeværelse på seksjonene. Det er per nå 2 stillinger som kvalitetsrådgivere organisert i stab til avdelingssjef.
Avdelingen ligger under Divisjon medisinsk service hvor kvalitetsrådgiverne i de tre laboratorieavdelingene danner et nettverk som sammen jobber mot et mål om akkreditering (NS_EN ISO 15189) innen utgangen av 2023.
Arbeidsoppgaver
Kvalitetsrådgiver har ansvar for å registrere kvalitetsutviklingsbehov i avdelingen. En skal i samarbeid med avdelingssjef lede kvalitetsarbeidet i avdelingen med kontinuerlig utvikling av et effektivt og helhetlig kvalitetssystem som et overordnet mål. Konkrete oppgaver er knyttet til fasilitering av prosedyrehåndtering, validering og verifisering, avviksbehandling, virksomhetsplaner, ledelsens gjennomgåelse og risikovurderinger i Kvalitetsportalen. Interne revisjoner gjennomføres etter plan vedtatt i divisjonens ledergruppe. Avdelingens kvalitets- og pasientsikkerhetsråd avholdes månedlig. Kvalitetsrådgiver forventes å være orientert om de formelle krav som lover og forskrifter setter for virksomheten ved offentlige laboratorier, og sammen med kvalitetsleder og avdelingssjef påse at virksomheten drives i samsvar med disse.
Kvalifikasjoner
- Søker skal være autorisert bioingeniør
- Det er en fordel med formell kompetanse innen risikovurdering, metodevalidering og
statistikk
- Det er en fordel med erfaring fra arbeid med akkreditert kvalitetssystem
- Må beherske norsk skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
Vi søker en selvstendig, løsningsorientert kvalitetsrådgiver, med god evne til å kommunisere på alle nivå. God ansvars- og rolleforståelse er vesentlig. Endringsevne vil også bli vektlagt. Generelt skal kvalitetsrådgiver bidra til godt samarbeid og arbeidsmiljø i hele avdelingen.
Vi tilbyr
Kvalitetsrådgiver vil arbeide i et kvalitetsteam hvor opplæring og felles utvikling vil være sentralt. Utviklingen for kvalitetsområdet ses i sammenheng med utviklingen i avdelingen som helhet.
Fast kontorsted på Hamar. Det kan avtales hjemmekontor med leder, men i hovedsak er det ønskelig med fysisk tilstedeværelse.
Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. Det er pliktig medlemskap i pensjonsordning.
Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli gjort offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Lene Jeanette Grøholt Bjøntegaard, Kst. Avdelingssjef,
Logg inn for å se kontaktinformasjon,
Logg inn for å se kontaktinformasjon
Randi Myrvold, Kst Kvalitetsleder Divisjon MeS,
Logg inn for å se kontaktinformasjon,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Skolegata 32
2318 Hamar
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sykehuset Innlandet HF
Referansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon20
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.04.2023
Epost:
Logg inn for å se kontaktinformasjonLogg inn for å se kontaktinformasjon